Algae vitalis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Algae vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:31

Zou goed zijn voor de darmwerking.
Hebben jullie er ervaring mee? Dosering? Geschikt voor drachtige merries?
Iemand raadde mij dit aan, maar de folder was erg summier

nynke_aafke

Re: Algae vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:54

goedenavond Billy!

ik heb zelf zeer veel ervaring met de algae vitalis, wij hebben onze sport paarden er eigenlijk allemaal op staan, we merken doordat we dit product gebruiken dat de paarden het voer beter opnemen en dit qua training prestatie ook te zien is.

de dosering is 10gram op 100Kg lichaamsgewicht. en is ook zeer geschikt voor drachtige merries!

ik kan je even aanraden om te kijken op deze pagina :

https://www.facebook.com/groups/569810596454960/

of als je verder nog meer informatie zou willen dan kan ik je verder in contact brengen :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 00:12

Ja, die had ik gevonden, maar ik had gehoopt op wat ervaringen hier

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:38

Hier goede ervaringen met Algae Vitalis.
Heeft bij haar goed geholpen om haar darmwerking weer goed te krijgen, en alle vage klachten verdwenen.

Het kan veilig aan drachtige merrie's gegeven worden. Is ook nog eens bevorderlijk voor de melkgift straks. En heeft een positieve vorming op het skelet.

Mocht je meer willen weten dan geef je maar een gil.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:45

kiki1976 schreef:
Hier goede ervaringen met Algae Vitalis.
Heeft bij haar goed geholpen om haar darmwerking weer goed te krijgen, en alle vage klachten verdwenen.

Het kan veilig aan drachtige merrie's gegeven worden. Is ook nog eens bevorderlijk voor de melkgift straks. En heeft een positieve vorming op het skelet.

Mocht je meer willen weten dan geef je maar een gil.

Ik ben ook wel benieuwd naar het product, wat was precies het verschil dat je merkte Kiki? Wat voor soort vage klachten? :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:28

Ze zat niet lekker in haar vel. In de winter periode vanaf november totdat ze meestal in januari begon te verharen niet te borstelen. Het leek alsof ze haar pijn had, alleen met een hele zachte borstel konden we haar borstelen. Totdat ze in de rui ging, dan was het over.

Ook had ze in die zelfde periode heel veel water bij d'r mest.
Bloedonderzoek, mestonderzoek wees allemaal niets uit. Tandarts en ostheo geweest, maar ook dat was allemaal prima.
Het vage was dat het in één keer kon omslaan naar een verstoppingskoliek.
Zelfs toen ze op een flinke portie gekooktlijnzaad (2x daags 100 gram ongekookt, en dan koken) kreeg, sloeg het toch na een dag of 5 om naar een verstoppingskoliek.

Na het vasten weer heel langzaam aan het hooi weer opgebouwd, dat ging super. Totdat ze uiteindelijk weer haar normale hoeveelheid kreeg, toen weer heel veel water bij de mest.
Hengstig hadden we haar nog nooit gezien, maar wel altijd narrig op haar buik.

In de kliniek wisten ze het uiteindelijk ook niet helemaal meer. Stelde voor om maar scopie's, echo's en andere onderzoeken te gaan doen en hopen dat ze een oorzaak konden vinden.
Mijn gevoel bleef zeggen dat het iets voedsel gerelateerd moest wezen. Na een contact met Equi Protecta besloten om de Algae Vitalis te zetten.
Alleen de AV met een handje lucerne en verder geen enkele vorm van krachtvoer of zoals in mijn geval vitamine/mineralen korrel.

Na 5 dagen werd de waterige mest voor het eerst sinds maanden beter, en het water erbij verdween.
Na een maand ben ik het heel langzaam gaan afbouwen en gekeken hoe ze erop reageerde, nou gelukkig goed.
Tijdens het afbouwen ben ik de Metazoa (was mij geadviseerd) op te bouwen.

Nu ruim anderhalf jaar later. Geen water bij de mest meer, geen diarree, geen kolieken. Geen zongenaamde haarpijn meer in de winterperiode.
En een paar maanden later een merrie die ik nog nooit zo hengstig en blij gezien hebt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:24

Wat zit er precies in?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:53

pleiada schreef:
Wat zit er precies in?

Gecarboneerde humusklei,organisch gebonden mineralen en sporen elementen,alg,en zeewier.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:48

Een van mijn paarden krijgt algae vitalis dus dat weet ik inderdaad wel..Er is zeker niet bekend wat er inzit aan sporenelementen en hoeveel en of er nog andere vitaminen,mineralen en aminozuren inzitten en hoeveel?

Ik lees dus dat het de darmflora herstelt,maar kan het dus ook de darmwand weer herstellen?Beetje rare vraag misschien,maar zou dat graag willen weten..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:47

Als een paard een tekort aan vitamines oploopt terwijl deze in de voeding wel voldoende aanwezig zijn,kun je beter zorgen dat het paard deze wel opneemt,en ze niet supplementair toevoegen.
Vandaar dat algaevitalis geen vitamines bevat.
Het bevat oa magnesium fosfor,zink koper jodium .een scala aan omegevetzuren ,waaronder omega3.
Hierdoor stijgt de biologischebeschikbaarheid van bv vit e,en sylenium met 30%.
Belangrijk is dat het bloed gezuiverd wordt waardoor deze stofjes ook daadwerkelijk bewaard kunnen worden,en niet via de urine het lichaam verlaten.
Hierdoor stijgt het zelfherstellend vermogen enorm.
Algaevitalis op zich heeft dus geen genezende werking,maar verhoogt de weerstand dusdanig dat het het paard instaat stelt zichzelf (indien mogelijk,want wat echt stuk is is stuk )te herstellen .
In de sport resulteert dit oa in een latere verzuring,en een sneller herstel,waardoor het paard er conditioneel beter voorstaat.
Als je gedetaileerdere info wilt kun je altijd per pb contact op nemen en beantwoord ik je vragen graag.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:54

Bedankt voor de informatie..Fijn dat ik het kan laten weten als ik nog vragen heb :j

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:50

@ kiki1976, bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat zijn inderdaad lastige klachten, wat fijn dat het zo goed is opgeknapt. Goed om te lezen ook dat het paard zich dusdanig gestabiliseerd heeft dat je het niet blijvend hoeft te geven :)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:49

@TS ben je gestart met de Algea Vitalis?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 09:01

Ja, zaterdag heeft ze de eerste portie gehad, krijgt ze nu natuurlijk dagelijks, ben benieuwd of en wanneer ik verschil ga merken
Afbeelding
Dit is de voor foto van mijn merrie

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:37

ben benieuwd, succes!

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:58

Als ik even tussendoor mag komen, zagen / zien jullie ook verschil in de hoef conditie?
Zag op de site staan dat t ook goed is voor de staart en manen, dat eczeem paarden er van opknappen?

Iemand ervaring hier mee?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:30

Nog niet in 3 dagen :)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:37

Nee dat zou wel heel erg snel zijn. Ben benieuwd hoe t bevalt.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:46

Wat waren de problemen waardoor je de Algea Vitalis bent gaan geven?
zie je wel al verandering in de mest?

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:50

Ik gebruik de algae vitalis bij mijn paarden.
1 van mijn mini's had last van eczeem maar sinds dat ze de algae vitalis krijgt is ze er helemaal van af.
In het begin ook behandeld met de paarden lotion voor de uitwendige behandeling. Maar na een paar dagen niet meer nodig aangezien de vitalis zijn werk begon te doen.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:51

En stond jouw paard met of zonder deken? Merkte je verschil in het schuren of?

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:55

Ze staat zonder deken. Ze is gestopt met schuren. Ze had ervoor haar hals incl haar manen kaal geschuurd en ook haar staart zag er niet meer uit.
Nu is alles rustig en heeft ze er geen last meer van.
Soms heeft ze 1 dag dat ze beetje schuurt, zal wel aan t weer liggen, dan doe ik de lotion weer een keertje op.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:20

Oké fijne vordering dus. Ben benieuwd naar andere ervaringen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:21

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in dit produkt. Mijn merrie heeft eczeem en veel dunne mest.
Ik zie alleen emmers van 4 kilo op webshops. Zijn er ook kleinere verpakkingen? Het lijkt me best veel om uit te proberen namelijk.

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:27

Ze zijn er inderdaad alleen in 4 kg.
Maar ik zou je er wel mee kunnen helpen met een kleinere hoeveelheid (ben dealer ervan). Stuur maar een pb.