Dunne pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Herlinde98

Dunne pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 21:44

Hallo,

Ik heb een D pony waar ik normaal gesproken regelmatig mee rij (ongeveer 3 keer in de week).
Hij is altijd al aan de dunne kant geweest.
Ik heb hem altijd bijgevoert met voer dat mij werd aanbevolen bij de lokale dierenvoeder hier in de buurt.
Dit werkte echter niet erg goed maar wel wat, doordat ik reed kwam het er niet echt aan maar als ik de pony een tijdje wat minder beweging gaf zag je wel dat hij langzaam maar zeker wat dikker werd.
De laatste tijd merk ik dat hij niet meer aan komt ookal ga ik vaak in werken en rijd ik dus minder.
Hij is ontwormt en ingeent en ik merk verder geen gekke dingen aan hem.
Op het moment krijgt hij 3 keer per dag hooi, 2 keer per dag senioren voer (slobber), en savonds een beetje stro om zijn darmen wat te prikkelen en brok.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik hem dikker krijg of wat goed voor is om een pony aan te laten komen?

Groetjes Herlinde

Martje80

Re: Dunne pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:45

Is zijn gebit nagekeken?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:53

Eerste keus als dikmaker is onbeperkt hooi. Dat betekent o.a. 's avonds genoeg geven om de volgende ochtend nog te staan eten als je weer komt voeren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:33