WeideHooi boer in de buurt van Arnhem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spiderenstar

WeideHooi boer in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 14:18

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier en heb een aantal vragen:

Hoeveel kg weeg ongeveer gemiddeld een kleine weidehooibaal? En hoe duur kost het ongeveer?

Via marktplaats vind ik geen boeren in de buurt van Arnhem ook niet via Google.

Dus kent iemand in een straal van 20 a 30km een boer in de buurt van Arnhem?

Ik zoek zo baal voor mijn konijnen ( ik vraag het hier omdat ze op het bunnybunch het niet weten een boer in de buurt zit!).

Ben benieuwd naar jullie reacties

Groetjes djohn

ZusJacobs

Re: WeideHooi boer in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:28

Marktplaats kun je hooi vinden, baal weegt zo'n 18/20 kg. Ga uit van een prijs tussen de 3,50/5 euro per baal.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:32

Gewicht van een baal varieerd van 12 tot 22 kg. Voor 1 baal als konijnenvoer zou ik bij een fouragehandel oid vragen, anders bv bij de kinderboerderij of die een baaltje aan je willen verkopen of hang een briefje in de supermarkt in een landelijk dorp net naast Arnhem (midden in de stad is de kans nihil). Prijs 2? jaar terug was via fouragehandel hier 8 euro, maar het verschilt sterk per regio.
Welkoop hier heeft ook grotere baaltjes in plastic, is 10 of 15kg en zal rond de 10-12 euro zitten.

Er zullen best boeren in je buurt zitten die nog kleine baaltjes persen, maar niet alles biedt aan (vaste klanten) en meestal verkopen ze de hele oogst aan een paar mensen (prijs is dan 3-4 euro/baal ook afhankelijk van uit de schuur of meteen van het land, kleine baaltjes kosten nl veel handwerk om het op te slaan). Let er ook op dat hooi zeker 6 weken moet rusten na het persen voordat je het veilig kan voeren.

Spiderenstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 18:33

@ zusJacobs Dankjewel voor je reactie! Nu weet ik ook hoeveel ik ongeveer moet bieden voor zo baal!

@ tamary dankjewel voor het advies aan de kinder boerderij en de welkoop had ik nog niet aan gedacht

Oh... dat wist ik nog niet! Dat zou ik dan even navragen! Dankjewel!

Spiderenstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 18:59

mogen paarden eigenlijks ook GRASZAADHOOI/GEDORST HOOI?