Biotine-koeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bora2013

Biotine-koeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:15

Mijn paard krijgt het voedingssupplement biotine. Omdat ik het zo’n gedoe vind dit steeds te mengen met een appel én omdat ze het dan nog niet eet heb ik koeken gemaakt waarin biotine is verwerkt. En die vindt ze heerlijk.
Hieronder het recept, je kunt er uiteraard ook een ander supplement in verwerken. De dosering biotine is voor een groot paard, let op dat je deze dosering aanpast aan jouw paard.

Recept voor 15 biotinekoeken:
300 gram biotine (dus 20 gram per koek)
300 gram tarwebloem
100 gram margarine
3 eetlepels honing
3 kopjes lijnzaadolie
Ongeveer 1 kopje heet water zodat het deeg kneedbaar wordt en een vaste substantie vormt.

Alles net zo lang kneden tot het een enigszins vaste massa is. Vorm er dan 15 koeken (1 cm dikte) van en laat ze drogen. Bij voorkeur in de zon, op een droge plek kan ook. Ik heb de koeken 3 dagen laten drogen, toen waren ze hard genoeg. Let op: niet bakken in de oven want door de hitte verandert de werkzaamheid van biotine hoogst waarschijnlijk. Dit geldt mogelijk ook voor andere voedingssupplementen. Ik doe er ook magnesium in, paard vindt ’t nog steeds heerlijk.