Beloning Shetlander, winterpenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieske200

Beloning Shetlander, winterpenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 04:39

Hey,
Vrijdag ga ik weer naar mijn verzorgshetjes. Omdat ik weer iets met springen wil doen (aan longeerlijn, wees maar niet bang haha) en vrijheidsdressuur, moet ik een beloning hebben. Natuurlijk hebben wij biks op stal, maar ik wil eens iets anders en misschien wel gezonders (?) proberen, dus ik dacht aan wortelen.

Hoeveel Winterpenen mag ik maximaal aan één shet geven met weinig beweging? (Ik kan door school maar 1 tot 2 keer in de week komen. Voor de rest staan ze stil.

In welke grootte moet ik de stukjes snijden? Want ik ga natuurlijk geen hele peen geven bij één goed trucje haha.

Hopelijk kunnen jullie helpen.
Liefs, Kath

irene_sarah

Re: Beloning Shetlander, winterpenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:54

Ik denk dat je genoeg hebt aan één flinke winterwortel. Als je deze in hele kleine blokjes snijd (vergelijkbaar met bijv maiskorrels of net iets groter) dan heb je echt super veel.

kiertje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:35

Ik zou in best grote stukken doen anders heb je kans dat je pony zich verslikt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:52

Krijgen ze biks? Dan (deel van) hun voer nemen en ze er voor laten werken. Anders kijken naar iets als grasbrok of subli ponybrok (vit.min. brokje waar verder weinig in zit). Wortels zijn hier recept voor jeuk (ook sobere pony's).