Magnesiumoxide in Liquihorse relax

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Magnesiumoxide in Liquihorse relax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 16:07

Vandaag liquihorse relex besteld omdat mijn paardje een tekort heeft aan magnesium (bloedonderzoek)
Op de site klonk het allemaal aannemelijk en ik heb een liter besteld om te zien wat het gaat doen.
Nu zat ik na te denken over magnesium en ik weet dat magnesium-oxide slecht opneembaar is.
Ik mailde mijn vraag naar hun om welk magnesium het gaat en het is dus de magnesium oxide!

Dit is hun antwoord:

Ten eerste hartelijk dank voor uw bestelling.

De Magnesium die wij in LiquiHorse producten gebruiken is Magnesiumoxide. Tijdens het productieproces wordt de Magnesium gescheiden van de oxide waardoor de Magnesium beter benutbaar is voor uw paard.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u onverhoopt nog vragen hebben, stel deze dan ook gerust.

Met vriendelijke groet,

Kan iemand mij uitleggen hoe dan de werking is als de magnesium van de oxide is gescheiden?
Ik ben zeer slecht in scheikunde maar ik twijfel nu of de opneembaarheid nu wel goed is ondanks dat het gescheiden is?

Weten jullie hoe dat zit?
Alvast hartelijk bedankt. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:35

Ik ken het opneembaarheid verhaal wel van mensen.
Kan je vertellen dat ik alle varianten gebruikt heb en dat het heus beter werkt malaat of citraat.
Maar dat het niet werkt is dus echt onzin in mijn ervaring.
Er zijn genoeg mensen die de pure oxide voeren en daar prima resultaten mee hebben, ik heb het zelf ook een tijd gevoerd met succes.

funnyhorses

Re: Magnesiumoxide in Liquihorse relax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 20:43

Maar het moet toch de magnesium zijn wat opgenomen word en niet de oxide das toch enkel de binder?
Hoe kunnen ze die twee nu scheiden en dan een betere opneembaarheid krijgen?

Ik snap er geen biet van ik heb ook nog geen antwoord erop gehad dat komt denk ik na t weekend.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:59

Met pure oxide bedoel ik de grondstof magnesiumoxide.
Oxide bedoelde ik vooral de variant mee zeg maar hihi.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 10:35

Ik ben benieuwd of het gaat werken ik voerde eerst de citraat maar nog steeds een te laag magnesium in t bloed van paard. -O-

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:07

Hier iemand die de relax een poosje gevoerd heeft aan een van haar paarden die een gevoelige rug had. Na de relax was de rug een stuk soepeler. Nu hoorde ik van een kennis die de relax nu ook voert dat haar paard er erg goed op reageert. Dit paard had ook een magnesium tekort. Het grote voordeel van Liquihorse vindt ik dat het vloeibaar is en dus makkelijk opneembaar door de paarden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 21:22

Bedankt voor je reaktie funnygirl.
Ja daarom heb ik het goedje ook gekocht omdat t vloeibaar is. Ben een beetje uitgekocht met die poeders die schijnbaar toch niks doen.

Ze gebben t keurig en super snel verzonden en vanavond hebben mn paardjes hun eerste portie gehad eentje krijgt de relax en de twee oudjes het spul voor de vacht.

Eens zien wat het brengt.
Hoe lang duurde het tot je een verbetering merkte met de relax?

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:01

Kan je niet meer echt vertellen hoe lang het duurde maar deze dame moet eigenlijk weer op de relax. Ze heeft gewoon wat meer magnesium nodig. Verder krijgen mijn paarden de liquihorse basis en doen het er goed op. het makkelijk van hun vindt ik ook dat je het over hooi kunt gieten. Bij ons krijgen de paarden nml die niet werken ook geen brok en met de Liqui horse gaat dit nu super. Ze blinken allemaal. Dat voor de vacht zul je wat langer voor nodig hebben. is bijna dezelfde werking als die van hoef en dat duurt even.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 12:49

Het spul voor de vacht is voor de oudjes die kunnen wel een extraatje gebruiken,gaf altijd lijnzaadolie en/of omega olie daarvan glimmen ze wel maar de vacht zelf is niet zoals ik het graag wil zien.

ze moeten wel wennen aan de smaak vanmorgen ging het ontbijt met lange tanden hihi

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:52

Interessant! Ik zit toevallig te kijken naar de producten van liquihorse...
Ik geef nu ook iets van poeder maar twijfel enorm of het nu wel echt werkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 12:57

Mijn gevoel zegt dat poeder niet zo goed word opgenomen dan vloeibare producten.
Ik gaf al geruime tijd magnesium citraat bij en nog een tekort aan magnesium na onderzoek.

Ben wel benieuwd wat dit brengt aan resultaat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:33

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:43

Je kan Liquihorse hier zelf over bellen :)
Zij kunnen ook eventueel er een andere samenstelling van maken of een extra toevoeging doen.

de paarden van mijn zusje krijgen het ook zowel basis en sport. En ook sommige in bepaalde periodes relax. Wat super werkt.

stel dat ze het niet graag eten kunnen ze er ook een andere smaaktoevoeging in doen. Hier kan je ze ook weer het beste voor bellen zodat ze je van het juiste advies kunnen voorzien!

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:51

Ik geef nu sinds een maand magnesium van het merk puur. Ik vind dat mijn paard hard in haar spieren is en heel gevoelig op haar rug. Ze is altijd al een gevoelig paard geweest maar nu ze op het land staat extreem. Maar heb nog een vraagje voor de mensen die relaxe gebruiken ? Merkte jullie echt verschil aan de spieren en zit we voldoende magnesium in voor de spieren zodat ze goed ontspannen. Mijn paard is ook snel gespannen tijdens het rijden vooral als je iets vraagt en snapt het niet. Graag jullie reacties over goeie magnesium voor soepele spieren.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 18:24

De citraat doet duidelijk niks voor mijn paard, magnesium van Puur is geloof ik ook citraat?

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:57

Ja klopt. Ik gaf altijd eerst een andere oxide daar reageerde ze duidelijk beter op. Zijn er nog meerdere mensen tevreden over relax ?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:17

Joyce is heel tevreden over relaxt. Heb gevraagd of ze wil reageren op dit topic!

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:03

Zoals reeds gemeld heel tevreden over relax en mijn kennis ook. Zij kan weer dingen doen met haar paard wat zij een poos niet gehad heeft. Onze paarden ( quarters) doen het er ook goed op. Nu voor de zomer ben ik over gestapt op basis maar als dit niet genoeg is dan stap ik weer over op de relax. Tevens krijgen er twee hoef en dat geef ik dan samen met basis. Je moet alleen even goed kijken hoeveel je moet geven. Anders even contact opnemen met de mensen zelf. Ze zijn heel behulpzaam en vriendelijke.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:26

Mijn beide a pony's waar ik aangespannen mee rijdt krijgen ook de relax. Ze krijgen het door het drinkwater. ze doen het er goed op en zijn na een rit van 25 km nog fit. En dat alleen op gras en liquihorse relax.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:18

je kunt natuurlijk altijd met de mensen van liquihorse bellen. Heb je direkt een antwoord... ze staan je graag te woord. www.liquihorse.nl

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 12:21

Vandaag weer super vlot een antwoord ontvangen van Liqui Horse! +:)+
Daarbij meteen een vragenlijst om voeradvies te geven,deze heb ik dan ook ingevuld en verzonden.
Moet zeggen dat ik het zeer netjes vind hoe ze reageren,gewoon snel en correct echt top! _/-\o_

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:13

Ik heb het vandaag binnen gekregen maar nu het probleem. Ze eet het niet haha. Hoe doen jullie dat? Want je moet best veel geven maar dan is het meer olie dan voer.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:19

ik heb nog een dichte 1 liter verpakking sport en relax staan en een open basis daar is twee keer 30 cc uit gegaan. die van mij reageert er niet goed op. kan niet zeggen dat de oorzaak van de koliek hiervandaan kwam, zou wel vreemd zijn, maar was pas twee dagen gestart dus durf het niet. daarnaast at ie het ook echt slecht. bij interesse pb maar!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:22

Ik geef ook de relax en ben er tevreden over. Heb het idee dat paard beter opneemt dan de poeder (citraat)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:23

Ik gaf 1 hier altijd Nerv Control, dat zijn dan korrels/dunne staafjes. Vond het al wel helpen, maar merkte wel heel snel al verschil toen ik Liquihorse begon te voeren, dus de rest de deur uit gedaan.
Pony doet het er super op, laat zijn stress makkelijker afvloeien en ziet er super uit.

De andere 2 lopen op LH Basis en doen het daar ook super op.

Ik geef niet de aanbevolgen 30cc, ietsje minder maar heb dan ook kleine pony'tjes.