Welk supplement aanvulling krachtvoer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Welk supplement aanvulling krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 14:07

Even een vergelijkings vraagje

Mijn paard is heel energiek, en krijgt daarom bijgevolg maar een handje krachtvoer.
Nu had ik overlaatst bloed laten trekken en had hij vit E tekort. (Supplement Vit E bijgegeven)

Ik was hierover aan het nadenken. En ik denk dat dit komt doordat we steeds minder geven dan de aanbevolen hoeveelheid krachtvoer.
Met mijn vorig paard gaf ik ook niet de aanbevolen hoeveelheid (maar wel veel meer dan mijn huidig paard), en had toen als tip gekregen om een algemeen supplement bij te geven.
Deze had een speciaal dieet (kon geen zetmeel verdragen), dus gaf zelf de orders wat betreft krachtvoer enzovoort.
Nu had ik daar nog niet bij stilgestaan bij dit paard, aangezien ik niet goed wist hoeveel hij kreeg aangezien de pensionhouder zijn krachtvoer geeft en de hoeveelheden bepaald. (kan wel aangeven als het meer of minder moet)

Dus nu mijn vraag. Vroeger gaf ik mijn merrie Daily Vits and Mins van Dodson and Horrol.
Maar ik twijfel nu tussen de Vits and Mins en de Ultimate Balancer.
Omdat hij echt wel bijna niets krijgt, en de ultimate balancer lijkt mij wel geschikt om bij te geven, zonder energie toe te voegen.
Ik zou dit dan zelf dagelijks bijgeven.

Verder gaat het paard op de wei, krijgt nog hooi bij s'avonds. En van mij krijgt hij nog een emmer Fibergy (een soort lucerne van D&H) En is nu door een blessure niet aan het werk. En is altijd mooi op gewicht geweest.

Welk supplement zouden jullie in dit geval gebruiken?