Ik ben in het bezit van een erg leuke mini met een verhaal....
Ik heb hem van de dierenbescherming overgenomen, die hem samen met een aantal andere pony's en schapen in beslag hadden genomen. Hij was erg ziek toen ik hem kreeg. Hij zat vol met spoelwormen, waardoor hij zware luchtwegproblemen en darmproblemen had ontwikkeld. De spoelwormen zijn met een simpele wormspuit aangepakt, en wordt sindsdien ook bijgehouden. Echter bleef hij een enorme plofbuik houden, moeite met mesten en altijd een snotneus. Meermaals is de dierenarts langs geweest en is hij behandeld met antibiotica en ventipulmin, echter hielp dat maar even of niets. De plofbuik vonden ze bijzaak dus vandaar dat alleen zijn luchtwegproblemen werden aangepakt.
Totdat hij op een dag er nog zieliger bij liep als voorheen, en ik bloed heb laten prikken. (lees opvoelen kan niet, hij is maar 65cm) Daaruit bleek dat hij hoge ontstekingwaren in zijn bloed had en bloedarmoede, dus op naar de kliniek. Daar zijn er een echoscopie en rontgefoto's gemaakt waaruit bleek dat hij toch een keelontsteking en luchtweginfectie had. Behandeling was toch weer antibiotica en ventipulnim en dit keer hielp het wel!! Voor de bloedarmoede moest ik m RedCell bij gaan voeren, en voor zn darmen Sanequi Colon. Dit hielp enorm en hij veranderde van een zielig hoopje in een echte sterke terror jaarling. Echter was zijn bloedarmoede voorbij, en zijn darmproblemen ook, dus ben ik gestopt met Sanequi Colon en Redcell.
Nu merkt ik alleen de laatste tijd dat hij een zwakkere achterhand heeft als toen ik m Redcell bijvoerde.
Dus nu vraag ik me af wat ik moet doen. Ik zal wanneer nodig ook echt wel mijn dierenarts contacteren, maar wil graag jullie mening.
ik geef mijn mini van 70 cm (snachts beperkt hooi uit slowfeeders en overdag op de wei met graaskorf, hij wordt dik van de lucht) balancer van www.jepaardgezondenfit.nl bij zo'n 50 gram per dag, sinds ik het geef is hij beter in zn vacht, heeft geen jeukende kortsjes meer op zn lijf en ook zn hoefgroei is verbeterd.
roekes
Geplaatst: 15-05-15 05:29
Mijn shet krijgt liquihorse. Dat zijn vloeibare vitaminen en mineralen die goed door het lichaam worden opgenomen. je kunt altijd bellen met de mensen van liquihorse, ze geven je een gratis voeradvies.