Ik ben opzoek naar wat advies met betreft het volgende:
In het kort: Ik ben opzoek naar een supplement voor een ruin die de eerste tekenen van lichte artitis laat zien. Aangezien ik het in het vliegtuig moet vervoeren zijn gewicht en duoane een factor. Iemand een idee waar ik eens naar moet kijken?
Achtergrond:
Ik woon in een derde-wereld land in Azie en rijd daar sinds kort op de manage. Alhoewel ze dierenartsen hebben die getraind zijn door Pony Welfare International en ze ook ondersteund worden door de FEI - is het soms natuurlijk nog wel een klein beetje behelpen en hebben we niet de middelen voor handen die in Nederland op elke straat hoek te vinden zijn.
De pony waar ik mee rijd - is een lokale pony die omgeschoolt is van karrepaard naar manage leerpony. Harstikke lief en braaf beest. Hij word nu ongeveer geschat op 12/14 jaar. Hij is nu wat symptonen aan het vertonen van een lichte artitis.
Ik ga binnenkort op familie bezoek in Nederland en na een gesprek met de instructrice/manager hadden wij het idee dat er wel iets te verkrijgen zou zijn in Europa die het de pony makkelijker zou kunnen maken. Aangezien wij allebij al lang niet meer in Europa geweest zijn (ik heb er trouwens ook helemaal geen verstand van hoor) had ik het idee om jullie eens te vragen naar de laaste ontwikkelen. Valkuil is dus wel dat het in het vliegtuig mee terug moet. Dus duane en gewicht spelen een rol.
Dus als iemand een idee heeft in welke richting te zoeken - ik hoor het graag. PS: Ik ga natuurlijk niks zomaar kopen en het aan de pony voeren zonder overleg dus ik zal jullie suggesties bespreken met de mensen verantwoordelijk voordat ik iets koop.
ellepel
Geplaatst: 07-05-15 18:12
Waar zou hij de artrose dan moeten hebben? kan op meerdere plekken in hetlichaam voorkomen omdst artrose/artritis in de gewrichten zit. op zich word glucosamine wel aangeraden. info daar over kun je wel op google vinden