Wie voert er Pavo Speedibeet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eline10

Wie voert er Pavo Speedibeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:10

Zoals de titel al aangeeft: Wie van de bokkers voert er hier Pavo Speedibeet aan zijn of haar pony/paard?

Ik zit namelijk te overwegen om ook Pavo Speedibeet te gaan voeren aan mijn hoefbevangen shetlander, gezien het lage suikerpercentage.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit voer.

Loe_Loe

Re: Wie voert er Pavo Speedibeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:18

Ik gebruik het om de medicatie doorheen te mengen bij mijn hoefbevangen shetlandertje. Klein handje per dag. Werkt goed, ze vindt het heerlijk.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:19

Dat is mooi!
Ik las ook het e.e.a. dat er veel paarden zijn die het na een tijdje niet meer lekker vinden.

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:23

Ja mijn andere merrie lust het idd niet. Het ruikt ook wel wat zurig. Maar die Shet van mij is zo'n snoepert, die lust alles... Misschien kan je een proefverpakking aanvragen bij pavo?

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:24

Hier ook een snoepert haha!
Dat is wel een slim idee, bedankt, ga ik doen! :)

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:29

Succes en beterschap voor je Shetje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:31

Ik voer het ook. Gebruik het om de paarden te laten aankomen en dat werkt erg goed :j

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:34

Het is ook mijn doel om haar wat meer aan te laten komen, dus dat is fijn, Yvank_! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:37

Ik geef ze wel flink wat :j mijn rijpaard en onze pony krijgen beide 2 volle scheppen ongeweekte pulp wat uitzet tot een volle emmer van 10L . Dit krijgen ze dagelijks.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:38

Wij voeren het hier ook aan het oude paard , paard is goed aangekomen ( wij voeren het wel in combinatie met muslie) .

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:42

Ik zoek zelf ook nog een (suikerarm, héél belangrijk ivm hoefbevangenheid) supplement, of vitaminebrok wat ik er doorheen kan mengen. Heeft iemand daar suggesties voor?

Luffwinny, ik zou dan geen muesli kunnen voeren aangezien daar teveel suikers inzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:48

Ik zou dan alleen een vitaminebrokje doen... Maar daarvan mag je ook maar heel weinig geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:49

Ik voer het ook. Al anderhalf jaar onderhand, geloof ik. In het begin trokken ze hun neus er voor op. Dat was na een paar dagen mengen met wat muesli over. Nu staan ze te stuiteren als ik met die emmer aankom. Het gaat erin als koek.

Kennissen van me voeren het aan hun 30 jaar oude shet, die wat kiezen mist. Zelfde verhaal eigenlijk: beest is er gek op.

Ik combineer het met een mineralenbrokje, Marstall Force.

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:52

Mijn pony krijgt het ook, wel altijd gemengd met wat brok appel en peen. Zonder iets erdoor vind ze het niks.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:25

Ik geef mijn paardje ook bietenpulp om aan te komen in combinatie met subli seniores priores. Tanden werken nog goed maar het is een langzame eter. Ik geef niet eens zo heel veel maar hij is al flink aangekomen :) ik had eerst ook die van pavo maar nu normale bietenpulp die 12 uur moet weken omdat ik toch al de SP klaar moet maken.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:30

Ik had een testzakje hiervan, maar mijn paard lust het niet :P

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 16:34

Zijn die proefverpakkingen trouwens gewoon gratis op te vragen bij PAVO?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:39

Ik geef het aan mijn oudje van 29 samen met de lexa senior vitamine korrel. Pony kan nog prima kauwen maar ik zocht iets met weinig suiker en zetmeel. Ben er erg tevreden over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:18

MissCharlie schreef:
Ik had een testzakje hiervan, maar mijn paard lust het niet :P

Ze lusten het meestal niet de eerste keer dat je het voorzet..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:21

Ik voer het aan mijn merrie van 19 die moeilijk op gewicht blijft in de winter, en aan mijn merrie van 13 met een veulen aan de voet. Beiden moesten er eerst aan wennen, maar eten het nu met smaak op. Soms blijft er wat liggen, dat meng ik dan de volgende dag met het verse speedibeet en soms haal ik een restje uit de voerbak. Wel doe ik er vaak wat muesli doorheen, dat krijgen ze nl toch en dan vinden ze het een stuk lekkerder.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:59

Ik voer het, op advies van een vriendin, om mijn pony een "vol" gevoel te krijgen zodat hij minder op het hooi zou aanvallen. Ik voer het nog maar net, dus kan er nog niet veel over zeggen, maar zijn er meer mensen die het met hetzelfde doel voeren?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:09

Ik voerde het eerst de oude merrie om aan te komen. 2x daags en met muesli, compact gras en lijnzaadolie.
Nu krijgen ze nog een klein beetje met alleen Fiber Force, magnesium en lijnzaadolie.

Onze jonge hengst krijgt het ook om zijn kruiden voor zijn maag doorheen te doen. Ze staan allen op onbeperkt ruwvoer, dus ik pak maar 4 maatbekertjes. Ik gooi er water bij en dan meteen de Fiber Force.

De 3 oudjes wil ik eigenlijk niet meer geven, zijn momenteel stevig, maar het heeft ook een prebiotische werking die de merrie vooral goed kan gebruiken. Ze staan 24/7 samen, dus vandaar dat de ruin en shet ook nog een beetje krijgen.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:12

Als je iets wilt waar ze van aankomen, wat laag in suiker zit en wat ze over het algemeen héérlijk vinden moet je bietenpulp nemen! Paarden zijn er gek op en het zit laag in suikers! Ideaal. En het kost ook niet zo heel veel.
Enige nadeel is dat je het moet laten weken voordat je het voert maar als je zorgt dat er wat klaarstaat is er niks aan de hand en kun je gewoon doorvoeren.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 05:21

Seventeen schreef:
Als je iets wilt waar ze van aankomen, wat laag in suiker zit en wat ze over het algemeen héérlijk vinden moet je bietenpulp nemen! Paarden zijn er gek op en het zit laag in suikers! Ideaal. En het kost ook niet zo heel veel.
Enige nadeel is dat je het moet laten weken voordat je het voert maar als je zorgt dat er wat klaarstaat is er niks aan de hand en kun je gewoon doorvoeren.

Speedibeet is toch bietenpulp? Of zeg ik nu iets heel doms? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:47

Seventeen schreef:

Daar hebben we het hier het hele topic al.over... speedibeet is bietenpulp