Mijn paard is 13 jaar en hij heeft een aardig buikje, hij krijgt sochtends 150 gram vitaminebrok met luzerne , savonds 150 gram vitamine brok met luzerne, en 4 x per dag kuil Ik sta op een pension stal en het hooi is op omdat we met 60 paarden staan, dus staan alle paarden nu op kuil , in de zomer krijgen we weer nieuw hooi dus tot die tijd staan ze allemaal op kuil. Nu krijgt hij weinig kuil, in meerdere porties, en dus zeer weinig brok.. maar hij blijft dik. Hij komt elke dag een half uur in de stapmolen, word gereden een uur, en komt in de paddock-wei... iemand die een idee heeft wat ik anders kan doen zodat mijn paardje van zijn buikje af komt?
Wat voor vitaminebrok voer je? Je zou een andere kunnen voeren waar hij minder van nodig heeft. Maar zit niet het grootste probleem denk ik.
In ieder geval de luzerne schrappen. Is het mogelijk om toch weer terug te gaan naar hooi? Kuil zet ook behoorlijk meer aan dan hooi. Hoe veel en hoe lang loopt hij in de week?
Jetta
Geplaatst: 27-03-15 23:05
Wat voor kuil....koeienkuil? Of voordroogkuil? Luzerne..hoeveel? Zonder melasse? En in de paddock..hoe lang? Luzerne bevat goed verteerbaar eiwit. Harder werken? Kilometers maken!