Ik voer op dierenarts advies 1,5 kilo per dag bij omdat de merrie in kwestie erg schraal begon te worden.
Ze is extreem sensibel, krijgt al 125 gram Nerv control per dag om een beetje de kantjes eraf te halen.
Ze was tot van de zomer voor ze begon met inrijden/trainen 60 kilo te zwaar, en heb eigenlijk weinig aan dieet dingen gedaan. Gewoon beweging geven en normaal voeren deden het hem eigenlijk wel. Helemaal super dus, maar nu slaat de boel door de andere kant op

maar vanwege alle stress door bv rijden en naar les gaan, poept ze met gemak 10 tot 12 keer per activiteit. Er gaat dus letterlijk meer uit dan in soms...
Ze eet ook nog elke dag bizar veel hooi, een ruime kilo geweekte pulp, en dus de nerv control. Omdat ze gewoonweg niet meer wil eten qua 'verantwoord' eten raadde de dierenarts mij aan om slobber bij te voeren, en dit gaat er inderdaad prima in.
Maar ja.... Nu na een week is ze echt extreem druk, en eigenlijk met rijden zodanig hyper, dat ik er niets mee kan
Haar tanden, zadel etc zijn trouwens volledig in orde, het is echt de stress die dit met haar doet.
Wie ooh wie weet er een slobber soort, of iets anders wat snel lekker wordt gevonden wat een beetje aanzet? Er mag absoluut geen haver inzitten of andere bestandsdelen die druk maken.
Ze moet zo basis mogelijk gevoerd worden, en het moet betaalbaar zijn.
Lucerne had ik zelf namelijk aan zitten denken,maar met een koudbloed van ruim 600 kilo vind ik de kosten daarmee niet realistisch meer. Maar welke opties zijn er nog meer?