Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KingYasFenn schreef:Nou, nee..
appelazijn heeft een hoge PH, (zuurtegraad)
inderdaad kan een hogere PH wormen tegengaan.
Echter is de PH van een maag al super hoog, dus lijkt het mij raar dat je deze met een beetje appelazijn nog hoger kan leggen.
ten tweede is het zuur al verdwenen eer het in de darmen terecht komt, Dé plek waar wormen graag zich huisvesten..
Stel wormen zitten niet in de darmen maar in de maag (waar de appelazijn dus niet toe kan doordringen, want de hoge PH is er al vanaf eer dat het in de darmen komt..dat breekt je lichaam af, dat doet het met alles wat vanaf je maag komt, anders zouden je darmen wegbranden)
dan moet je nog eens weten dat een maag een speciale beschermende laag heeft om te voorkomen dat het breisel met de dusdanig hoge PH (enorm zuur) niet door je maagwand heenbrandt..
wil je zo'n enorm hoge PH ophogen? Dan moet je echt al enorm veel liters aan appelazijn geven..
maar het probleem begint dus al dat het niet mogelijk is dat het functioneert op de plek waar het zou moeten werken..de darmen..
en ow, wormen verschroeien al in de maag.. omdat het daar zo zuur is, dus waarom dan ophogen?
Tevens is een zuur product aan je paard geven geen goede optie..
net zoals wij niet altijd met volledig zure producten om kunnen gaan heeft een paard hier ook moeite mee..
Hoge PH (zuurtegraad) is niet zo goed voor de tanden van een paard (net zoals bij ons zuur en suiker de tanden aantasten), niet zo goed voor de mond (kan blaartjes veroorzaken) etc.
Ik zou er dus niet aan beginnen..
Sommige productjes (van vroeger) zijn wel te gebruiken bij paarden..
maar deze zou ik toch achterwegen laten
appelazijn heeft inderdaad wel een functie op het weghouden van o.a. muggetjes en vliegen..
maar dat is niet in het paard, maar gewoon sommige delen die ervoor zorgen dat het paard van buitenaf minder aantrekkelijk is voor o.a. muggen..
Hoe dat precies werkt? Je moet het eerder vergelijken met zo'n antimuggenstift die wij gebruiken
EllaBellaah schreef:Hmm dus eigenlijk geeft die man gewoon appelazijn en per toeval hebben zijn paarden nooit wormen.... toch typisch dat het gewoon cyder is, je voert je paard dan dus gewoon een soort jillz door z'n eten