spier oppepper

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

spier oppepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 16:16

Ik heb een fjord, 11 jaar.
Ik rij haar recreatief. Karev heeft altijd,zomer winter, rust of in arbeid, harde spieren.

Ze is getest op spier bevangen, ir, vit e sel tekort en mg tekort.

Paard is zo gezond als een vis.
Ze is nog nooit een bewegings wonder geweest maar ik merk dat ze steeds langer onderweg is om soepel te worden.

Ik voer 5 x daags hooi. Straks in april opgebouwd overdag de wei op en snacht's paddock. Ik voer een dikke kwart marstall Vito en de balancer van je paard gezond en fit.
Ze beweegt 4/5 x per week. Varieert van buitenritten van min. 1 uur tot longeren 30 min tot eens in de bak rijden.
Wat is nou iets wat je bij kan geven,veilig, om de spieren wat meer te ondersteunen en soepeler te krijgen? Met veilig doel ik op selenium vergiftiging, dat ik niet icm de balancer over de schreef ga.

Anoniem

Re: spier oppepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:20

Ik volg even karev. Heb ook een merrie die vrij harde spieren heeft. Kan natuurlijk ook gewoon bij het paard horen? Er zijn ook mensen die een hoge spierspanning hebben (ik bijv).

Ik heb overigens ook verschillende balancers geprobeerd, maar merkte dat de klachten daar eigenlijk erger van werden. Mijn paard is erg gevoelig op voer en haar darmen en door darmkramp ging ze verkrampt lopen....

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:30

Ook ik volg even.
Ik heb een poosje muscle impuls gegeven. Qua uiterlijk zag ik verandering, maar ik had niet het gevoel dat ze er soepeler oid van werdt.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:53

ik volg ook! kan je zo niet helpen maar ik zit wel in het zelfde schuitje.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:34

Ik geef sinds begin december Effektri omega olie bij, ben er erg over te spreken. Begrijp dat je meer zoiets zoekt dan een supplement met vitamines/mineralen? Want die zou je op zich voldoende moeten voeren met ook de balancer erbij.

Anders zou je ook eens kunnen kijken naar Myostem Protec van Audevard, is wat meer bedoeld als kuur maar bevat wel selenium (niet veel), hoge dosering vit E en ook magnesium en wat anti oxidanten.
Laatst bijgewerkt door Remember op 11-03-15 10:00, in het totaal 2 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:46

Ik geef mijn paard Smooth locomotion (onderhoudsdosis van 4 pillen per dag is genoeg), heel erg tevreden over!

http://www.agradi.nl/sensipharm-smooth- ... 000-mg.htm

IK heb een paard met een moeilijk lichaam, door medische gebreken, maar door dit spul krijgt hij het wel een heel stuk makkelijker!
Na 4 weken merk je heel duidelijk verschil!

Citaat:
Uitleg:

Smooth-Locomotion is afgeleid van de bekende Chinese formule "Chien Pu Wan" voor soepele spieren en gewrichten, maar is sterker geconcentreerd. Dit middel versterkt de weerstand van het organisme tegen schadelijke invloeden van buitenaf, zoal “koude wind en vocht”, die blokkades veroorzaken, waardoor pijn en stijfheid ontstaan, het lost tevens blokkades op in vnl. de nieren en de lever eb heeft daardoor invloed op emoties en de groei-, verdedigings- en regeneratieprocessen van de weefsels in het lichaam zoals spier-, pees-, bot- en kraakbeenweefsels.
Smooth-Locomotion is een doorbraak in de bewegingsfysiologie, gewrichts- en spierverzorging, het verlegt fysieke en mentale grenzen, voor soepel bewegen!
Te gebruiken bij een vaste pijnlijke rug of achterhand, reuma, artrose al dan niet met osteoporose, heupdysplasie of slijtage, kruisverlamming, hoefbevangenheid, hernia nuclei, pulposi, denmineralisatie (b.v. na ziekte, chirurgische ingrepen of botfracturen) tying -up, post traumapijnen, depressiviteit, schrikachtigheid en ter bescherming van sportpaarden.
Smooth-Locomotion garandeert binnen een week een losse rug bij 90% van de paarden met een stijve rug of achterhand.

Samenstelling:
Een tablet bevat 1000 mg vijfmaal geconcentreerd poederextract van de radix rehmanniae glutinosae conquitae, fructus lycii chinensis, radix angelicae sinensis, rhizoma gusuibu, radix dipsaci, ramus Loranthi seu visci, radix achyranthis bidentatae, radix duhuo, radix gentianae macrophyllae, herba asari cum radice, radix ledbouriella sesloidis, cortex acanthopanacis radicis, cortex cinnamomi cassiae, radix astragali, radix codonopsis pilosulae, sclerotium poriae cocos, radix glycyrrhizae uralensis, zetmeel, melksuiker, silicium dioxide en magnesiumstearaat.

Dosering:
Kleine huisdieren: tot circa 5 kg. lichaamsgewicht 2 x daags 1 tablet a 250 mg.
Grote huisdieren: tot circa 20-25 kg. lichaamsgewicht 2 x daags 1 caplet a 1000 mg.
Bij het gewenste resultaat de dosering halveren of nog minder.
Paarden en pony’s: 1-2 daags 1-4 caplets oraal, afhankelijk van het gewicht en de conditie.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:36

creatine van pharmahorse.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:39

Veel spanning op de spieren kan komen door magnesiumtekort. Nu is dat bij je paard getest, maar het schijnt dat het tekort aan magnesium wel heel groot moet zijn, wil het er bij een bloedtest uitkomen. Misschien toch 2 weken magnesium bijvoeren proberen ?? Als daar een tekort zit, zie je snel verschil.

http://zonne.infoteur.nl/specials/paarden-spieren.html over stijve spieren en oorzaken ervan.

Omega 3 olie ( zoals b.v. koudgeperst lijnzaadolie of trias omega ) is ook goed voor oa de spieren.
En ook vit E speelt een rol in de spierstofwisseling en kan voor spierproblemen zorgen. Zeker als je paard niet op gras staat, kunnen ze daar vanaf januari ofzo tekorten aan krijgen. zie oa http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... arden.html

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 22:18

Mg vlokken krijgt ze nu een week of 2. Gemalen gele lijnzaad ook. Geen verbetering.

Ze staan nu niet op gras maar krijgen dagelijks de balancer dus qua vit min moet het mijns inziens goed zitten.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:22

Hoe is de mest van je paard? Zijn de klachten in de stal periode erger dan in de zomer? Hoeveel uren staat je paard buiten op een dag?

Van de magnesium en lijnzaad mag je niet verwachten dat het na 2 weken al verbetering geeft, ook is het belangrijk om magnesium van een organische verbinding te gebruiken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 10:48

Tes22 schreef:
Hoe is de mest van je paard? Zijn de klachten in de stal periode erger dan in de zomer? Hoeveel uren staat je paard buiten op een dag?

Van de magnesium en lijnzaad mag je niet verwachten dat het na 2 weken al verbetering geeft, ook is het belangrijk om magnesium van een organische verbinding te gebruiken.

mg vlokken krijgt ze
Lijnzaad al 4 maanden
Paard staat 24/7 buiten op paddock van 15/40 met inloopstal. Zomer winter werk geen werk geen verschil

lijnzaad 100 gram . Te weinig? Durf ook niet te veel vet/omega te geven. Ze is nooit te dun zeg maar. Nu mooi op gewicht maar dat is wel een opgave.

Mest is ok. Nooit te zacht. Soms iets te hard zelfs

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:30

Van een scheutje Effektri zal ze echt niet dik worden, en daar is de omega verhouding direct van in orde.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:48

Staat er op de verpakking van de magnesium wat voor verbinding het is? (Magnesiumoxide, magnesiumcitraat, etc)

Heb je het zadel laten nakijken?

Ik zou eens een osteopaat naar je paard laten kijken.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:51

Misschien heb je toevallig een solarium op stal? Ook een idee. En spierolie.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:30

Tes22 schreef:
Staat er op de verpakking van de magnesium wat voor verbinding het is? (Magnesiumoxide, magnesiumcitraat, etc)

Heb je het zadel laten nakijken?

Ik zou eens een osteopaat naar je paard laten kijken.

Chloride dacht ik.
Zadel is nagekeken en is niks mis mee. Osteo is al geweest. Net als Chiropractor. Deze gaf aan te testen op ir en vit e sel. Ze was er zeker van dat het 1 van beide zou zijn. Nou niet dus :) dus ik geloof wel dat ik al veel gedaan heb/uitgesloten.
Ben niet over 1 nacht ijs gegaan iig.

Geen solarium thuis voor paard. Ook geen ruimte voor.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:52

myoplast mss?

had je paard eigenlijk tekorten of niet? Mss vitE voor mensen proberen bij te geven? Sommige paarden hebben ondanks dat er geen tekorten zijn toch baat bij

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 21:57

Nee heen tekorten. Zo gezond als een vis. Ik Had idd een topic gezien hier over vit e pillen voor mensen. Maar vind dat zo iets lastig. Hoeveel mg pillen heb je nodig en hoeveel geef je daar van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:06

laatst vertelde iemand me dat een sportpaard in volle training +/- 1200mg vitamine E per dag nodig heeft. VitE is vetoplosbaar en kan gestockeerd worden in de lever.
Hoeveel je veilig kan geven hangt er eigenlijk wat vanaf wat er in je balancer zit en hoeveel je dus al geeft. Dus aanvullen tot +/- 1200mg gedurende 2-3 weken...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 22:09

Maar het is alles behalve een sportpaard :).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:11

900mg dan? je wil eigenlijk gewoon nagaan of extra vitE effect heeft of niet.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 22:12

Per portie balancer van 200 gram krijgt ze 1.500 ie vit e. Hoeveel ie ie?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:15

hmm weet niet meer waarvoor de ie staat maar komt erop neer dat het universele eenheden zijn. Vit E komt in 2 varianten voor met een klein verschil in moleculair gewicht.
Maar dat zou dus wel goed zitten.

Mss dan eens myoplast proberen. Dat krijgen de dressuur- en renpaarden bij mijn instructrice altijd in het wedstrijdseizoen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 22:18

Ik ga eens googelen thanx