Pavo HealthBoost paard schrikkerig/drammerig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Pavo HealthBoost paard schrikkerig/drammerig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 11:43

Omdat mijn paard wel wat extra vitamines kon gebruiken ben ik bij Pavo HealthBoost uit gekomen. Eigenlijk was ze lichamelijk in prima conditie en kwam niet suffig over. Maar ze heeft last van een huid uitslag waar ik helaas nog niet uit ben van wat het kan zijn. Maar ondanks de huid uitslag voelde ze zich gewoon de oude. Er werd gezegd dat die uitslag ook aan de weerstand kan liggen dus heb ik maar een emmertje Pavo HealthBoost gehaald. Uitslag is alleen op haar hals en hoofd.

Maar nu is de laatste tijd mijn paard erg schrikkerig en drammerig. Ik ben er nu ook nog eens onzeker van geworden want dat rennen en gebok in de bak ben ik helemaal klaar mee lig er nog net niet af. Het is een fjord dus erg sterk. Ook dram ze en is ze totaal niet bij de les. Uiteraard heeft ze weleens vaker niet haar dag gehad met rijden en schrik ze een keer dat is normaal maar ik negeer het dan en we trainen toch lekker door. Maar nu is ze amper te rijden erg explosief:( .

Nu ben ik benieuwd of meerdere dit supplement geven en hier een last mee ondervinden bij het paard?

crystallady

Re: Pavo HealthBoost paard schrikkerig/drammerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:47

wat krijgt je paard verder van voer?
staat hij veel buiten of veel op stal
hoe oud is je fjord?
is hij al eens nagekeken door een dierenarts voor zen uitslag?
zoja is er ook bloed afgenomen?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 11:53

Ze krijgt een handje basis brok van pavo. En nu de suplementen er bij 2 maatbekertjes misschien geef ik te veel :o
Staat 24 uur buiten in een kudde.
Ze wordt 17 jaar.
3 x is de dierenarts geweest voor haar huid. Hebben niks af genomen. Advies wassen met Betadine en een creme. Plekken lijken rustiger te worden. Juig niet te hard. Mocht het erger worden of niet weg gaan laat ik een andere dierenarts kijken.
Het zijn echt bepaalde hoeken in de bak dat ze bangig is. Niet met bepaalde oefeningen dat ze staakt bijvoorbeeld.
Ook is de zadelmaker een maand terug geweest niet om deze reden want toen voerde ik het nog niet bij en was ze gewoon stabiel. Tandarts komt ook jaarlijks en osteopaat.

Mijn instructrise zei wel dat er veel paarden op het moment klierig zijn. Maar zo ken ik mijn dame gewoon niet. Heb haar nu een jaar en 3 maanden en vorig jaar was haar conditie vele malen minder.

Hopelijk is het gewoon even een fase en ben nu sinds gister ook gestopt met Pavo HealthBoost kijken of ik het ga merken