Gezocht vervanger Fyto gold leverbaar in Frankrijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Gezocht vervanger Fyto gold leverbaar in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:33

Zouden jullie eens met me mee willen denken.

Ik heb twee merens, die al jaren fyto gold van Garvo krijgen. http://www.garvo.nl/nl/dier/topsportpaarden/ .

Ik ben daar zo tevreden over dat ik dit voer al jaren vanuit NL mee naar Frankrijk sleep. Maar dat wordt lastiger en lastiger. Ik heb er alles aan gedaan om fyto gold hier te krijgen middels verkoop punt hier in de buurt maar dat gaat hem dus niet worden.

Nu heb ik gezocht en vind ik http://www.zooplus.fr/shop/boutique_che ... res/302892 .

Zijn er mensen die weten of dit vergelijkbaar is met de fyto gold? Ik wil dus het liefst van voer veranderen met voer dat zo dicht mogelijk bij de fyto gold ligt.

Ik weet heel goed dat er veel wegen naar Rome gaan en dat de meeste van jullie ander voer gebruiken voor hun paard. Die tips, daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel aan :o .

Ik wil dolgraag iemand met verstand van voer, die kan zien wat allemaal in de fyto gold zit en daar een voer naast kan zetten dat ik hier kan kopen of aan laten komen dat lijkt op de fyto gold.

Ik zweer bij de fyto gold want sinds ik dit voer lang geleden ben gaan gebruiken, zijn mijn paarden onvermoeibaar, hebben geen last van de spieren, worden niet heet of onhandelbaar op dit voer, maar zijn gewoon super gaaf om te rijden en heel erg gezond.

Vandaar dat ik nu iets zoek dat ik hier kan kopen en er zoveel mogelijk op lijkt.

Al een hele tijd zit ik hierover te piekeren en te zoeken en vanochtend dacht ik, kom ik heb nog vier maanden mijn fyto gold. Laat ik Bokt eens proberen en om advies vragen om met me mee te denken?

Bar

Re: Gezocht vervanger Fyto gold leverbaar in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:38

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:21

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:50

ben bang dat ik je niet kan helpen...ik blijf al jaren ver weg bij alle soorten granen.En ik begrijp dat fyto gold een soort muslie is met haver en andere granen.
Ik maak mijn eigen voer,eigelijk ook uit nood omdat ik Frankrijk niet iets kan vinden naar mijn zin.
Een paar bestanddelen van de fyto gold voer ik....bietenpulp,soja schroot en lijnzaad ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:59

Bedankt Bar , daar heb ik zeker iets aan.
Jes jouw sites ga ik ook bestuderen.
Begrijp het Geerke, bedankt voor je post.
Misschien heb ik toch nog toekomst met de fyto gold. Ik heb namelijk Garvo gemaild of ze met mij willen kijken naar het nieuwe voer dat ik hier kan kopen en of het wat tegen dat van hen aanzit. Ze weten dat ik al heel erg lang hun voer afneem en ze zijn nu serieus aan het zoeken naar oplossingen om de fyto gold hier te krijgen. Dat zou toch wel geweldig zijn!
Dus wie weet. Dus nu ga ik op twee sporen zitten. Zoeken naar vervanging vandaar dit topic, in de hoop dat het niet nodig zal zijn omdat Garvo toch kan leveren. Ik kan er niets aan doen maar ik vind dat voer zo geweldig en de paarden zijn er zo gek op en doen het er goed op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:06

misschien kun je meer paardenliefhebbers ze ver krijgen om ook dat voer te kopen?Hoe meer,des te goedkoper het word denk ik?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 22:08

Dat zie ik hier niet zo gauw gebeuren, heb dat al geprobeerd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:12

Misschien heeft Marstall iets wat in de buurt komt? Marstall wordt daar wel verkocht: http://www.marstall.fr/marstall_frankreich.htm

Ik heb een tijdje Fyto Gold van Garvo gevoerd nadat ik een keer een zak had gewonnen op een wedstrijd. Maar op een gegeven moment voerde ik een combinatie van drie merken voer die ik allemaal ergens anders moest kopen en toen ben ik volledig overgestapt op Marstall, waar ik toen (vooral in de winter) de Cornmuesli al van voerde. Na overleg met de voedingsadviseur van Marstall ben ik toen Champion gaan voeren (vooral in het wedstrijdseizoen). Daar heeft mijn paard het jarenlang fantastisch op gedaan. Hij liep toen klasse 3-4 endurance (80+ km). Inmiddels is hij senior en krijgt hij seniorenvoer. ;-)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 22:26

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 15:35

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:01

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 18:18

OK bedankt. Ik kom daar dus duidelijk nooit. Foei toch!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:45

Ah, dat is de Naturelle. Daar heb ik geen ervaring mee. Volgens de info die ik kreeg toen ik overstapte kwam de Champion het meest in de buurt. Maar dat was in 2006, misschien is er inmiddels een en ander veranderd aan de samenstelling of zijn er varianten bij gekomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 08:29

Karin ben jij van de Fyto Gold van Garvo overgestapt naar de Champion? Want als dat zo is heb ik mijn antwoord.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:26

Ik weet niet of de specificaties hetzelfde zijn hoor, dat zou je even moeten opzoeken. Champion staat hier - http://www.marstall.nl/pdf/marstall_champion.pdf - en Fyto Gold is vast wel te googelen.

Ik ben idd overgestapt van Fyto Gold naar Champion, maar dus puur omdat dat praktischer was. Fyto Gold moest ik bij een voerboer ver weg halen terwijl ik voor twee soorten ander voer weer naar andere adressen moest, en Marstall werd nog aan huis bezorgd ook.

In die tijd reed ik fanatiek endurance en ik moest echt duursportvoer hebben. Het zal dan ook wel een hoog vetgehalte hebben (tegen de 10% ofzo), ik vond het allebei ook altijd wat vettig aanvoelen. Maar mijn pony was er gek op en hij deed het op beide soorten ook super.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 09:53

De fytogold heb ik hier liggen en met je antwoord ben ik erg blij. Want ik heb hetzelfde probleem. Dus dat het moeilijk is om er aan te komen. Vandaar dat ik nu zoek naar een vervanger mocht fyto gold geen oplossing voor me hebben. De Champion goed bestuderen.