Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
8nnemiek schreef:Als je een blije, gezonde pony wil dan moet je je maar neerleggen bij die hooibuik. Genoeg hooi is heel belangrijk voor de spijsvertering en om zaken als maagzweren te voorkomen.
Je kan eventueel het hooi in een heel fijnmazig net doen, zodat hij er langer mee doet.
Dat is de eerste prioriteit, maar (sport)paarden die geen hooibuik hebben, zijn die dan niet blij en ongezond ? felintje schreef:8nnemiek schreef:Als je een blije, gezonde pony wil dan moet je je maar neerleggen bij die hooibuik. Genoeg hooi is heel belangrijk voor de spijsvertering en om zaken als maagzweren te voorkomen.
Je kan eventueel het hooi in een heel fijnmazig net doen, zodat hij er langer mee doet.
Tuurlijk wil ik een blije gezonde ponyDat is de eerste prioriteit, maar (sport)paarden die geen hooibuik hebben, zijn die dan niet blij en ongezond ?
ArroNnie schreef:lizy29 schreef:Overigens vind ik een uur longeren per keer wel erg heftig voor een paard. Dit is fysiek namelijk een stuk meer belastend dan rijden.
Daar ben ik het idd mee eensook belastend voor de gewrichten ivm het ronddraaien, is mij geleerd..
Lijkt mij dan hetzelfde als rijden. piezze schreef:Het hooi over meerdere porties per dag verdelen of een slowfeeder is wel aan te raden. Ook met het oog op koliek enzo
Het is niet zo gezond voor een paard om 2x per dag vol te proppen met voer om vervolgens uren op een houtje te bijten.