Volgtopic rondom Equitop Myoplast - cavallese

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Volgtopic rondom Equitop Myoplast - cavallese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 23:52

Hallo Bokkers!

Getwijfeld om het hier of bij medisch te zetten, maar na overleg plaats ik dit onderwerp hier.

Iets over mijn paard: 7 jarige pre ruin.

Mijn paard begon van de zomer steeds meer te jeuken. Hierna heb ik verschillende dingen geprobeerd.
- Van het land af gehaald
- Speciale deken
- allerlei smeerspullen
- Da erbij ( die zei dat het zomereczeem was)
- Verminderd met voer ivm eiwit

Nu is het echter zo dat mijn paard rond deze periode nog steeds jeuk heeft. Wat raar is als het zomereczeem zou zijn. Nu heb ik de osteopaat al meerdere keren geweest en die wees mij erop dat zijn bespieding ook nog steeds niet beter wordt. Nu is het rond de hals wel oké maar met name rondom de rug en de billen is het minder. Hij is relatief mager, je voelt zijn ribben. Echter heeft hij wel een rare buik. Toen ze hem ging behandelen (eergisteren) was er rond de darm regio veel spanning. Ze zei dat het dan iets met de darmen kan zijn. Dat hij zijn voedingsstoffen niet goed op kan nemen. Dat kan door een schimmel komen. Wat zich kan uiten door de jeuk die hij nog steeds heeft. Ze zei dat het niet door het hooi kon komen dat is goede kwaliteit.

Nu heb ik voor zijn weerstand Cavalesse gekocht. Dit is een supplement dat verschillende vitamine en mineralen bevat, tegen huidproblemen en het ondersteund de weerstand.

Voor zijn spieren heb ik op advies Equitop Myoplast aangeschaft. Dit stimuleert de spieropbouw. Het schijnt dat ze daar nogal actief van kunnen worden. We gaan het meemaken.

Vandaag ben ik met beide supplementen begonnen. Ik ben van plan om elke week een foto te maken. Van de spieren (algemene foto) en van de jeuk plekken om zo te laten zien wat beide producten doen bij mijn paard.

Verder komt de tandarts (vanwege vastpakken en de zadelmaker ook nog binnenkort. Dan hebben we het hele roedeltje gehad en kunnen we rustig opbouwen.

Morgen komt foto 1 :)

Kabouter123

Re: Volgtopic rondom Equitop Myoplast - cavallese

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:02

Ik heb zelf ook een pre geimporteerd vanuit Spanje, nu 4 jaar geleden.
Het vreemde was dathij de eerste twee zomers geen jeuk had, enkel begon hij rond november jeuk te krijgen. Nadien heeft hij ZE ontwikkeld en schuurt nu bijna heel het jaar, zelfs als geen enkel ander paard ook maar ergens last vn blijkt te hebben.
Dit komt m.i. Ook doordat hij als veulen amper in contact kwam met vliegende iscten, aangezien het een erg dorre streek is en er veel wind is.
Ivm Myoplast: dit is een topproduct voor de spieren.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:03

Mits je heel gericht traint met je paard!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 00:09

Zooist hoe bedoel je precies..?

Mijn PRE is sinds vorig jaar in Nederland. Hij is nu ook een jaar onder het zadel (het nederlandse doorgereden zadel) Hij kon toen ik hem kocht amper stilstaan met opstappen. Zodra ik zat ging hij er in draf van door. oftewel: Veel te leren.

Hij heeft erg veel onbalans. In draf moeilijk in een ritme te houden en in galop gaat hij ook erg hard.

Hier wordt allemaal aan gewerkt. We richten ons op meerdere vlakken en niet op 1 specifiek iets. :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:16

Dat myoplast alleen werkt als je dagelijks gericht je paard traint.
Je kunt zelf ook aan de proteïne shakes maar als je niet traint zet dat ook geen zoden aan de dijk.

Overigens is myoplast veel suiker wat weer niet helemaal handig is met ZE denk ik.

Ik heb een paard met winter exzeem. Dan is de wintervacht zo dik dat er te weinig lucht bij komt en dat droogt uit en gaat jeuken. Fijne hiervan in vergelijking met ZE is..... Het scheerapparaat en vroeg beginnen met dekens.

Succes met je paard!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 00:47

Ja dat snap ik. We trainen ook met hem :)

Dat wat die van mij heeft is dus geen ze maar komt van binnen uit - darm regio.

Ik heb die van mij ondertussen 3 keer geschoren.. Hij is nogal fanatiek met haar aanmaken.

Dankjewel! Ik ben erg benieuwd.
Zoals ik al zei foto komt morgen :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 05:55

Ben zeer tevreden over de myoplast Ik had eerst de muscle build maar dat deed weinig tot niets Dit na het opbouwen van een blessure ! Mijn paard wordt er niet druk van Ik geef na het rijden 2 schepjes Op dagen dat ze minder doet of vrij is 1 Schepje Ben nu aan pot 2 bezig en ga hierna stoppen Hoop dat ze wel in der spieren blijft

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:55

Ik houd dit even bij.
Ik heb een Welsh cob die een paar weken na het scheren is begonnen met schuren.
Heel de zomer heeft hij niet geschuurd en toen hebben we hem eind oktober geschoren en een paar weken daarna begon het feest, maar alleen zijn hals en manen.
Ben nu al een dikke week bezig met een reinigingskuur en heb het idee dat het iets minder aan het worden is.
1 ding is in ieder geval zeker, ik scheer hem nooit meer.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 19:01

Ik heb vandaag foto's gemaakt.
Van de zijkant. Achterkant en van de rare buik.
Voor mijzelf heb ik de rug ook apart erop gezet. Maar die staat hier niet tussen.

Week 1

Zijkant
Afbeelding

Buik
Afbeelding

Staart (ivm de jeuk)
Afbeelding

Bil

Afbeelding

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 23:43

Helaas kwamen we erachter dat mijn paard voor een van de twee supplementen allergisch is.

Hierdoor ben ik gestopt met het geven.

Wat ik in ieder geval op korte duur heb gemerkt is dat hij een beter uithoudingsvermogen krijgt. Hij houd het lang vol zonder te gaan zweten. Wel wordt hij er erg kijkerig van. Verder strekt hij ook veel meer zijn nek, beter gebruik nek/hals spier.
Hij is wat alerter in zijn doen en laten.

Over het algemeen ben ik er dus tevreden over.
Zie nog geen grote veranderingen verder. Maar daar is meer tijd voor nodig.