Iemand ervaring met Hapslik? medicijnen binnenkrijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Iemand ervaring met Hapslik? medicijnen binnenkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 16:19

Onderaan een bokt topic zag ik een advertentie van Hapslik (http://www.heacado.com/)
Ze verkopen een soort muffins (zo ziet het er iig uit) met een gaatje erin, waar je dan medicijnen in kunt stoppen en zo heel makkelijk kunt voeren aan je hond, kat of paard..

Was benieuwd of iemand het al gebruikt heeft? Heb net eentje voor kat en paard besteld, dus zodra ik het binnen heb zal ik mijn ervaring wel delen, maar was ook wel benieuwd of er al mensen het gebruikt hadden?

edit, wist niet of dit onder medisch valt (aangezien je medicijnen binnen probeert te krijgen) of onder voeding en supplementen.. dus verplaats gerust

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:23

Ik weet wel dat mijn honden en kat er niet intrappen haha...Eten het lekkers op en spugen de medicijnen uit of weigeren het helemaal. :+
Kijken me dan echt aan alsof ze zeggen: denk je nou echt dat ik dat niet door heb??? :D :D

Rindin

Re: Iemand ervaring met Hapslik? medicijnen binnenkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:27

Ik heb voor onze katten "easypill", dat is en soort gom wat ontzettend stinkt en ze doen er een moord voor. Alles gaat er ineens met gemak in, wat eerder een drama was. Weet niet of hapslik ook zo effectief is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:42

Die bedoelde ik ook Rindin. Mijn dieren zijn te slim haha..

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 16:49

Easypill zal eens opzoeken, dank! En niemand ervaring met zoiets voor paarden?

edit: zo die easypill is best duur! Maar als het werkt, wel zo fijn... Hoop dat die van mij niet zo slim zijn als die van jou DatBenIkNou!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:08

Die Easypill zijn 1,- per stuk bij onze DA. En je kunt ze in stukjes afbreken. Ik kan per zo'n blokje wel een stuk of 4 (gemiddelde grootte pil) pillen mee geven.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 17:24

Oh dat klinkt wel goed, op internet zag ik 4,95 en ik dacht dat dat dan per pil was. Zal er eens naar vragen bij de DA als die muffins niet werken ;-)

Jopie66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:49

Mijn honden en katten halen hun neus op voor easypil maar Hapslik vinden ze wel lekker maar goed dat verschilt denk ik ook per beestje en ik vond het ook niet duur
Ik ga zeker ook Hapslik voor paard proberen
Ik zag op hun FB dat ze ook op jumping Amsterdam staan dan haal ik het daar wel

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 10:54

Nou mijn katten werden er dol van. Pil netjes opgegeten. Wat ik wel minder vond is dat je de verpakking (met ik dacht 20 stuks) na opening maar 3 weken kunt bewaren. Nogal waardeloos als je eens in de 3 maanden een wormen pil wilt toedienen bijv. En beetje duur dan..
Paard nog niet getest, maar wat zijn die muffins klein voor paard die passen in holle kies en past er wel een medicijn in? Hmm..

Jopie66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:30

Ik geef ze bij mij ook als gezonde snack

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 13:07

Daar vind ik ze een beetje duur voor (en niet speciaal gezond ofzo, ik voer mijn katten graanvrij).
Misschirn een beetje brutale vraag, maar heb jij banden met het bedrijf? Als dat zo is, misschirn kun je kijken of ze ze niet per stuk kunnen verpakken? Zou wel handig zijn.

Jopie66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:01

Nee ik ken het bedrijf niet, ik kocht het eerst via de da en daarna direct via hun site
Maar zal het eens vragen als ik op jumping ben
Ik laat het je weten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:06

Geen ervaring... Maar mij.ln paard vreet zijn medicijnen gewoon op als je het door de muesli gooit :)

De katten pakken we gewoon vast, duwen we op de grond, doen het bekje open, pil erin... En aaien over het nekje zodat het door geslikt wordt... Niet banketstaaf maar poetsen... Erna geven we een paar snoepjes en zijn ze het zo weer vergeten

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:19

Dat is dus het voordeel van Easypill, die zijn per stuk verpakt. Stinkt Hapslik ook zo?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 19:12

Nee hapslik ruikt lekker! Als een muffin. En die van paarden ruikt beetje brownie achtig. Paard at het wel op maar niet met smaak en daarna flemen. Denk dat het de volgende keer niet meer ingaat. Ook paste het medicijn er niet in helaas.

Neon, bij mijn ene kat kan jouw tactiek prima. Mijn andere kat is dan echt van slag en mag je een week niet meer aaien. Dan heb ik liever een ander alternatief dat geen stress voor haar meebrengt.
Ik ga eens kijken naar de easy pill.