Groene Os en weerstand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Groene Os en weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:49

Mijn 5 jarige merrie heeft lichte zomereczeem in de zomer en in de winter snel last van mijt/schimmel. Het is mij wel duidelijk dat haar weerstand toch net niet genoeg is om haar de winters probleemloos door te krijgen. Haar gezondheid is verder dik in orde eigenlijk, ze zit goed en mooi in haar vacht en ziet eruit om door een ringetje te halen. Omdat ik graag van het winterse wassen af wil zijn vanwege mijt e.d wilde ik haar een "boost" geven om haar een buffer te geven zodat zij minder vatbaar wordt voor deze zaken. Nu spreken mij de producten van Groene Os aan en overweeg ik een aantal producten van hun.
De eerste stap die ik zou willen nemen is het geven van de Drainage om na de kuur van 6 weken over te stappen naar de Vachtkruiden desnoods aangevuld met de Trias Omega als kuur voor 6 weken.
Eerlijk gezegd ken ik de producten verder niet en voordat ik in de buidel ga tasten leek het mij een strak plan om eerst hier eens polshoogte te nemen over de ervaringen met de genoemde drie producten.

Dus,....wie heeft er ervaring mee?
En met welke?
Deed het wat jij er van verwachte?
Gaf je het als kuur of continu?

Rijlaarsdam

Re: Groene Os en weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:39

Wel ervaring met het merk, en drainage kuur.
tegenwoordig gebruik ik veel van phytonics, daar ben ook zeer over te spreken.
(koopjesdrogisterij.nl heeft een ruim aanbod, en niet te duur)

Wat je ook nog kunt doen is,na de drainage kuur.
je paardje door te laten meten bij een holistische geneeskundige.
zo kun je gerichter het probleem aanpakken, als je weet wat ze nodig heeft.
http://www.hetilperveld.nl/ laat ik dan komen, of ik ga daar heen. ( geen idee waar je zit, maar er zijn meer goede te vinden.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 07:49

Het gaat me met name om de genoemde producten en merk Kvika :-)

Ik lees graag de ervaring met de drainage compositum e.d.
Door laten meten door een holistische geneeskundige is niet aan mij of mijn merrie besteed, uiteraard respecteer ik andere opvattingen en benaderingen, het is alleen niet mijn ding ;-)
Haar weerstand is goed zo lang er geen "gekke" dingen voorbij komen. Jammer genoeg duikt zij in haar rode zone qua weerstand zodra er iets in de lucht hangt, kruipt en/of vliegt. Het alleen van buitenaf te behandelen is in mijn optiek symptoom bestrijding en daarom wilde ik het van binnen uit gaan bestrijden voor zover dat mogelijk is uiteraard.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:02

Blijkbaar vraag ik; of iets heel raars, of kent niemand de Groene Os _O-

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:11

Wat geef je haar verder kwa voeding?

Omega zou inderdaad een hele goed zijn, heeft vaak een hele postitieve werking op de huid (ook voor de zomereczeem), drainage compositum als kuur weet ik niet of dat veel gaat doen maar zou je kunnen proberen (dit is meer om het lichaam te ontdoen van afval- en ballaststoffen van bijv. medicatie maar ook bestrijdingsmiddelen uit gras/hooi en wormenkuren), weerstandkruiden of weerstandcompositum als kuur zou zeker kunnen helpen bij een paard zoals jij omschrijft.

Problemen met de huid komen ook dikwijls voor uit een verstoorde darmflora, je zou dus een kuur met probiotica kunnen overwegen. Verder zou ik kwa voeding van je paard er op letten dat hij zo min mogelijk tot geen suikers en zetmeel binnen krijgt.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 13:34

Zij krijgt 400 á 500gr Coolmix p.d, aangevuld met een beetje lucerne (dat zal nog geen 500gr p.d zijn) met onbeperkt ruwvoer.

De drainage wilde ik mee beginnen om eerst inwendig schoon schip te maken om vandaar uit de volgende stap te nemen. Naast de drainage krijgt zij ook de Trias Omega. Over een week of 4-5 is de drainage op en begin ik met de vachtkruiden in combi met de Trias. Beide werken in op de stofwisseling en dragen bij aan een goede weerstand van huid en haar zodat zij in ieder geval "gewapend" het weideseizoen in kan gaan. Zij staat in het weideseizoen 24x7 in de wei met strookbegrazing en krijgt dan ook geen Coolmix meer.

Daarna is het even bekijken of ik nog iets van vitaminen ga toevoegen of niet om haar weerstand ook goed te houden en/of te ondersteunen. De weerstandcompositum is iets wat je kuurmatig geeft. Ik wilde zelf graag iets wat ik, als het nodig is, preventief kan geven.
Mocht het met de vachtkruiden een wat tegenvallend resultaat geven dan zit ik idd te denken aan de weerstandcompositum ipv de vachtkruiden als zij in het najaar een vervolgkuur gaat krijgen.

Ik ben dan ook heel benieuwd welk resultaat/verbetering dit gaat geven. Het is alleen jammer dat er weinig respons/ervaringen geplaatst worden door gebruikers zelf. Ik was eigenlijk wel benieuwd wat en welke ervaringen anderen hebben namelijk.

Tes22

Re: Groene Os en weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:27

Begrijpelijk, ik heb alleen positieve ervaring met de Trias Omega in relatie tot vacht/huid/haarkleed. En met echinaforce van A.vogel bij een lage weerstand, dit geef je ook als kuur.

Voor de drainage comp. heb je hier misschien wat aan: [VS] drainage compositum van de groene os