Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Perryx schreef:Ik ben benieuwd wie dit nog meer aan zijn/haar paard voerd ,
Uitleg;
Kurkuma ondersteunt de spijsvertering, beschermt de lever en ondersteunt hem, heeft ontstekingsremmende eigenschappen, en zorgt ervoor dat afvalstoffen goed worden afgevoerd. Uitleg;
De lever is verantwoordelijk voor het afbreken van stoffen en de nieren voor de uitscheiding hiervan (plassen). ze beter de afvalstoffen kunnen afvoeren (spieren, bloedvaten, lymfesysteem), maar ook dat hij hormonen af kan breken die gepaard gaan met spanning. Beweging zorgt er ook voor dat spieren minder snel verzuren, en ze deze gifstoffen sneller kwijtraken.
Perryx schreef:(als je dit goed leest staat er dat het goed is voor de artrose ipv dat het helpt tegen artrose) Niets helpt bij artrose, duivelsklauw (pijstillend) en Glucosamine kunnen wat verlichting geven maar dat is het dan.Ook blijkt het te helpen voor artrose.
cam schreef:Er zijn zelfs onderzoeken naar kurkuma en alzheimer.
Dus iets zal het wel doen.
In landen waar kurkuma veel wordt gegeten komt alzheimer bijna niet voor. op dieren is het al bewezen, hoe het bij mensen werkt is nog niet duidelijk
Ik gebruik het ook regelmatig door mijn smootie.
Focussed schreef:cam schreef:Er zijn zelfs onderzoeken naar kurkuma en alzheimer.
In landen waar kurkuma veel wordt gegeten komt alzheimer bijna niet voor. op dieren is het al bewezen, hoe het bij mensen werkt is nog niet duidelijk
Misschien omdat in de landen waar veel kurkuma wordt gegeten, de gemiddelde levensverwachting ook maar 66 jaar is. Alzheimer treedt vaak vanaf 65-70 jaar of ouder op, dus de mensen in de kurkuma-etende landen zijn dan allang dood. Logisch dat er dan minder Alzheimer is
Focussed schreef:cam schreef:Er zijn zelfs onderzoeken naar kurkuma en alzheimer.
Misschien omdat in de landen waar veel kurkuma wordt gegeten, de gemiddelde levensverwachting ook maar 66 jaar is. Alzheimer treedt vaak vanaf 65-70 jaar of ouder op, dus de mensen in de kurkuma-etende landen zijn dan allang dood. Logisch dat er dan minder Alzheimer is