Slow feeder scheef geleverd bij barefeet, ervaringen gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wankaadelaar

Slow feeder scheef geleverd bij barefeet, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 11:12

Ben erg teleur gesteld door barefoot.
Heb een net besteld om dat zelf dicht te maken om een slow feedre hooi net voor mijn pony van te maken.
bij aankomt was het net heel scheef. zij vertelden mij dat het niet kon en dat ik hem dicht moest maken en moest vullen met hooi. de zijkanten heb ik toen afgeknipt en dicht gemaakt. toen gevuld met hooi. met was nog steeds een driehoek en geen gezicht.
ook had ik gevraagd hoeveel meter ik moest nemen voor 2-3 plakken hooi. gevoeld met 3 plakken zit hij maar voor de helft vol.
het bedrijf zegt dat ik hem niet had mogen afknippen omdat het dan altijd scheef wordt.
Maar dit is niet van te voren gezegd. de punten heb ik axpress afgeknipt omdat hij aan de zijkanten links en rechts naar buiten in een punt liep.
Heb 39 euro betaald voor iets wat nu zo de krullebak in kan, ben zo teleurgesteld.

Graag zou ik meer ervaringen willen krijgen over dit bedrijf.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-12-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Beginpost aangepast naar de regels van ED

Ketly

Re: Slow feeder scheef geleverd bij barefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:16

Ik snap helaas niks van je verhaal, het is erg onduidelijk. Maar wat ik er op uit kan maken is dat je iets van je slow feeder hebt afgeknipt? Als hij eerst al niet naar het zin was, stuur je hem toch meteen terug? Dan zou ik niet in een product gaan knippen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:18

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt geloof ik. Maar met een schaar aan de slag gaan lijkt me -om het voorzichtig te zeggen- niet zo slim. Ik vind het eerlijkgezegd ook niet raar dat ze dat er niet bij vermelden, dat doen ze in een kledingwinkel namelijk ook niet :+

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:34

Ik begrijp niet dat je iets waarvan je niet tevreden bent niet gewoon terugstuurt ipv er zelf aan te gaan zitten knippen?

Probeer maar eens bij een kledingwinkel om weken later met een broek te komen aanzetten waarvan je zelf de pijpen korter geknipt hebt omdat ze toch niet helemaal goed van lengte was... Succes met die terug in te leveren...

als je nou gewoon even de zijden had nagemeten; had te trouwens toch meteen geweten of het recht was?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:34

Ha Wanka,

ik begrijp dat je dit topic opent en dat je echt teleurgesteld bent, vind dat ook ontzettend rot :(:)

Mijn kant van het verhaal plaats ik dan ook graag zodat het geen eenzijdig verhaal wordt op Bokt :)

Allereerst even de reactie die ik aan je gestuurd heb, waarna je dit topic geopend hebt omdat je het onderstaande blijkbaar opvat alsof ik het niet op wil lossen...terwijl het volgens mij toch heel netjes is wat ik hier aanbied:

Citaat:
Weet eigenlijk 100% zeker dat het net niet anders dan recht kan zijn geweest, zie mijn eerdere mails met uitleg.
Heb je er puntjes af geknipt voor het dichtmaken, dan heb je hem zelf scheef geknipt.

Heb je er geen puntjes af geknipt dan neem ik hem graag terug.

Ik wil hem nu ook nog wel terug nemen zodat ik goed kan bekijken wat de staat van het net op dit moment is,
inclusief de afgeknipte puntjes, zodat ik kan herleiden wat er verzonden en wat er verknipt is, en kan beoordelen
in hoeverre het net recht verstuurd is, en in hoeverre de waarde nu gedaald is (wat er nog bruikbaar is.

Maar als ik tot de conclusie kom dat je het net zelf verknipt hebt, dan is de kans groot dat je me niet geloofd ben ik bang….?

Ik ben echt altijd heel erg coulant en makkelijk, maar wanneer een klant iets kapot terug stuurt, dan gaat het me
echt te ver om daar de betaling voor terug te storten. Dat moet je ook kunnen begrijpen, dat het knippen niet handig zou zijn.

Het lijkt me dat iedereen daar ook over zal vallen: al zou het net niet goed geweest zijn, dan hoor je het terug te sturen
zoals je het ontvangen hebt en niet nadat je er in hebt zitten knippen. Ik heb dat advies ook nooit gegeven.

Dus wat mij betreft zijn de opties:

- je stuurt het net + afgeknipte stukken terug
- je houdt het net

Als je het terug wilt sturen dan zal ik het helemaal nameten om te beoordelen of het op een bizarre manier toch scheef is geweest.
Zo ja, dan krijg je diepe, nederige excuses van me en stort ik direct je gehele betaling + de verzendkosten van het terugsturen naar je terug.

Constateer ik echter dat het net gewoon recht is geweest maar dat je het zelf scheef hebt geknipt, dan kijk ik in hoeverre er nog iets
van te maken valt, wellicht kunnen we er zelf nog wat mee hier op stal en stort ik uit coulance het aankoopbedrag terug.

Maar is het dusdanig verknipt dat ik er echt niets meer mee kan, dan stort ik geen geld terug maar wil wel op mijn kosten het net terugsturen
zodat je het alsnog zelf kan gebruiken wellicht.

Dat zijn de opties die ik kan bieden.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:45

TS ik denk dat je je in je handejes mag wrijven met de door Pmarena geboden oplossing! de eerder genoemde vergelijking met knippen en terugbrengen van een broek is in mijn ogen heel erg terecht en iik vind de geboden oplossingen dan ook erg coulant...ze hoeft hier echt niks mee te doen hoor!
dus kies je optie en niet meer klagen!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:46

Als ik op de website kijk dan zie ik een keurige uitleg staan over hoe een net scheef kan lijken en waardoor dat komt. Dat, samen met de reactie hierboven lijken mij een nette afhandeling van het bedrijf.
Ik snap je teleurstelling maar ik denk dat je toch zelf verantwoordelijk bent.
Je geeft zelf aan dat er nog ruim voldoende hooi in het net past, dan zou ik het gewoon gebruiken. Een paard kijkt niet of het een mooi recht net is, die wil 't gewoon gevuld hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:50

Inderdaad, voor een paard bestaat er maar één slecht net en dat is een leeg net!

Vind de oplossing die Barefoot je biedt werkelijk meer dan coulant, denk dat je bij geen ander bedrijf terug zou moeten komen met een verknipt produkt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:56

En nog even ter aanvulling: toen je het net ontvangen had en meldde dat het scheef was, heb ik uitvoerig uitgelegd dat de net geknipte netten er altijd zo uit zien: het is immers geen betongaas met vierkantjes die vast van vorm zijn, het is een soepel net dat in rust de mazen niet opspant tot vierkantjes, maar het geheel trekt tegen elkaar aan in wiebertjes-vorm waardoor het er scheef uit ziet.

De 2 zijdes tussen het dikke koord blijven echter gewoon 2 meter lang, en de 2 zijdes met het dikke koord blijven gewoon de lengte die je besteld hebt. Ik heb je nog (meermaals) gevraagd / geadviseerd om dit even na te meten zodat je zelf kon zien dat het net wel recht was, maar hier reageerde je niet op.

Diverse mails, uitleg en foto's, jouw foto's in Paint voorzien van lijntjes, enz. mochten niet baten, je was er van overtuigd dat het net scheef was. Waarop ik zei dat het net er ècht altijd zo uitziet, maar als je het netjes symmetrisch dichtmaakt het vanzelf recht trekt omdat je dan de hokjes goed vierkant tegenover elkaar vastmaakt zodat ze niet meer in een wiebertje trekken :)

Maar dat je het net uiteraard ook gewoon terug kon sturen en je geld terug kon krijgen :j
Ik wilde dat je dat gewoon gedaan had, had ons allebei heel veel tijd en moeite gescheeld :=

Toen ik niks meer hoorde nam ik aan dat het inderdaad gewoon gelukt was, tot je vanochtend mailde dat het net nu in elkaar gezet nog steeds driehoekig was...ondanks dat je de puntjes er af geknipt had *schrik*. Klinkt alsof je het zelf scheef geknipt hebt en het NU inderdaad scheef is Y;(

Maar ondanks herhaald vragen wat je nu eigenlijk afgeknipt hebt geef je hier geen duidelijk antwoord op in de vele mails vanochtend.

Vandaar mijn aanbod in de quote hier boven, dat ik best wil bekijken wat er nu eigenlijk aan de hand is (gezien jij daar geen duidelijkheid over wil / kan geven) en dat ik dan kan bekijken wat ik nog voor je kan doen, maar dat je er wel rekening mee moet houden dat als je het net inderdaad dusdanig verknipt hebt dat het nu niet meer bruikbaar is, ik niet de betaling terug ga storten.

Dat lijkt me ook best begrijpelijk toch :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:59

dblijham schreef:
Als ik op de website kijk dan zie ik een keurige uitleg staan over hoe een net scheef kan lijken en waardoor dat komt. Dat, samen met de reactie hierboven lijken mij een nette afhandeling van het bedrijf.
Ik snap je teleurstelling maar ik denk dat je toch zelf verantwoordelijk bent.
Je geeft zelf aan dat er nog ruim voldoende hooi in het net past, dan zou ik het gewoon gebruiken. Een paard kijkt niet of het een mooi recht net is, die wil 't gewoon gevuld hebben.

Deze melding heb ik er direct op gezet na de klacht van Wanka, dus die stond er nog niet toen zij bestelde :)

Ik dacht dat ik zachtjes aan met al die lappen tekst in de omschrijving alles wel dicht getimmerd had maar blijkbaar bestond de optie nog dat mensen niet snapten dat het net soepel is en dan niet uit zichzelf als een betongaasje op de grond ligt....dus dat er ook maar even bij gezet :=

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:00

Beste te, je bent nog steeds stil. Dat is heel jammer.

Jij plaatst iets openbaar en de tegen partij heeft daarop ook geantwoord.

Imo, heb je heel veel geluk met het aanbod wat je hebt gekregen. Als je het net bij mij besteld zou hebben, was de uitkomst heel anders geweest.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:00

Ik zie dat TS zelf ook een webshop heeft, dan moet je toch een beetje weten hoe het werk dacht ik zo...

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:02

Netjes dat je dat toegeeft maar het doet niets af aan mijn mening dat je je keurig hebt opgesteld en dat een paard ook wel uit een 3hoekig net wil eten.
Ik heb ook wel eens spijt van een aankoop die niet uitpakt zoals ik het wil maar dat is dan mijn probleem en niet dat van de verkoper.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:12

Denk dat Pmarena in dit geval een :(:) verdient.
Je hebt opties geboden, gemaild en uitleg gegeven. De enige volgende stap die je nog had kunnen ondernemen was het net zelf thuis gaan ophangen, maar gelukkig komen ze in de winkel ook thuis mijn broek niet aantrekken :Y)

Er is zelfs een optie om het net kant en klaar te bestellen zie ik?

TS, ik denk dat je in dit geval een vreselijk ongegronde klacht geeft. Je openingspost is niet erg duidelijk, je hebt zelf lopen frutten, en dit in combinatie met alle antwoorden die Pmarena geeft doet mij ernstig twijfelen aan jou verhaal.

Take your losses en gebruik het net maar gewoon.
@Pmara ik vind het bijzonder redelijk dat je zelfs een geknipt net nog wil terugnemen, en dan nog uit coulance een vergoeding geeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:17

Ja, ik weet ook niet wat ik er nog meer aan kan doen hoor -O-

Krijg net een paar minuten geleden een mailtje van TS, die houdt vol dat ik geen oplossing bied en dat ze aangifte gaat doen. En dat ik niets gezegd heb over dat ze er niet in mocht knippen :')

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, dit hele gedoe heeft me al meer dan genoeg tijd en moeite gekost.
Zelfs ik heb mijn grenzen qua klanten tevreden houden Y;(

Heb geantwoord:

Citaat:
Ha Wanka,

weet je, ik heb je een keurige oplossing aangeboden en hier blijf ik bij.
Mooier kan ik het niet maken, ik heb (meer dan) mijn best gedaan.

Het aanbod blijft staan, doe wat je vindt dat je moet doen, en als je besluit om van mijn keurige aanbod
gebruik te maken dan hoor ik het graag.

Ik moet nu enkele uren weg dus mocht er iets escaleren ofzo dan is het simpelweg omdat ik er niet ben, dat ik niet reageer :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:21

Het moet niet gekker worden :=

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:24

Ts maakt de keus om maar helemaal niet meer te reageren hier nu? :p
Pmarena, ik vind dat je keurig gehandeld hebt, jammer dat het zo moet gaan.
En het is toch logisch dat je zelf niet zomaar jn dingen gaat knippen lijkt me..

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:31

Aangifte doen om een net..
je hebt ze er bij zitten... :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:32

Ts: jammer dat je hier nu niet meer reageert. Pmarena heeft een hele mooie oplossing geboden.en ik weet uit ervaring dat zij altijd haar woord houd. Als jezelf een webshop hebt, weet je ook hoe die dingen werken. Ik vind het heel jammer dat je hier zo een topic opent om te klagen,terwijl er een heele goede oplossing geboden wordt. Als er iemand anders dat zou doen over jouw of over je webshop, dan zou je dat volgens mij ook niet fijn vinden.
in mijn ogen mag je heel blij zijn dat pmarena dit WIL doen, en ben je haar eigenlijk een verontschuldiging schuldig!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:35

Aangifte? :') Beetje overdreven.
Pmarena bied een nette oplossing.
Gelukkig heeft ze genoeg tegen bewijs wat oplossing betreft.
Heb zomaar het idee dat het een loze bedreiging is.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:37

TS, wat Pmarena jou aanbiedt is echt heel schappelijk. Geen een winkel zou jou dit hebben aangeboden als jij het net verknipt hebt.

Vindt het (zoals ik het dan van Pmarena lees, want jij reageert hier niet), ontzettend sneu dat je aangifte wil doen.

Ga in op het bod van Pmarena of gebruik het net en klaar. Meer gaat er niet uitkomen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:51

Vraag me af wat voor oplossing ts dan wil?
Aangezien de geboden oplossingen niet goed zijn.

(en stiekem benieuwd welke webwinkel ze heeft, dan weet ik wat voor "garantie" ik daar heb *D )

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:24

Deze manier van reageren is idd geen reclame voor haar eigen webwinkel.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:33

Zoeken op google met haar username maakt alles bijzonder makkelijk... evenals het vinden dat ze opzoek is naar Aimee en wel vaker klachten indient online op fora.

http://www.hetpaardenwinkeltje.com/
Ziet er OK uit en goede reviews tot nu toe, maargoed, als je een dergelijke winkel hebt zou je beter moeten weten. Of natuurlijk lekker dooreisen om te zien wat je er uit kan trekken / halen. Kwestie van de grens opzoeken in dit geval misschien? Zelf wel zwichten voor een degelijke klacht / aantijging en hopen dat de ander dat ook doet?

Ik erger me nu echter al aan de spelfouten die soms op de site worden gemaakt, dus dan bestel ik per definitie al niet.

Maargoed, zou eigenlijk allemaal niet terzake mogen doen.

Pmarena: succes met dit verhaal. Je staat sterk genoeg, zou deze pagina ook even printscreenen ;)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:34

Ik heb bij pmarena ook een net gekocht. Van 2 bij 2 meter.
En idd lijkt het net scheef, maar al je de punten pakt en met 2 mensen het net uittrekt is het een keurig recht net.
En als je goed kijkt zie je ook dat het net keurig recht is geknipt.
Net rolt aan een kant gewoon meer op dan aan de andere kant.