Past dit bij mijn paard met artrose?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Past dit bij mijn paard met artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 21:11

Abacab

Re: Past dit bij mijn paard met artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:10

Er zijn heel veel supplementen te koop met Glucosamine. Vooral de prijs verschilt erg. Let er op dat er per dosis voldoende glucosamine in zit.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:13

Gluco gaat niets voor je paard doen dus bespaar je het geld zou ik zeggen.
Gluco komt uiteindelijk wel in de botten terecht maar word door het bot niet opgenomen en dus voor gebruik weer afgevoerd door het lichaam.
Aldus volgens de professor in utrecht.

Ik heb me er ook jaren blauw aan betaald maar ga er nooit geen dubbeltje meer aan uit geven nu ik dit weet.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 18:02

Tja, nogal om moe van te worden dit.
De een zweert er bij terwijl de ander het troep vind. Hier kan ik dus niks mee.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:06

raar eigenlijk dat ze dat zeggen, want zowel mijn honden, paard als ik doen het er zeker beter op, wel in combinatie met omega 3 en 6 (zalmolie)

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 18:10

speurneusc schreef:
raar eigenlijk dat ze dat zeggen, want zowel mijn honden, paard als ik doen het er zeker beter op, wel in combinatie met omega 3 en 6 (zalmolie)

Je doet het er beter op... waar op? we hebben het over verschillende dingen. Glucosamine, curcuma etc etc. Ben er al achter dat ik glucosamine niet ga halen.. misschien cucruma

foscy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:17

Ik gebruik de glucosamine & MSM van horseflex, werkt echt super bij mijn artrose paard

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:29

Perryx schreef:
speurneusc schreef:

Je doet het er beter op... waar op? we hebben het over verschillende dingen. Glucosamine, curcuma etc etc. Ben er al achter dat ik glucosamine niet ga halen.. misschien cucruma

beter dan zonder, dus lijkt mij een vorm van het werkt toch wel

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:32

De merrie die ik rijdt krijgt dagelijks glucosamine bijgevoerd, gewoon in poedervorm. Ik merk direct wanneer ze dit een paar dagen niet heeft gehad en ze loopt dan ook alleen goed wanneer ze wel glucosamine krijgt. Dus dat het niks doet, geloof ik niet zo. Alhoewel die man natuurlijk niet voor niks professor is, maar hier werkt het wel degelijk.

Ik weet alleen niet of er wel voldoende glucosamine in dat poeder zit? Maar wellicht kan je het proberen? Want wat krijgt hij nu.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:10

Hier ook 3 dames op leeftijd die duidelijk makkelijker bewegen wanneer ze glucosamine bijgevoerd krijgen. Ik heb al een aantal keer een test gedaan door de glucosamine een tijdje niet te voeren en je merkt steeds een duidelijk verschil.

Ik heb dat subli spul uit je link in de openingspost bekeken en de samenstelling is zoals het zou moeten zijn om te kunnen werken, mits je je aan de aanbevolen dosering houdt.
TS, als je paard echt last van artrose heeft zou ik gewoon een emmertje proberen om te kijken of het bij jouw paard effect heeft. Ieder paard is anders dus vandaar ook al de verschillende meningen. Geef het wel even de tijd want het duurt even (soms enkele weken) voordat je effect kunt verwachten.
Merk je na een week of 4 nog geen verschil dan zou ik geen nieuwe emmer kopen :)

Dat een professor in Utrecht niet wetenschappelijk kan aantonen dat het werkt wil nog niet zeggen dat het in de praktijk niet werkt. De natuur is nog steeds aanmerkelijk slimmer dan de huidige stand van wetenschap :Y)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:00

quartel schreef:
Gluco komt uiteindelijk wel in de botten terecht maar word door het bot niet opgenomen en dus voor gebruik weer afgevoerd door het lichaam.

Ik heb me er ook jaren blauw aan betaald maar ga er nooit geen dubbeltje meer aan uit geven nu ik dit weet.

Dat zou ik niet durven te zeggen. In dit geval geen paard, maar onze 14,5 jarige Border Collie werd wat slechter en ben toen met glucosamine begonnen. Het hielp juist snel en heel goed. Ze loopt en staat echt stukken beter. Ze krijgt gewoon humane glucosamine met chrondoitine en msm.

Voor mn oude merrie en ruin had ik het ook, maar merkte weinig verschil. We waren eind zomer begonnen zodat het voor de winter zijn werk zou doen. Het was preventief, maar merkte weinig verschil, omdat ze niet heel slecht bewegen en dan is het lastig. Was wel advies van de veearts.

Dat het bij mijn hond nog zoveel deed, die al slechte werd is gewoon heel mooi. Maar eigenlijk zou je wel preventief moeten geven als je wil voorkomen dat het slecht wordt.

Wat ik merk naast het gebruik van de glucosamine, is dat bewegen het allerbelangrijkste is. + goed voeren.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:04

Wij gebruiken Devil's relief voor ons oudje van 25. Het is wel een verdovend middel dus daar moet je zeker wel mee uitkijken, maar het is wel echt topspul qua gebruik en volgens mij ook niet onwijs duur.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:07

foscy schreef:
Ik gebruik de glucosamine & MSM van horseflex, werkt echt super bij mijn artrose paard

Ik heb er ook goede ervaringen mee het duurt alleen wel even voor je echt resultaat hebt.
Mijn merrie ging er beter van bewegen en werd er ook vrolijker.
toen ik er mee stopte ging ze duidelijk achteruit.
dus snel weer toegevoegd in het voer.
Wat ik wel weet is dat het niet bij ieder paard het gewenste resultaat heeft maar bij beginnende artrose vind ik het een prima middel om kraakbeen aanmaak te bevorderen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:22

Interessante vraag. Mijn merrie heeft waarschijnlijk een lichte vorm van artrose en ik ben dus wel benieuwd naar wat een juiste samenstelling en dosering is. Er is zoveel op de markt dat ik mij afvraag wat goed is en niet.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:26

Ik had glucosamine van de groene os het gaat om de combinatie.
Glucosamine alleen word niet opgenomen maar in combinatie van een andere stof wel.
Belangrijk is dat de hoeveelheid en verhouding goed is.
Je hebt het ook voor mensen maar dat is een veel lichtere vorm.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:28

Primeval, ik zweer erbij, werkt bij mijn paard super! Ik geloofde er ook nooit zo in maar mijn paard is weer zo goed als nieuw! Op glucosamine deed hij niks.
De mijne krijg ook iedere dag 25 ml duivelsklauw en een flinke scheut zonnebloemolie.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:31

Hier ook horseflex. Als ik stop... komt het slagje in het wiel weer terug. Nu loopt ze gewoon goed!

Flexijoint van equimins geven zelfs garantie af! Gebruikte ik eerst maar moest vanwege andere kosten keuzes maken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:30

quartel schreef:

Ik ken de theorie.
Maar 6 weken stoppen met gluco met MSM gaf een paard in een dipje.
2 weken weer terug op het supplement en ik krijg van bijrijdster te horen sat hij weer zoveel beter in zijn fel zit en veel minder stijf.
Zij wist niet dat hij een tijdje geen supplement kreeg en ook niet dat ik weer begonnen was.
Kreeg ook van stalgeniten te horen dat hij weer veel actiever was in ee wei.
Dan zit het maar tussen mijn oren, als ik tussen mijn oren een fitter paard heb door wel gluco te voeren, heb ik dat er graag voor over!