Dankjullie voor de reacties.
@dorientjuh: mijn hoefsmid weet van zijn hb en zorgt er nu om de 7 weken voor dat hij goed op z'n ijzers staat.
Hij moet snachts op stal(4x5) met uitloop (5x6) omdat ik niet de beschikking heb over een paddock, en ik hem niet 24/7 op het gras met graasmasker wil. Dit mede omdat de stroomberazing bijna op is en hij dat alsnog op kort gras staat.
@pandora: wij zitten hier op kleigrond. Dus dat moet dan een voordeel zijn als ik jou verhaal zo lees? Ik ben ook erg voorzichtig, durf hem bijna niet meer op gras te zetten. Alleen heb ik niet de mogelijkheid om 3x per dag naar stal te gaan omdat ik echt alles zelf moet doen.
@punz: experimenteren doe ik nu sowieso niet, ik laat het zoals het is en dat gaat prima. Ik ben alleen heel benieuwd naar hoe het eventueel beter zou kunnen voor hem. 24/7 durf ik eigenlijk ook niet, maar ik hoop dat dat ooit weer zou kunnen.
Ik heb wel eigen grond, dus kwa strookberazing enzo kan ik zelf bepalen, immers kan ik niet zomaar gaan verbouwen in het weiland omdat het land niet van mij is, ik huur het trouwens ook niet. Heb daar dus geen zeggenschap over helaas.