Momenteel voer ik dus Metazoa. Mijn haflinger ziet er prima uit, zit goed in zijn vel, maar is snel rillerig en schrikkerig. Hij is dit al eerder geweest van teveel suikers, maar ook van magnesium tekort.
Nu blijkt dat de verhoudingen in Metazoa toch niet helemaal lekker zijn en veel paarden een magnesiumtekort blijken te hebben, wil ik toch kijken naar iets anders als dit op is.
Hiervoor voerde ik Pavo Vital Complete. Daar deed hij het op zich goed op, dus zeker een optie om naar terug te gaan. Nadeel: een stuk duurder dan Metazoa voor minder kilo's.
Marstall ken ik ook, maar is hier in de buurt niet te verkrijgen en ik reis liever niet stad en land af.
Welke opties zijn er nog meer?
Ik ga geen basisbrokken oid voeren. Hij krijgt momenteel een vitaminebrokje en dat zoek ik nu dus weer.
Misschien handig om te weten: hij staat 24/7 buiten zomer en winter, strookbegrazing, 2x per dag hooi (winter 3x per dag, want dat staan ze niet op de wei), na het rijden een handje Fiber Force van Cavalor en een handje door de vitaminebrok heen om wat meer structuur te geven. Hij heeft aanleg om dik te worden.
Verder rijden we 5-6x per week waarvan 1 langere buitenrit (15-30km), wat korte buitenritjes (5-15 km) of baktraining (western).
Hij stuitert snel op suikers, vandaar geen basisbrok en arme muesli en dat wil ik graag zo houden

Wel wil ik uiteraard dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.