Op zoek naar natuurlijke ondersteuning voor mijn paarden..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Op zoek naar natuurlijke ondersteuning voor mijn paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 15:45

Hai, ik zoek wat hulp met natuurlijke ondersteuning bij mijn paarden. Ik wil een aantal dingen voor mijn paarden en ik zal proberen te omschrijven wat ik bedoel maar ik ben niet zo thuis nog in dit circuit.
Ik ben zo klaar met de reguliere behandelingen van dierenartsen dat ik zelf iets anders wil gaan doen.

Ik heb twee paarden, maar ik ga beginnen met mijn ijslandermerrie.

Nótt is mijn ijslandermerrie ze is nu 7 jaar en heeft niet echt een lekkere start gemaakt in het leven.
Ik vermoed dat daar nog steeds dingen van dwars zitten. Toen ze veulen was stond ze in duitsland en ontwikkelde ze hele zware eczeem. Zo erg dat de keuze was afmaken of per direct naar nederland om te kijken wat ze hier zou doen in de zeelucht. Een vriendin van mij kocht haar en kreeg het redelijk onder controle. Toen ze de juiste leeftijd had om beleerd te worden bleek de klik niet aanwezig en is ze heel onzeker geraakt. Ik heb haar toen overgekocht en we zijn allebei heel blij met elkaar (net als Dill haar vorige eigenaresse die haar nog vaak ziet). Ik ben haar nu aan het trainen en we zijn afgelopen zondag voor het eerst op wedstrijd geweest. Ging heel goed, maar toch is er nog een stukje onzekerheid.
Qua lichamelijke dingen is ze vaak stijf en heeft ze als ze een paar dagen stil staat twee bulten op de rug waar de nieren zitten. En ze heeft dus dat eczeem, wat nu eigenlijk heel erg goed gaat door regelmaat, dekens en shampoos.

Wat ik dus wil voor Nott;
-Ik wil haar detoxen maar ik zoek een manier die ook effectief (of eigenlijk vooral) is voor de nieren.
-Daarna wil ik haar iets bijgeven om haar eczeem toch nog iets stabieler te krijgen zodat ze misschien
zonder deken kan rondlopen.
-Ik zou haar graag iets soepeler zien. Naast al het werk wat ik al met haar verricht op dit gebied, zoek ik
nog iets om dat te ondersteunen en mij ook kan helpen met spieropbouw.

Zo heel verhaal denk!

Het is niet zo dat ik een ongezond paard heb, wat nu wel een beetje lijkt uit het verhaal.
Ik zou haar gewoon graag wat ondersteunen. Uiteraard vind de dierenarts ook dat mijn paard gewoon gezond is. Haar nieren werken verder prima het kan alleen zijn dat ze wat gevoeliger is voor afvalstoffen dan andere paarden, wat met haar eczeem te maken kan hebben. Ik zie verder af van zware dierenartskuren en dierenartsbezoeken die niks uithalen aangezien ze geen ziek paard is maar gewoon wat ondersteuning zoekt bij de training en het weideleven.

Dan heb ik nog een hele leuke Haflingerruin. Genaamd Axel. Hij is nu bijna 7.

Axel zit lichamelijk super in zijn velletje. Ik heb hem al vanaf dat hij 4 maanden oud was. Ik heb hem op de bonnefooi gekocht bij iemand die het nodig vond hem met deze leeftijd al te ruinen en apart te zetten. Na een half jaar bij mij te zijn was hij weer gezond. Axel heeft wat concentratieproblemen en kan af en toe HEEL druk zijn. Ook heeft Axel wat overactieve darmen. Doordat hij zo vroeg geruind is is hij nog steeds heel erg puppy voor zijn leeftijd (en vrij groot 1.56 := ). Ik train hem nu vrij intensief dressuurmatig met af en toe een sprongetje. Nu er meer regelmaat is en hij wat meer aan het werk is begint hij zich wel meer op mij te richten onder het zadel, dit kan alleen nog wel iets beter denk ik.

Wat ik wil voor Axel:
-Axel mag ook een detoxkuur en het zou fijn zijn als deze de darmen wat extra helpt
-Iets om zijn darmen meer in balans te brengen
-Iets wat hem helpt zich te concentreren

Ook Axel is verder een heel gezond paard. Bij beide paarden geef ik nu het voer wat bij ze past.
Ik ben meer op zoek op de paden van de natuurgeneeskunde en alternatieve geneeswijzes.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Op zoek naar natuurlijke ondersteuning voor mijn paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:54