Equitop Forte, een aanrader?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felineepino
Berichten: 678
Geregistreerd: 10-08-12

Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 01:42

Hoi allemaal,
Ik heb een oudere pony die heel het jaar door op het land staat, hij heeft wat moeite met zijn vacht en is erg moeilijk op gewicht te houden. Hij krijgt nu een aantal kilo per dag aan Senioren Slobber van Masters. Verder krijgt hij daar per voerbeurt (nu 2, hij staat ook op de wei) een hele schep muesli bij. Dat is een mix van Care4Life en Cerevit. Daarnaast een maximale hoeveelheid kuil. Maismeel word me afgeraden omdat hij op sommige plaatsjes beginnend breus bot heeft, en dat kalk uit de botten zou trekken. Hij word goed ontwormt ed. Maar toch is hij nog niet op het gewicht waar ik hem op wil hebben, een aantal mensen raadden mij Equitop Forte aan, mijn DA stemde ermee in. Eind deze week komt het binnen en gaan we kijken wat het doet. Heeft iemand hier ervaring mee?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 06:50

Ik heb het gebruikt om mijn jaarling weer op sterkte te krijgen na ziek zijn en ben positief. Op aanraden van de DA overigens. Ik mixte het met met lijnzaadolie door de brokken. Overigens heeft het wel 2/3 maanden geduurd voor ik tevreden was met het gewicht van mijn paard. Omdat hij vol in de groei was is het wel dubbel moeilijk om snel resultaat te krijgen, hij had natuurlijk en energie nodig voor het herstel en voor de groei.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:33

Het is toch een vitaminen en mineralen supplement?
Hoe krijg je je paard daar dikker mee dan?
Ik heb het 20 jaar geleden voor het laatst gevoerd bij mijn paard wat altijd futloos was met verharen.
Hij werd er iig super fit van.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:46

Je kan ook lijnzaadolie geven. Bestaat ook in brok vorm. Mijn paard kwam daar goed door haar vacht heen. Ik geef t nu elke keer als ze in de rui zijn. Maand lang was bij mij genoeg.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:03

Ik heb het gebruikt na de koliekoperatie van mijn paard. Op aanraden van mijn dierenarts. Werkt goed. Evenals Maxx H wat mijn stalgenoot voert om haar oudere merrie door het verharen heen te krijgen.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:44

Ook hier tevreden over equitop forte. Ook gebruikt op aanraden van de kliniek om mijn paard een extra boost te geven na ziekte. Nu ik weer aan het opbouwen ben met rijden heb ik zelf nog een emmer besteld om nog een extra ondersteuning te geven tijdens de opbouw.
Op internet is het bij de dierapotheker in de aanbieding voor 25 euro. Scheelt wel effe met de originele verkoopprijs.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:21

ambre schreef:
Het is toch een vitaminen en mineralen supplement?
Hoe krijg je je paard daar dikker mee dan?
Ik heb het 20 jaar geleden voor het laatst gevoerd bij mijn paard wat altijd futloos was met verharen.
Hij werd er iig super fit van.


Klopt dat het een vitaminen en mineralen supplement is. Ik ben geen voedingsexpert maar de DA vertelde mij toen dat door de Equitop forte de weerstand verbeterde en daardoor hoeft het paard enkel energie te gebruiken voor het op gewicht komen. Best logisch verhaal, vond ik.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:29

O op die manier.Ik vind het top spul iig.
Mijn flegmatieke ruintje werd er gewoon heet van.

felineepino
Berichten: 678
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Equitop Forte, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 13:16

Ohh dankjewel voor de reacties, hier heb ik wat aan! Ik heb inderdaad begrepen dat het extra ondersteuning geeft, en hem dus helpt bij zijn vacht, het warm houden etc, waardoor hij daar geen energie meer in hoeft te steken, en wat hij aan eten binnen krijgt beter gebruikt zal worden voor het dik makende. Ben benieuwd wat het doet, aangezien ik al een aantal reacties lees dat ze er ook lekker fit van worden, en dus echt opknappen.

felineepino
Berichten: 678
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 18:31

Even een update voor de mensen die het willen gaan gebruiken, wat mij betreft is het toch wel een aanrader. Bij allebei mijn paarden heb ik het opgemaakt met een aantal scheppen per dag door de slobber, en ze maken een prima vacht aan. Mijn oudste pony waarvoor ik het had aangeschaft heeft het ook niet meer koud als het regent. Er mogen nogsteeds wel wat vetjes bij maar hij valt in ieder geval niet meer af. Heb nog 1 extra emmer besteld voor het geval dat hij het nodig gaat krijgen als het kouder word of in het voorjaar.

Birmaantje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Onder de Kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:26

Ik geef mijn haflinger het iedere dag of om de dag een schepje door zijn voer. Geef het als extra vitaminen in de wintermaanden. Dit op aanraden van de dierenarts omdat ze in de wintermaanden toch minder vitaminen binnenkrijgen. Ik ben er erg tevreden over.