Helpen met spieropbouw jonge Fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:58

Martine_R schreef:
De eigenaar is deze week begonnen met het bijvoeren van wat hooi. Ik heb geen idee hoeveel, en heb daar ook geen controle over.

Dit is de meest recente foto die ik van hem heb. Dit was vlak voordat ik 2,5 maand wegging naar Engeland. Ben nu net terug, en nu is hij dikker en heeft hij een dike wintervacht, waardoor zijn spieren minder goed te zien zijn.

[ Afbeelding ]

Hij heeft weinig tot geen rugspieren, daar ben ik me van bewust. Ik doe echt mijn best die te kweken door hem lang en laag te laten lopen met longeren. Met rijden lukt dit nog wat minder. Ik heb een goed passend zadel, daar is vlak voordat ik naar Engeland ging de zadelmaker nog bij geweest en het past goed. Maar juist om die rugspieren meer te laten ontwikkelen wilde ik een supplement bijvoeren..

Ik wil ook wel afwachten en hem gewoon laten uitzwaren, maar ben bang dat hij te weinig eiwit binnen krijgt waardoor hij niet genoeg bouwstof heeft om spieren te ontwikkelen..


Je hebt echt nog een puppy-paard. Dit gaat goed komen als je hem de tijd geeft en rustig door blijft trainen. Probeer je niet teveel te focussen op het 'spieren erop trainen', grote kans dat het dan teveel voor hem wordt. Lekker rustig aan en dan moet je over een jaar eens zien hoe hij al weer is veranderd.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:13

Ninx schreef:
Lara_Silver schreef:
Sorry, ik vind hem er op de foto iel uit zien. Niet mager, hij is zo te zien prima op gewicht, maar qua bouw en spieren vind ik hem iel. :)


Gewoon een puppy.... In mijn 'scène' zijn paarden dan net zadelmak en gaan daarna nog een half jaar de wei op, weer een half jaartje werken, en tussen hun 6e en 7e begint het pas een beetje. Over een basisconditie doe ik dan ook nog eens een jaar, op basis van 3x pw.....



helaas willen veel ruiters hun paard op die leeftijd al minimaal in het Z hebben... _-:(

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:43

Ninx schreef:
Gewoon een puppy.... In mijn 'scène' zijn paarden dan net zadelmak en gaan daarna nog een half jaar de wei op, weer een half jaartje werken, en tussen hun 6e en 7e begint het pas een beetje. Over een basisconditie doe ik dan ook nog eens een jaar, op basis van 3x pw.....


Cowgirl schreef:
Ja wat wil je paard is PAS 4 jaar oud.

Ik snap niet waarom mensen van een 4jarige verwachten dat hij er al uit ziet als een doorgetrainde 8 jarige. dat kan gewoon niet.
Ik dit soort gevallen is geduld een schone zaak.


MissDonna schreef:
helaas willen veel ruiters hun paard op die leeftijd al minimaal in het Z hebben... _-:(



Oei oei oei, lezen is zo te zien wel erg moeilijk dames? :') Waar lezen jullie in mijn post dat hij uit moet zien als een 10 jarig doorgetraind paard? Quote aub? Ik heb 4 jarigen gezien die al flink wat voller waren, dus deze vind ik iel. Juist daarom zou ik dit paard meer tijd geven om zich op te bouwen omdat het risico van overvragen groter is met deze iele paarden. Geef je ze de tijd komt dat helemaal goed en komen die spieren vanzelf. :)

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:20

Ik verwacht helemaal niet dat hij eruit ziet als een doorgetrainde 8-jarige, ik wil hem gewoon wat helpen met zijn spieropbouw.. := Er is een verschil..

Bovendien heb ik ook de ambitie niet om hem uberhaupt ooit te starten op wedstrijden, laat staan nu al wil dat hij Z loopt.

Sommige mensen kunnen een onschuldige vraag toch behoorlijk uit proportie blazen hoor :\ Beetje jammer.

edit: tenzij die reacties niet voor mij bedoeld waren, dan heb ik niets gezegd.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 11-11-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Helpen met spieropbouw jonge Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:24

Geen zorgen, volgens mij waren die reacties eerder op mijn post over 'iel' bedoeld hoor ts. :) (aangezien ze mij allen quoten)

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Helpen met spieropbouw jonge Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:13

mijn reactie was niet voor jou bedoeld. maar meer in het algemeen. :P