Pavo Care4life vs Cavalor Fiber Force

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pavo Care4life vs Cavalor Fiber Force

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:37

Ik weet dat er afzonderlijke topics over zijn, maar vond het toch interessant om beiden eens naast elkaar te zetten en te vergelijken.
Wie heeft waarvoor gekozen en waarom? Heb je het andere ook geprobeerd? Waarom niet of waarom ben je overgestapt?

Beiden lijken mij uitstekende voeders voor zogenaamde gevoelige paarden (eczeem, IR, ... ).
Fiber Force bevat nog minder suikers dan Care4life, maar bevat wel melasse.
Care4life bevat meer vitamines en kruiden.

Vraag me af wat het meest geschikt zou zijn voor mijn pony's. Eentje heeft ZE en de andere is al wat ouder (gewrichten zijn niet meer zo soepel).
Momenteel krijgen ze van de stal Cavalor Strucomix Original, maar hier zitten oa veel suikers in. Heb niet het idee dat hij daar specifiek op reageert, maar heb wel iets "als het niet moet dan liever niet". Dus ik wil eens overleggen of ander voer mogelijk is. Twijfel alleen wat ik zal voorstellen.. aangezien ze al Cavalor voeren heeft het misschien meer kans als ik de Fiber Force voorstel, is dan vast makkelijker te verkrijgen enzo..

En als je de aanbevolen hoeveelheden geeft, krijgen ze dan alle vitaminen & mineralen binnen die ze nodig hebben?
Beiden raden ongeveer hetzelfde aan om te geven (1 kg voor een gewoon paard, dus iets minder voor die van mij ;) ).
Ze staan verder op onbeperkt voordroog, dit is echt droog voordroog (echt net geen hooi) en ook hebben ze stro in de stal. Ze krijgen nu 's morgens en 's avonds een schep Strucomix, maar ik heb geen idee hoeveel dit is qua gewicht :+

Blackberry28

Re: Pavo Care4life vs Cavalor Fiber Force

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:59

Heb ze beiden geprobeerd, maar de Pavo Care4life luste hij niet, dus geen idee hoe hij het daar op zou doen. De Fiber Force vindt hij erg lekker, maar voer ik te kort om er een goed oordeel over te geven.
Hij krijgt ongeveer een kilo per dag.

Anoniem

Re: Pavo Care4life vs Cavalor Fiber Force

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:13

Dank je voor je reactie nog.
Die van mij staan nu op C4L, eten het prima, krijgen nu zo'n 600g & 700g per dag dus ik ga kijken hoe ze het daarop doen :)