Taarten voor paarden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mila11

Taarten voor paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:31

Hoi, ten eerste, ik kon geen recenter topic vinden. Ten tweede, ik weet niet zeker of het goed staat :)

Hoi Bokkers!!,

Hebben jullie toevallig recepten voor paardentaarten? Een taart voor een paard dus?
Schrijf ze hier op! Ik ga binnenkort een paardentaart maken voor een paardje maar die mag alleen maar
Muesli, Appels, penen, gras gras gras...

Wissel recepten uit!
Veel plezier!

Ibbel

Re: Taarten voor paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:32

VT is voor menseneten, dus verplaats ik het topic naar paardeneten:
VT -> VS

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:34

Ik heb een recept:

Ingrediënten
Appel,
Penen, een stuk of twee
Muesli,

Benodigdheden:
Mes,
Roerlepel,
Een rasp ding

Bak!

Snij de appels en penen in stukken, rasp ze tot kleine stukjes. Zet het in een pannetje. Doe de muesli in een klein pannetje water, doe daar de appels en penen bij(niet te veel water!) zet het in de koelkast zodat het hard word en klaar!

EDIT: Je kan er ook nog geraspte snoepjes bij doen!
Laatst bijgewerkt door Mila11 op 21-08-13 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeechabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:37

ik volg even :) ik ga ook een taart bakken voor mijn pony

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:43

Esmeechabo schreef:
ik volg even :) ik ga ook een taart bakken voor mijn pony

Ik ga hem maken voor dierendag!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:46

Afbeelding

Afbeelding

cakejes 8-)
Afbeelding

De bodem is gemaakt van slobber, dit giet ik in een bakvorm, druk ik goed samen en laat ik een halve dag afgesloten/met alum.folie in de koelkast staan zodat het 'hard' wordt (je moet van tevoren wel opletten dat het niet TE vloeibaar is... en anders giet je het even af voordat je het in de bakvorm doet, zodat het niet te drapperig is en daardoor makkelijk uit elkaar valt als je hem gaat versieren) :) en daarna is het een kwestie van improviseren met appel, wortel, banaan etc. etc... ik verzin eigenlijk ter plekke maar wat :')

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:49

Jeetje wat creatief zeg ! Ik maak elk jaar een taart, bakvorm insmeren met appelstroop, en dan lagen van muesli, oudbrood, appel, druiven, mandarijnen, wortel. En natuurlijk zijn leeftijd erop.
Vaak hoeft hij m nieteens helemaal, en kan hij dus uitdelen aan zijn paardenvriendjes :)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:14

@Klimop,

Wow! Gé cool! Ik dacht al! Dat is slobber!

Ik vind het echt jammer want paardje waar ik het voor maak, mag geen banaan, brood, suiker, alleen kaar Appels, penen en muesli

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:26

Klimop schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

cakejes 8-)
[ Afbeelding ]

De bodem is gemaakt van slobber, dit giet ik in een bakvorm, druk ik goed samen en laat ik een halve dag afgesloten/met alum.folie in de koelkast staan zodat het 'hard' wordt (je moet van tevoren wel opletten dat het niet TE vloeibaar is... en anders giet je het even af voordat je het in de bakvorm doet, zodat het niet te drapperig is en daardoor makkelijk uit elkaar valt als je hem gaat versieren) :) en daarna is het een kwestie van improviseren met appel, wortel, banaan etc. etc... ik verzin eigenlijk ter plekke maar wat :')

Wow zulke mooie en creatieve taarten heb ik nog nooit gezien!
Echt super mooi! <3

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:27

Missie_Maxie schreef:
@Klimop,

Ik vind het echt jammer want paardje waar ik het voor maak, mag geen banaan, brood, suiker, alleen kaar Appels, penen en muesli

Waarom mag hij/zij geen banaan en suiker maar wel appels en penen (daar zit namelijk meer suiker in)?

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:32

donna123 schreef:
Missie_Maxie schreef:
@Klimop,

Waarom mag hij/zij geen banaan en suiker maar wel appels en penen (daar zit namelijk meer suiker in)?

In penen zit veel minder suiker dan in wortels, en ze mag het bijna nooit, appels geef ik 1x in de week. Dit omdat verzorgpony heel vaak koliek heeft en zomerecseem

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 20:01

Niemand meer?

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:52

in najaar kan je ook kransen maken je kan bij tuincentra stro en wilgen kransen kopen. deze met kan je versieren met wortellen, sla, komkommer bleekselderij. bevestiginsmateriaal ijzerdraadje/ sisal touw/ of rafia op bol. of suiker al ben ik daar niet echt voor stander van. wel opletten met draad dat je zorg dat het niet te los zit. en het restje op tijd weghalen

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 21:50

bumblebijtje schreef:
in najaar kan je ook kransen maken je kan bij tuincentra stro en wilgen kransen kopen. deze met kan je versieren met wortellen, sla, komkommer bleekselderij. bevestiginsmateriaal ijzerdraadje/ sisal touw/ of rafia op bol. of suiker al ben ik daar niet echt voor stander van. wel opletten met draad dat je zorg dat het niet te los zit. en het restje op tijd weghalen

Dat lijkt me wel een leuk idee :D , maar als je het wilt voeren, moet je helemaal die touwtjes etc eruit prutten en dan is je hele taart naar de klote -O-

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:54

Wat een leuke ideeën komen voorbij. Ik wil voor mijn paardenbeest ook wel een taart maken, maar ik maak er nooit zo'n werk van. Ik neem 2 gelegenheden bij de kop; haar verjaardag(2juni) en de dag dat ze bij me kwam(30 januari) ze hebben we hele jaar door wat te vieren. :D

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:01

ik volg! super leuke taarten hier!! ik doe altijd gewoon wat lekkers in een emmer maar dit is toch wel een stuk leuker!

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:16

@Missie_Maxie nee ik maakte ze altijd voor kerst dus de week ervoor hing ik hem voor de box met kerst ochtend erin. dan hebben ze tijd om het los te peuteren meestal was ze er toch wel een uurtje of wat zoet mee. met kerst avond viste ik het restand eruit. je moet het wel zo bevestigen dat het vast zit maar niet dat je km touw ed nodig hebt gehad. en uitkijken met ijzerdraad ik gaat welff zoeken waar o waar ik nog foto's heb va de kransen

LisaaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:24

Missie_Maxie schreef:
Hoi, ten eerste, ik kon geen recenter topic vinden. Ten tweede, ik weet niet zeker of het goed staat :)

Hoi Bokkers!!,

Hebben jullie toevallig recepten voor paardentaarten? Een taart voor een paard dus?
Schrijf ze hier op! Ik ga binnenkort een paardentaart maken voor een paardje maar die mag alleen maar
Muesli, Appels, penen, gras gras gras...

Wissel recepten uit!
Veel plezier!

Ik heb geen recept maar ik laat altijd paardentaarten maken als m'n paardje jarig is ik laat die maken op een manege in België

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:01

bumblebijtje schreef:
@Missie_Maxie nee ik maakte ze altijd voor kerst dus de week ervoor hing ik hem voor de box met kerst ochtend erin. dan hebben ze tijd om het los te peuteren meestal was ze er toch wel een uurtje of wat zoet mee. met kerst avond viste ik het restand eruit. je moet het wel zo bevestigen dat het vast zit maar niet dat je km touw ed nodig hebt gehad. en uitkijken met ijzerdraad ik gaat welff zoeken waar o waar ik nog foto's heb va de kransen

Ooh, ik dacht gewoon dat ze alles in een keer opeten :')

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:04

Ik heb vroeger voor m'n pony ook ooit een taart gemaakt. Ik had een brood helemaal uitgehold en de bovenkant er vanaf gesneden zodat ze een soort van cakevorm overhoudt.
Daarin heb ik appel- en peerstukjes gedaan en bovenop van wortel haar naam geschreven. Heel simpel te maken dus.