werkt NT dry ? ( rotstraal )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

werkt NT dry ? ( rotstraal )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 18:59

Hoi,

Wie heeft er ervaring met NT dry mbt rotstraal ?
En werkt het ook als de omgeving al super droog is, zoals nu steeds ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:23

Het werkte bij mijn ruin super. Ook toen het niet meer nat was. In het begin moet je het elke dag gebruiken, dat kun je afbouwen als de rotstraal minder wordt.

Maar het is natuurlijk het belangrijkste dat je de oorzaak van de rotstraal aanpakt. In het geval van mijn paard bleek dat het voer te zijn.

Succes!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 13:29

Ik ben nu anders aan het voeren idd ( meer koper ( ha leuke naam heb je :+ ) en zink, geen krachtvoer ).
Maar uit alle verhalen over NT dry ( en de naam alleen al ) begreep ik dat het werkt tegen de natheid van rotstraal. Nu heeft mijn paard op dit moment echt geen natte hoeven/stralen of wat dan ook met dit weer. Dus droger hoeven ze niet.
Vandaar mijn vraag..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:34

NT dry onttrekt inderdaad wat vocht uit de hoeven maar er zitten ook mineralen en andere stofjes in die het herstel bevorderen, klei is niet het enige werkzame bestanddeel. Ik bleef in elk geval ook in de zomer (vorig jaar was dat) verbetering zien. Paard stond toen het grootste deel van de dag op droog zand, droger kon zowat niet. En met de NT dry bleef de rotstraal minder worden. Maar echt over ging het pas toen hij geen rotzooi meer hoefde te eten.

Vera

Re: werkt NT dry ? ( rotstraal )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:35

Superspul!
Alle stinkplekken verdwenen en mooie droge stralen :)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:39

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:45

bertine37 schreef:
Ik heb ervaring ermee.
Gebruik het wel nog steeds dagelijks.
Er is zeker verandering gaande. Zie dit topic
[BEH] Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

maar het gaat wel heeel langzaam ! maar vooruit gaat het idd.
Ik heb inmiddels een werkend middel ontdekt waarbij je in ongeveer 2 maanden de middelste straalgroeve wel helemaal dicht kan hebben ( bij ernstige rotstraal ). Alleen is dit met ab, en dat gebruik ik liever niet al te vaak.
Vandaar mijn zoektocht naar een alternatief.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:50

Toen mijn mini rotstraal had heb ik van mijn smid Hypozin gehad, dit werkte toen heel goed.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:51

Je bedoeld met ab anti biotica ?
Ik heb ook wel ctc spray gebruikt af en toe, maar vooral nt dry. Ctc is ook ab volgens mij. Maar mag je max 4 dagen achter elkaar gebruiken.
Hypozin heb ik ook gebruikt overigens ( voor nt dry) en ik zag niet veel resultaat. Ik denk wel dat je nt dry lang en consequent moet gebruiken voor resultaat.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:53

Waterstofperoxide (sorry als ik het verkeerd schrijf) heeft bij mijn paard super geholpen. Dit kun je gewoon bij de drogist halen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:15

Jasia schreef:
Toen mijn mini rotstraal had heb ik van mijn smid Hypozin gehad, dit werkte toen heel goed.

Ik heb heel veel dingen geprobeerd, mijn jonge paard heeft hele smalle voetjes en hele diepe straalgroeven, vooral de middelste is onzettend diep en de rotstraal is daar niet uit te krijgen...
O.a. met NT dry en nog een heel aantal andere middelen ben ik een heel eind gekomen, stralen zijn breder geworden en minder diep, alleen 2 hoeven houden maar die vieze diepe middelste straalgroeve...
Ik heb nu inderdaad ook Hypozin van mijn smid en ga kijken of ik het laatste stukje daarmee goed ga krijgen, ben benieuwd!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 10:05

Maar zijn bij jullie paarden de stralen nu nog nat, veerkrachtig ? Mijn paard heeft keiharde stralen op dit moment ....

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:16

Ja, het middelste deel waar de groeve zat is het nog zacht nu.
Wat gebruikte jij dan maris?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:48

Hypozin vind ik super werken. Is ook makkelijk in gebruik.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:05

[quote="Maris"]Ik ben nu anders aan het voeren idd ( meer koper ( ha leuke naam heb je :+ ) en zink, geen krachtvoer ).

wat voor voer gebruik je dan als ik vragen mag, en hoe ben je tot die conclusie gekomen?
ik denk zelf ook namelijk dat het met verschillende factoren te maken heeft en dat het van binnenuit komt.

wat voor werking heeft NT dry eigenlijk?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 13:21

Ik voer geen krachtvoer en wel een mineralenbrokje. Omdat veel hooi en gras in nederland (zeer) hoog in ijzer zit is er meer behoefte aan koper en zink. Koper en zinktekorten kunnen oa rotstraal tot gevolg hebben.
hoge hielen en smalle hoeven werken natuurlijk ook niet mee mbt rotstraal.

NT dry, ik weet niet hoe het werkt. Zoals ik de naam alleen al zie denk ik dmv uitdroging. Maar dat hebben de hoeven van mijn paard op dit moment echt niet nodig.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:25

oh op die manier.
mijn paard heeft hele brede voeten maar toch een probleem.
denk wel dat het van binnenuit komt...

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:10

Ik denk ook dat het van binnenuit komt.
Ik voer ook alleen een vitaminekorrel. Met aanvullend wat kruiden nu. ( goudsbloem, kleefkruid, brandnetel en paardenbloem)
Of hij koper te kort komt weet ik eigenlijk niet. Welk aanvullend supplement geven jullie daarvoor?
Nt dry bevat trouwens ook koperzouten.
http://www.horsefoodforthought.nl/producten/nt-dry

MvWanrooy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:06

Bij een beginnende rotstraal ben ik van mening dat dit middel echt super werkt! Op het moment dat het allemaal een beetje heftiger word is de uiteindelijke werking volgens mij ook een heel stuk minder.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:21

MvWanrooy schreef:
Bij een beginnende rotstraal ben ik van mening dat dit middel echt super werkt! Op het moment dat het allemaal een beetje heftiger word is de uiteindelijke werking volgens mij ook een heel stuk minder.

Dat is ook mijn ervaring.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:17

Ik denk dat het een kwestie van consequent behandelen is. Het scheelt momenteel dat het behoorlijk droog is. Maar ik ben van ver gekomen zeg maar. Maar vandaag de dag ziet het er toch echt een stuk beter uit.