Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Samenstelling bestaat o.a. uit kwalitatief hoog gedroogd hooi, luzerne, luzernekorrel, zemelen, tarwe, gist, rietmelasse, sojaolie e.a. met toevoegingen van o.a. Vitaminen A,E, D3, Zink, Mangaan, Koper, Jodium, Selenium e.a. Ruwe celstof 22,73%, ruw eiwit 14,35%, ruw as 11,65%, ruw vet 6,52%
Levita30 schreef:op de site kan ik geen volledige analyse vinden.......... dus ik kan zo niet beoordelen of het een juiste en volledige aanvulling is naast ruwvoer en of de verhoudingen tussen bepaalde mineralen juist zijn. Zeker met producten waar veel luzerne in zit is het belangrijk dat de calcium - fosfor verhouding weer recht getrokken wordt. Luzerne bevat namelijk erg veel calcium. Er wordt wel genoemd dat er een aantal dingen aan toegevoegd zijn. Verder valt me op dat er melasse in zit. Zeker voor een hoefbevangen shet is het heel belangrijk om een product te kiezen met een zo laag mogelijk suiker en daar draagt melasse niet aan bij!
Assiepassie schreef:vuurneon schreef:Marstall Force als vitamine brok
Ben ik geen 'fan' van, eerlijk gezegd.
Vooral ivm de ijzeroverdaad.
Er zijn betere produkten te verkrijgen.
DubbelDun schreef:http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ete/100114
Even kijken wie momenteel het goedkoopst is qua prijs en verzendkosten.
DubbelDun schreef:
DubbelDun schreef:Zolang je niet weet wat de verhouding in je hooi is, weet je nooit 100% zeker of je in balans voert
DubbelDun schreef:Ik ga ervan uit dat als de verkoper zegt (op aangeven van een fabrikant) hoeveel het per dag kost c.q. hoeveel je per dag nodig hebt dat je toch een aardig kloppende kostenberekening kan maken
Immers de dosering van de ingrediënten is toch meegenomen in de dagelijkse behoefte ??
Dat het ene paard het beter doet op product A en het ander op product B mag logisch zijn, maar dat weet je pas als je gaat proberen.