Zo ja, hoelang, wat voor gras, hoe bemest, met of zonder graaskorf?
Ik ben een beetje huiverig mijn pony op het gras te gooien.... Afgelopen jaren heeft ze wle dag en nacht op het land gelopen, met graaskorf. Dat land werd bemest met gier, en eerst kaalgevreten door schapen. Die graaskorf is helaas geen optie meer vanwege tandslijtage en ondanks die graaskorf was ze altijd toch snel dik.
Nu staan we op een andere stal, de boel is met kunstmest bemest eentijdje terug. Vorig jaar enkel met grove mest als het goed is, en kwamen ze op het land met zulk hoog uitgeschoten gras dat ik mijn pony kwijt raakte, en toch werd ze ondanks de graaskorf best dik.
Nu staan ze de hele winter in de paddock, ze staat onbeperkt op het graszaadhooi en verder niets, en toch is ze niet mager. Haar manenkam is nog wel leeg gelukkig, maar ribben heeft ze niet echt
Ik had ze van de winter tijdelijk op het land gezet vanwege vriezen, maar werd de manenkam gelijk voller ondanks de korte tijd, dus heb ik haar er weer afgehaald. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Eigenlijk durf ik haar niet op het land te zetten, bang dat ze nog dikekr wordt en haar manenkam weer gaat groeien. Maar vind het ook zo rottig om haar op de paddock te houden (mijn grote paard gaat wel gewoon het gras op, die heeft het juist nodig om het even makkelijk te maken
Hoe doen jullie het, en wat zouden jullie doen?