Ik heb een haflinger en shetlander die in de winter wat te dik zijn geworden (bij mijn ouders) nu staan ze bij mij en wil ik ze graag in vorm brengen. Vooral mijn haflinger want daar rijd/les ik mee en we gaan de paardenvierdaagse rijden.
Wat moet ik voeren. Ze staan op een kaal weiland dus ik geef hooi en af en toe wat basisbrok, aan mijn haflinger als ik heb gereden.
Wat geven jullie, ik weet echt niet goed wat ik moet voeren vooral omdat ze bij elkaar staan.
ik heb ook een haflinger ik geef haar 4 keer op een dag een hooinet met 2 kg erin dus 8 kg op een dag. (de 4 netten worden verdeeld over de dag) na het rijden (ik rijd elke dag ong. een uur intensief) geef ik haar 1 schep bix (basisbrok) bij mijnes werkt dit prima maar nu staat ze nog niet op de wei. als ze op de wei gaan geef ik haar alleen een schep bix na het rijden en dan gaat ze weer de wei in. als zij te dik word dan doen we haar een korfje om dat werkt heel goed! als zij te dun word krijgt ze wat meer bix. ik hoop dat je hier wat aan heb.
Die van 'mij' krijgt 2x per dag een halve schep muesli en een halve schep biks, en een emmer hooi. Verder staat hij nu 4/5 uur per dag op het land en krijgt dan iets minder te eten verder. Hij is mooi op gewicht.
Ik snap niet wat je bedoelt met fructaan, er staat toch geen gras op? Het is alleen dat ze lekker de ruimte hebben.
Ik geef nu 2 plak hooi 's ochtends en 2 's avonds (voor allebei) en alleen brok als ik heb gereden, hoe lijkt jullie dat...teveel? Zou je eerder wat meer brok en minder hooi geven of andersom?
Omdat ze zeggen van hooi krijgen ze zo'n dikke buik?
Mijn haflinger staat de hele dag buiten. Ze krijgt 's ochtends beetje hooi en 's avonds. Samen met basisbrok en een halve Muesli. Ik doe elke dag minimaal een uur elke dag wat intensiefs met haar. Ze is een die snel dik word. Sinds de muesli, is ze slanker gebleven.