Ervaringen Equi Parex?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Ervaringen Equi Parex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 12:33

Ik gebruik nu zowat een jaar de Equi Parex om mijn paarden om de 12 weken te ontwormen.
Dit destijds op aanraden van de ruitersportzaak.
Op zich vind ik het een makkelijk iets in gebruik, heb het altijd op voorraad staan en het is zonder recept te kopen.

Ik dacht daarmee goed bezig te zijn maar heb voor de zekerheid toch een mest onderzoek laten doen.
De uitslag daarvan was dat ze rode bloedwormen hebben......
Oeps!, toch behoorlijk schrikken en blij dat ik dat onderzoek had laten doen.

Ik heb ze vandaag dan ook op advies van de dierenarts ontwormd met Equest en doe dat over een maand weer.
Daarna na 3 maanden opnieuw mest onderzoek.

Nou ben ik benieuwd of er mensen zijn die de Equi Parex ook gebruiken en wat hun ervaringen met dat spul zijn.
Werkt het bij jullie wel voldoende of ook niet?

Odysseus

Re: Ervaringen Equi Parex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:00

Ik vind het zeer misleidend dat EP wordt verkocht alszijnde een ontworming. Er is geen enkel bewijs dat het wormen doodt namelijk. Dus waar de fabrikant het op baseert.... Vooral weer een leuke marketing truuk om in te spelen op de "natuurlijke" behandelingstrend.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:06

Ik vindt dit net op het net, het is om te reinigen van het lichaam:

Voor het reinigen van het paardenlichaam.
Activeert het afweersysteem.

Hoe werkt Equi Parex?
Door Equi Parex te verstrekken aan uw paard, wordt het lichaam gereinigd.
Dit komt door de unieke samenstelling van de specifieke kruiden.

Equi Parex is vrij verkrijgbaar en is goed tegen ingewandstoornissen.
Equi Parex is goed voor een evenwichtige darmflora.
Equi Parex reinigt de darmen op natuurlijke wijze,
versterkt de darmflora en verhoogt de weerstand.
Equi Parex activeert het afweersysteem.

Waarom Equi Parex?
Omdat er steeds vaker resistentie ontstaat tegen chemische
middelen.
Omdat Equi Parex een volledig natuurlijke samenstelling kent.
Omdat Equi Parex bijdraagt tot een gezonde maag- en darmflora.
Omdat Equi Parex glans geeft aan het haar.
Omdat Equi Parex goed is voor een evenwichtige darmflora.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 13:12

@Manfredie, Destijds stond er nog bij dat het voor ontworming was, misschien dat dat inmiddels is aangepast omdat er slechte resultaten zijn behaald?

@Focussed, misleidend is het zeker en ik vind het ook nog eens gevaarlijk....
Toen ik het kocht werd het echt geadviseerd als het nieuwe ontworm middel, nou lekker dan.....
Zodra ik weer bij de ruitersport zaak ben zal ik er eens over beginnen, weet niet hoe ze dit middel nu vertellen aan de klant...
Mijn ervaring is dus minder goed....

Daarom ben ik zo benieuwd of er mensen zijn die er wel goede ervaringen mee hebben.

(moest trouwens wel meteen aan je post denken destijds over dat de shet te mager leek te worden....)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:15

Heel leuk dat een ruitersportzaak het zo aanprijst, maar daar werken geen dierenartsen. Ik zou daar dus nooit zomaar zonder meer op vertrouwen. Zonde dat je je geld daaraan hebt besteed.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 13:21

Heb je gelijk in Kleinvosje, achteraf behoorlijk naïef...
Al vind ik eerlijk gezegd wel dat een ruitersport zaak behoort te weten waar ze over praten.
Maar goed, het is nou ook niet zo dat er helemaal geen dierenarts aan te pas kwam hoor.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:27

Maar dat is het probleem nu juist in een ruitersportzaak. Ze weten er wel wat van af, maar niet genoeg. Zo heb ik wel eens een combinatie in de ring gehad met een niet toegestaan bit. Heb ze bij me geroepen en dit verteld, waarop ze zeiden dat ze in de ruitershop hadden gezegd dat het bit wel toegestaan was. Klopt dus niet...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:29

EP is door de fabrikant ZELF als ontworming op de markt gezet. Echter is dit sinds een tijdje van de folder af, mogelijk zijn de op de vingers getikt. Echter zwerven er nog oude folders rond op internet, en webshop eigenaren kopieren hier de tekst van. Hierdoor blijft het dus verkocht worden als ontworming.

Ik vind je overigens helemaal niet naief, je gaat er gewoon vanuit dat dat wat een verkoper of fabrikant vermeld klopt. Helaas is dat vaker niet dan wel zo. Een voorbeeld is Verm-X, het andere kruiden "ontworm" middel wat er op de markt staat.
Volgens de fabrikant wetenschappelijk getest. Pas als je het onderzoek gaat lezen zie je dat er enkel in vitro getest is (dus in een petri schaal, en dus niet in vivo, oftewel als het paard het binnen heeft gekregen) en dat het zo matig presteert dat als het een normale ontworming was, het niet meer gebruikt zou mogen worden omdat het te weinig wormen dood :+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 21:16

@Klienvosje, ik moet ook wel zeggen dat er ook over ontwormen heel erg veel manieren en meningen zijn.
Best moeilijk om daar de goede tussenuit te halen.
Ook onder de dierenartsen verschillen ze van mening!
Zo adviseerde de assistente me vandaag om de volgende keer het mestonderzoek per paard verschillend te laten doen.
(ik had nu van beide paarden een beetje bij elkaar gedaan) Want dan hoefde ik alleen het paard wat de wormen had te behandelen.
Dat vind ik nou een klinkklaar onzin advies want ze lopen bij elkaar in de wei, zo besmetten ze elkaar toch.....

@Focussed, Ja ze zullen inderdaad wel op hun donder gehad hebben bij EP, ik heb ook helemaal niet meer op de site of in de folder gekeken naar een beschrijving.
Alleen toen ik het voor de eerste keer aanschafte.
Ach ja door schade en schande word men wijs zeggen ze altijd he, en nog zo eentje, je bent nooit te oud om te leren....
Je ziet door de bomen het bos niet meer met alle adviezen over ontwormen, overal zijn andere meningen en manieren te lezen.