Hoe bevalt dit? Wat geef je nog extra om aan de nodige voedingsstoffen, vitaminen/mineralen te komen?
Die van mij krijgen nu vooral stro. Ze krijgen een gedeelte voordroog (1 plak voor 2 grote pony's per dag) en daarnaast aangevuld met onbeperkt stro. Zo kunnen ze altijd wat knabbelen, maar zetten ze niet zo uit als dat ze puur op voordroog zouden staan .. Hiernaast krijgen ze nog een combinatie van Optiform (kruidenhooi), ruwe spelt & Pavo vital.
Ik zat te denken, omdat je dingen als Compact Gras en dergelijke hebt... zou ik het voordroog niet kunnen vervangen door dergelijk iets, en dus dat ze verder enkel op stro staan? Vooral voor het gemak, bv. Compact Gras kan ik hier om de hoek een baaltje halen wanneer nodig, een grote baal voordroog moet door de boer gebracht worden en neemt veel meer opslagruimte in beslag. Omdat ik al een baal stro heb staan heb ik dus dubbel ruimte nodig, dus als ik dat kan beperken is dat wel fijner.
Zijn er ervaringen op dit gebied? Of mensen met meningen om mij verder te helpen?

Het is gewoon nog even iets wat in mij opkwam, dus ben nog aan het zoeken wat of hoe..
(zit ook niet persé naar Compact gras te kijken, iets met wat meer structuur heeft eerder mijn voorkeur