pavo all sports en muscle build

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne2012

pavo all sports en muscle build

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 14:54

hoi allemaal ! Nu is gister geconstateerd bij mijn paard dat hij met spoed spieren moet opbouwen en zeker rond de schoft.Speirpijn heeft hij ,stramme spieren en hij is nog jong,nu is mij pavo all sports en pavo muiscle build aanbevolen.Is dat oke volgens jullie ervaringen ? En welke trainingsmethoden gebruiken jullie om zsm spieren op te bouwen ?? alvast bedankt !!

EmptyWords

Re: pavo all sports en muscle build

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:56

ik voor pavo sportsfit (de allsports versie in meusli). ik ben zeker een pavo fan, maar of het helpt om spieren op te bouwen... dat durf ik niet te zeggen

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:07

Klinkt meer als een geval niet passend zadel of niet de juiste training. .Rugklachten door een val is ook mogelijk, maar in elk geval leveren deze dingen ook spierverlies op..

lisanne2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 16:03

ja klopt heeft te lang met een niet goed passend zadel gelopen doordat het paard te mager was en steeds van bouw veranderd ,dus optie zo snel mogenlijk spieren opbouwen en trainen dus ik wil hem heel graag een handje helpen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:57

Lijkt me toch dat spieren vooral door training worden gevormd en niet door voer. Zou ik niet meer hoeven trainen, gewoon wat voer erin en hoppa, ze hebben spieren ;)

Misschien dat een fysiotherapeut je kan helpen om gerichte oefeningen te doen.

lisanne2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 09:55

nee zo bedoel ik dat niet tine maar een beetje meehelpen bij de training is voor hem toch juist een pre waardoor het allemaal wat soepeler voor hem verloopt dat is mijn bedoeling ,groetjes

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:00

Spieropbouw kan je "helpen" door eiwitten toe te voegen. Mijn paard krijgt 2x1 kg basisbrok (dit is vanuit stal) en ik voer hem 1x1,5 kg subli zonder bij, dit is zonder toegevoegde suikers ed. Aangezien die van mij snel druk is....

Je kan er voor kiezen om pavo muscle build erbij te doen, maar dan moet je dat wel een maand of 3 bijvoeren, en ik ben daar niet zo consequent in. Dus ik doe dat niet.

Mijn tip; binnen een 30 minuten na de training eiwitrijk voedsel (brok) aanbieden. En in de training lang en laag rijden...

Succes!

Edit;typo

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:54

VSW-->VS

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:28

Mijn pony is geblesseerd geweest en zijn we aan het opbouwen. Ik heb advies gehad over de pavo. Ik wilde in overleg met trainer vitamine E bij geven. Magnesium kreeg hij al wegens tekort. Dat wilde ik stoppen nu het stabiel leek.
Advies van pavo verkoper om nu eplus te kopen. Dit meer omdat je in het begin wilt dat een paard eerst los komt, afvalstoffen afvoerd etc.
Met zo een zak doe je ongeveer een maand.
Als we dan tevreden zijn, dan pas evt muscle build gaan geven om te helpen de spieren sterker te maken. Ook omdat we dan pas in de fase zitten van sterker worden. Nu is het vooral goed loskomen, in balans etc.
Ik zie overigens wel al grote veranderingen in zijn lijf na 1,5 week, maar wordt dan ook echt goed gereden door trainer nu.
Pony krijgt nu dagelijks behoorlijk wat ruwvoer, vito, de eplus nu met een flinke scheut lijnzaadolie.

ZwarteMerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:01

Lucerne is een goede eiwitbron en kan je toevoegen aan zijn rantsoen :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:39

Vreemd dat die pavo adviseur je eerst de E Plus aanraadde want normaal gezien beginnen ze met nieuwe paarden (bedoel daarmee nieuw aan de supplementen voor spierproblemen) met de Pavo Muscle Care, omdat deze laatste dus de spieren herstelt en terug los maakt.

Als de zak Pavo Muscle Care op is en het paard doet het er goed op, gaat men dan normaal over naar de E Plus als onderhoudssupplement voor de spieren zodat ze niet terug keren naar het stadium voor de Muscle Care.

Het houdt ook geen steek dat je eerst de spierlosmakende supplementen voert én dan pas de spieropbouwende supplementen zoals Muscle Build want euh... hoe kun je spieren losmaken en afvalstoffen afvoeren als het paard nog geen spieren heeft ?

Muscle Build is er dus om spieren te ontwikkelen en op te bouwen...
Muscle Care is er om reeds bestaande spieren te helpen herstellen en te relaxen bij overvraging of overbelasting of gewoon spierstramheid
E Plus is er om de herstelkuur van de Muscle Care te onderhouden nadat het paard hersteld is...

Succes !

PS : Verder ook opletten met de All Sports... waarvoor wil je die geven? Is het piekenergie dat je paard nodig heeft (bv springen?) of langdurige energie (bv dressuur of endurance?)...?
Want als het paard eigenlijk duurprestaties moet leveren maar gevoed wordt met voer ontwikkeld om piekprestaties te ondersteunen, dan zul je alleen maar meer spierstramheid krijgen en meer spierproblemen...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:48

ik zou niet met Pavo all sports beginnen vooraleer je je paard effectief zwaarder in het werk staan hebt, wat niet kan zolang hij spierpijn heeft. "Straf" sportvoer werk verzuring en spierpijn alleen maar in de hand.

Laat je paard eerst ontzuren door niet te grote hoeveelheden maar wel kwalitatief geschikt krachtvoer eventueel iets voor de spieren te ondersteunen. Luzerne voor extra bouwstenen en naarmate je paard terug in het werk komt het krachtvoer opbouwen indien nodig

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:11

Little_Gift schreef:
Vreemd dat die pavo adviseur je eerst de E Plus aanraadde want normaal gezien beginnen ze met nieuwe paarden (bedoel daarmee nieuw aan de supplementen voor spierproblemen) met de Pavo Muscle Care, omdat deze laatste dus de spieren herstelt en terug los maakt.

Als de zak Pavo Muscle Care op is en het paard doet het er goed op, gaat men dan normaal over naar de E Plus als onderhoudssupplement voor de spieren zodat ze niet terug keren naar het stadium voor de Muscle Care.

Het houdt ook geen steek dat je eerst de spierlosmakende supplementen voert én dan pas de spieropbouwende supplementen zoals Muscle Build want euh... hoe kun je spieren losmaken en afvalstoffen afvoeren als het paard nog geen spieren heeft ?

Muscle Build is er dus om spieren te ontwikkelen en op te bouwen...
Muscle Care is er om reeds bestaande spieren te helpen herstellen en te relaxen bij overvraging of overbelasting of gewoon spierstramheid
E Plus is er om de herstelkuur van de Muscle Care te onderhouden nadat het paard hersteld is...

Succes !

PS : Verder ook opletten met de All Sports... waarvoor wil je die geven? Is het piekenergie dat je paard nodig heeft (bv springen?) of langdurige energie (bv dressuur of endurance?)...?
Want als het paard eigenlijk duurprestaties moet leveren maar gevoed wordt met voer ontwikkeld om piekprestaties te ondersteunen, dan zul je alleen maar meer spierstramheid krijgen en meer spierproblemen...

Ik heb het even kort beschreven misschien, maar het is voor elk paard toch echt verschillend. Hoeveel bespiering een paard kwijt is verschilt en hoever je al in opbouw bent. Kan alleen maar zeggen dat hij het voor een 15 jarige erg goed doet en ook nog geen spierpijn heeft gehad.
Het is ook een weloverwogen keus geweest van mij, trainer en verkoper, allen met jaren ervaring. Het is me ook niet aangesmeerd, maar het is in overleg gegaan.
Ik voer normaal nooit zomaar supplementen en stop straks ook, tenzij hij dan toch terug lijkt te vallen, maar dat verwacht ik totaal niet.
Verder ben ik het met de uitleg ook niet geheel eens, maar dat is dan maar persoonlijk.