Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CaPrIoLe`79 schreef:Bij mensen is de opneembaarheid van de verschillende varianten anders als bij paarden. Maar ze zijn er nog helemaal niet over uit hoe dat nu zit met die goedkope oxidevorm bij paarden. De paarden die het echt heel hard nodig hebben verbeteren er goed mee, dus dan zal er toch wel een groot deel van opgenomen worden?
moonfish13 schreef:Ik denk het, maar ik als mens heb met mijn Fybro baat bij Magnesium.
Al meerdere keren gestopt maar maar weer begonnen want ik kreeg pijntjes en krampen.
Wat ik ooit begrepen heb is dat de bodem steeds meer uitput en dat wij mensen uit ons voedsel dus maar 50% van de behoefte max uit kunnen halen.
Waarom zou dat voor een paard anders zijn?
Ik geloof zelf dat ze eens onderzocht hebben dat onze voeding al 50% minder magnesium bevat als 50 jaar geleden.
Dat vind ik nogal weinig op zo'n pot. Maar een ander durf ik niet zo goed te proberen, want hier doet ze het goed op.
). valentikkie schreef:moonfish13 schreef:Ik denk het, maar ik als mens heb met mijn Fybro baat bij Magnesium.
Al meerdere keren gestopt maar maar weer begonnen want ik kreeg pijntjes en krampen.
Wat ik ooit begrepen heb is dat de bodem steeds meer uitput en dat wij mensen uit ons voedsel dus maar 50% van de behoefte max uit kunnen halen.
Waarom zou dat voor een paard anders zijn?
Ik geloof zelf dat ze eens onderzocht hebben dat onze voeding al 50% minder magnesium bevat als 50 jaar geleden.
ik denk dat wel degelijk wat uitmaakt want een een paard is een herbivoor en wij een omnivoor dat wil dus zeggen dat wij niet alleen onze voedingsstoffen uit de planten moeten halen en wij dat dus uit het vlees en degelijke halen wat een paard niet kan.. kan je me uitleggen waarom je denkt dat het niet zoveel uitmaakt?
daffie1986 schreef:Ik denk niet dat het wijst op een tekort, magnesium helpt ook met spierpijn het kan dus ook zo zijn dat het paard voor de magnesium continue spierpijn had en je hem nu ondersteund met het herstel van de spieren.