Havens natural balance (melassevrij) - ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTesslove

Havens natural balance (melassevrij) - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 19:14

hallo allemaal,

Ik heb nogal een heethoofd van een pony. Eerst kreeg hij 2,5 kg basissportbrok, toen 1,5, toen 1, en nu tijdelijk niks. Maar hij is jong en in de groei dus hij moet wel aan zijn vitamientjes komen. Ik heb vandaag Havens natural balance gekocht, om te kijken hoe dit gaat. Heeft iemand er ervaring mee?

Dit is trouwens de link: http://www.paardenvoeders.nl/files/31_c ... e%20NL.pdf

Als iemand nog tips heeft of zo van waar ik aan moet denken zou ik het ook graag horen!

PS: ik wist echt niet waar ik dit moest plaatsen, sorry!

Groetjes, Tess

Djilna

Re: Havens natural balance (melassevrij) - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:23

Hij is wel melassevrij maar heeft 55% koolhydraten.. En het hoogste energiegehalte uit het Havens assortiment.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:36

SV -> VS

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:15

Dan kun je misschien beter kijken in de richting van de dieetmix van Subli en/of de C4L van Pavo...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:43

Ik ben er niet positief over..De voerhandelaar zei dat het geschikt was voor oudere paarden,maar ik vond bij mijn oudere merrie ongeveer de helft onverteerd terug en ze kreeg er diaree van..Het voer bevat geen melasse,maar is inderdaad wel hoog in zetmeel en bevat bht bha ect..Dat zijn chemische conserveringsmiddelen en die zijn in mijn ogen nog veel slechter voor je paard dan een beetje melasse..Ik vond het ook erg sterk naar kruiden ruiken,dus heb ik met havens gemaild met de vraag wat voor een kruiden er naast knoflook inzaten..Het antwoord was dat er verder geen kruiden inzaten maar dat het zo rook doordat het zo natuurlijk was <<) Terwijl er op de zak staat dat er etherische olien aan toegevoegd zijn,toen was ik er ook meteen klaar mee haha..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:02

Ik heb er geen goede ervaringen mee, pony ging schuren. Havens coolmix lijkt beter te gaan.
Ik hoor veel goede ervaringen over subli zonder voor heethoofdige paarden.

8386

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:15

Hallo,
Ik heb een paard dat echt een heethoofd is.
Voor al jaren havens coolmix ,bevalt mij prima mijn advies is wel voeren met de ogen.
Kijk wat je paard nodig heeft, mensen voeren vaak veel te veel .
Goed ruw voer is veel belangrijker .

Succes .

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:18

Inmiddels wat uitgeprobeerd. Hij ging schuren dus dat was geen optie. Ponylief krijgt nu nbeperkt kuil en in de ochtend een donkerbruin brood, het gaat nu eigenlijk best wel goed!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:28

Brood is niet echt geschikt voor paarden..

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 22:52

Oh wat mogen ze er niet van dan? Mij is verteld dat het niet slecht is.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:54

Pas teveel dan is het slecht :)

Ik gebruik deze muesli trouwens ook, juist melasse vrij omdat hij zomereczeem heeft.
Vind geen rare bij verschijnselen en hij doet het er prima op maar het is dus niet goed?
Kan iemand mij vertellen wat WEL geschikt is voor een 2 jarige.. iedereen wijst me ergens naartoe en steeds als ik eraan begin lees ik daar wee riets over..
Vind deze muesli wel erg naar knoflook stinken, maar hij vind het lekker en zweert erbij.
Of het veel energie geeft geen idee, vervelend en spring in t veld is hij altijd

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 23:00

Ja alles waar ''te'' voor staat is slecht idd. Ja mike ging helemaal schuren dus het was geen optie, maar voor elk paard is het anders blijkbaar :). Ach als hij het er goed op doet is het oke toch? Is onze logica tenminste.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:39

Ja dat zeker, hij krijgt nu ook minder omdat hij straks sinds vandaag op onbeperkt ruwvoer sta dus zal wel meevallen.
Volgens mij verschilt het ook per paard.
Mij zeiden ze ook dat podo grow van pavo of zoiezo pavo jeukbommen zijn.
Hij heeft er nooit last van gehad en vreet met plezier van die summerfit koeken a 1 per dag.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:52

De summerfit koeken bevatten ook veel suiker, daar ging mijn jonkie ook van schuren. Hij doet het nu goed op Pavo basic plus, daar hoeven ze ook niet zoveel van en krijgen toch genoeg mineralen en vitaminen binnen.