Pavo daily plus en explosiviteit paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Pavo daily plus en explosiviteit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 20:55

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het voeren van Pavo daily plus. Van dat luzerne achtige spul?

Ik voer dit sinds begin dit jaar aan mijn pony. De filosofie achter dit als voer is als volgt;

pony is verhuisd naar een nieuwe stal. Hier staan nog 2 paardjes die dagelijks een beetje brok krijgen. Een van deze dieren is 31 jaar oud. En eet dus wat langzamer.
Ik was dus op zoek naar iets wat veel volume en tijdsbesteding heeft. Maar weinig ''inhoud''. En kwam na wat tips uit op pavo daily plus..
Paard krijgt 2 handjes van dat spul, elke dag, soms een dagje niet.

Verder krijgt hij voordroog, onbeperkt. En staat 24/7 buiten, met zijn 2 vriendinnen op een zeer grote weide (amper gras) met een schuilstal. Het gaat hier overigens om een Fjordenruin van 15 jaar. íetsje te vol, ribben zijn met platte hand net wel/niet te voelen.

Nu is hij de laatste tijd lastig met rijden. Hij is druk, dwars, en ronduit irritant...
Ander voer krijgt hij overigens zeer zelden. := Maar áls hij wat krijgt is het wat cavalor strucomix sensitive.. Ook niet echt ontplof-voer dus :)
Vandaag zei iemand tegen mij dat het wel eens aan die pavo daily plus kon liggen? Dus, help? :)

Anders wordt het opvoed-kamp ;) :))

Anoniem

Re: Pavo daily plus en explosiviteit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:38

Ik zeg opvoedkamp :j

Daily Plus is meer echt een ruwvoeder, daar zou hij zeker niet druk van mogen worden. Overigens kan in voordroog wel redelijk wat suikers zitten, ik zeg niet dat het zo is, maar kan me herinneren dat vorige merrie érg druk werd van 'gewoon' gras, die had echt teveel energie :)

is maar een idee hoor, misschien kun je het gaan beperken?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 21:41

Yamcha schreef:
Ik zeg opvoedkamp :j

Daily Plus is meer echt een ruwvoeder, daar zou hij zeker niet druk van mogen worden. Overigens kan in voordroog wel redelijk wat suikers zitten, ik zeg niet dat het zo is, maar kan me herinneren dat vorige merrie érg druk werd van 'gewoon' gras, die had echt teveel energie :)

is maar een idee hoor, misschien kun je het gaan beperken?

Ik heb er net even een voervergelijk op los gelaten
(noem mij suf, wist niet dat het bestond... :o )

Hij staat al jaren op onbeperkt voordroog/hooi. Het is echt heel droog spul.. Beperken gaat helaas niet lukken. Er wordt op deze manier gevoerd, oudje moet altijd toegang hebben tot, die heeft er wat meer moeite mee..

Ik had bij de daily plus ook echt het gevoel, ach wat maakt het uit, hij denkt dat hij heel wat krijgt maar het is niks :))
Maar nou zei vandaag iemand dat ze daar dus heel erg van konden stuiteren..

Hij stuitert dus gewoon om zichzelf.. :\ -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:48

Mensen zeggen wel meer ;) zal eens kijken op voervergelijk, blijft een interessante site :)

ik heb altijd hittepetitjes gereden en gehad, voerde merrie ook daily plus, ging ze niet van stuiteren :n

wel van kuil en voordroog, toen op hooi gezet, niks geen last meer. Daily Plus bleef ik gewoon voeren, inmiddels icm Nature's Best, omdat ze wat extra's nodig had ivm rijden.

Ik hoor over Seniores Priores goede verhalen, kun je dat niet aan het oudje geven?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:48

lijkt me sterk dat het aan de luzerne ligt

de meeste paarden zijn op dit moment irri, maar is logisch ook. vorst/sneeuw - alles weer weg + flink wat wind.

misschien extra keer longeren, doe ik op het moment ook

en anders kom je hem maar brengen hoor :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 21:58

@Yamcha; het oudje doet het prima!
't is dat ze een hanglip heeft, anders zou je 't niet zeggen
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CN3133.jpg
De voorste waar je dwars op kijkt is het oude tantetje :)
Maar haar voerbeleid kan ik weinig mee dus, helaas, ze is niet van mij :)

@karrimh; ja.. als ik hem zo bedenk moet ik inderdaad niet zeuren.. Hij gaat alleen mee het bos in met storm enneh.. tja, eigenlijk is dat heel braaf.
Hij heeft gewoon mijn zwaktes gevonden en maakt daar grif gebruik van..

Als het zondag wat fatsoenlijk weer is gaan we maar eens een grote ronde fietsen :) Eerst moe maken. Dan de dag erop het bos in, hopelijk zonder de stuiters ;) :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:09

Heb die van mij op (vrijwel) 24/7 hooi/kuil staan (meng het 50/50, kuil is van dat voordroog). En ze krijgen allebei per voerbeurt (3 voerbeurten per dag) halve emmer Mijten ruwvoermix (=lucerne, zemelen, lijnzaad) of als dat niet op voorraad is Pavo Daily plus.
Ze zijn relaxed :)

Natuurlijk is Blondie wel :):) maar dat is ze altijd als ze flink uitgerend is is ze prima te hanteren.

Dus denk persoonlijk echt dat het iets is tussen jullie / of dat hij dus niet genoeg kan / mag kwallen met de bejaarde dames. En dat dus met jou doet :')

Ga met eerdere advies mee. Flink afmatten / bezig houden en daarna nog gaan rijden ~~}>
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-02-13 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:10

@ Akshay: dan zeg ik dat ie super zoet is <3 dat moest ik toch niet proberen :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 22:12

Yamcha schreef:
@ Akshay: dan zeg ik dat ie super zoet is <3 dat moest ik toch niet proberen :')

Wat moet je niet proberen? Ronde fietsen? :o

Wellicht is mijn interpretatie van braaf iets te.. veeleisend :)) :P

@VHU; ik deel je conclusie.. Al is ie minder makkelijk dan gewoon die daily plus schrappen uit z'n dieet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:29

Alleen het bos in met storm :')

alleen als ik graag dood wilde was dat een goed idee, anders niet :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 22:31

Yamcha schreef:

:o

Het is wel enigzins offtopic. Maargoed.
Alleen door het bos stappen gaat perfect. Maar draven/galop wordt racen, draken, noodstops, ''whaaaaa ik schrik van niks'' etc..
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 92c9b6.jpg
en neergeplant worden in een zelfgemaakte ''stand'' voor een foto voor school lukt ook ^)

Ik denk dat ik een opvoedingskamp moet :') _O-

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:37

ik gebruik al jaren daily plus en mijn paard word er niet heter van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:39

Akshay schreef:
Yamcha schreef:

:o

Het is wel enigzins offtopic. Maargoed.
Alleen door het bos stappen gaat perfect. Maar draven/galop wordt racen, draken, noodstops, ''whaaaaa ik schrik van niks'' etc..
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 92c9b6.jpg
en neergeplant worden in een zelfgemaakte ''stand'' voor een foto voor school lukt ook ^)

Ik denk dat ik een opvoedingskamp moet :') _O-

Ik ben dol op offtopic :')

Ik zeg, jouw paard is braaf :)

Opvoedingskamp it is :') _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:13

Hier ook geen explosies door dailey plus. Dan kregen ze er alledrie wat van hahaha, ze mogen hier af en toe best iets meer showen :D

Misschien komt het gewoon door de verhuizing, dat hij je wat meer uitprobeert. Zo van: nieuwe stal, nieuwe grenzen?

Yamcha: dat is wel een heel grappig bericht. Jouw paard is braaf en direct eronder: naar opvoedingskamp. :D Als je dat zo puur leest, zonder verder iets gelezen te hebben, is dat wel heel krom }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:21

:')

Klopt :')