Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
flappie28 schreef:Ik zou het niet te lang laten zitten, zag dit bij de poeder staan.
De klei mag nooit langer dan 12 uur blijven zitten; de hard geworden klei
moet dan van de huid verwijderd worden.
Heb al eerder gezien bij iemand dat als je het lang laat zitten en het dus keihard word dat als je het eraf haalt je een wond hebt namelijk.
Daar krijg ik hier een kilo poeder voor... Logisch dat ze erop schrijven dat je een cm moet smeren, dan ben je er in no time door heen... Lara_Silver schreef:Edit: Toevoeging voor diegenen die gebruik maken van poeder; het papje hoor je nooit te roeren met een metalen lepel, altijd hout of plastic. Dit is ivm een chemische reactie die de genezende eigenschappen behoorlijk tot helemaal reduceert.
Kuggur schreef:Lara_Silver schreef:Edit: Toevoeging voor diegenen die gebruik maken van poeder; het papje hoor je nooit te roeren met een metalen lepel, altijd hout of plastic. Dit is ivm een chemische reactie die de genezende eigenschappen behoorlijk tot helemaal reduceert.
Die heb ik óók gehoord in verband met kruidenmengsels, ik neem niet aan dat de precieze aard van deze "genezende eigenschapsreducerende" chemische reactie bekend is...?
Lara_Silver schreef:Voor mij niet in ieder geval. Maar nadat zowel mijn moeder als de derde drogisterij waar ik klei kocht me hier op wees heb ik hier altijd op gelet. En zal het ook altijd zo blijven doen, zelfs als voor mij de exacte effecten niet bekend zijn.
. Kuggur schreef:Lara_Silver schreef:Voor mij niet in ieder geval. Maar nadat zowel mijn moeder als de derde drogisterij waar ik klei kocht me hier op wees heb ik hier altijd op gelet. En zal het ook altijd zo blijven doen, zelfs als voor mij de exacte effecten niet bekend zijn.
Ik weet liever óf, en zo ja hoe iets werkt.
Groene leem is, als de claims wáár zijn, sowieso véél te gevaarlijk voor mij om mee om te gaan.
sanne_19 schreef:haha, ik zag mezelf ook al staan indd met en liniaaltje om te meten of het wel 1cm was. no way dat ik dat ga doen! ik smeer en een gewoon laagje op.
Ik heb het nu ook NIET op een wond gebruikt. Ik heb het nu gebruikt omdat mijn paard kreupel is geweest en op aanraden van de DA dit er opsmeren na de training (we zijn aan het opbouwen)
Kuggur schreef:Eerlijk gezegd was het ook een beetje een grapje; de claims die de producenten van groene leem maken zijn behoorlijk vergaand, op het belachelijke af. Één ervan is de potentie lichaamsvreemde objecten zoals bijvoorbeeld chips uit het lichaam te verwijderen (in dit verband wordt door sommigen letterlijk intelligentie aan dit smeerseltje toegedicht).
Na een ongelukkige val van een paard is er chirurgisch een stalen plaat met vijf in mijn linkerschouder aangebracht, stel je voor dat de leem die probeert te verwijderen...