Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:51

Op http://www.coursera.org kan je je opgeven voor allerhande gratis online cursussen, gegeven door professoren van universiteiten over de hele wereld.
In Januari begint een cursus "Equine Nutrition", gegeven door Dr Jo-Anne Murray

Citaat:
Dr Jo-Anne Murray is a senior lecturer in Animal Nutrition and Husbandry at the Royal (Dick) School of Veterinary Studies at the University of Edinburgh, which involves directing the Veterinary School's on-line MSc/Dip/Cert programme in Equine Science and managing the School’s e-learning activities. Dr Murray has a degree in equine science, a postgraduate diploma in animal nutrition and a PhD in equine nutrition. She is also a British Horse Society Intermediate Instructor, a registered nutritionist with the British Nutrition Society and a Fellow of the Higher Education Academy. Dr Murray’s main research has been focussed on improving the nutritive value of fibre-based feedstuffs for horses and investigating the effect of high-starch and high-fructan diets on the large intestinal environment of the horse. More recently, Dr Murray has investigated the use of supplements in horse diets and the effect of these on horse behaviour

De volgende onderwerpen worden behandeld

Citaat:
Course Syllabus

Week 1: Anatomy and physiology of the equine gastrointestinal tract
The expectation is that the course participants will come from varied backgrounds in relation to their previous experience of gastrointestinal tract anatomy and physiology. Consequently, this course begins with consideration of digestive anatomy and physiology in equids. The learning materials provided are directed towards ensuring a good understanding of equine digestive anatomy and physiology.

Week 2: Nutrient digestion in the equine gastrointestinal tract
The learning materials during this period will focus on nutrient digestion in equids and will consider nutrient digestion in the various segments of the gastrointesintal tract. Discussion should focus on considering the limitations of the equid gastrointestinal tract in relation to nutrient digestion.

Week 3: Equine nutrient sources and feeding management
This part of the course will consider various nutrient sources for equids. Learning materials will be provided on various feedstuffs utilised in equine diets. These various nutrient sources for horses will be discussed, with emphasis placed on the health and welfare issues surrounding the inclusion of various types of feedstuffs in horse diets. Discussions should involve considering how nutrients are digested within the gastrointestinal tract and how knowledge of this can enhance the dietary management of equids to ensure good health, maximise performance and prevent nutrition-related diseases/disorders.

Week 4: Equine dietary management
This week of the course will explore the nutrient requirements of equids and the dietary management of these animals. Discussions should focus around considering how modern feeding practices do not always consider the anatomy and physiology of the equid digestive tract.

Week 5: Equine clinical nutrition
This part of the course will focus on evaluating feeding strategies for the management and prevention of several diseases/disorders in equids; for example, obesity, laminitis, older horses with dental issues etc. Discussions should focus on the dietary management of individuals affected with nutrition-related problems.

De cursus begint 28 januari, duurt 5 weken en heeft een studielast van 3 a 4 uur per week. Je krijgt 5 colleges van een uur (videos die je kan bekijken wanneer het jou uitkomt) en er zijn opdrachten die je kan doen, mocht je dat willen. Als je ook de opdrachten doet krijg je aan het eind van de cursus een certificaat.
Je kan je (gratis dus!) hier opgeven --> https://www.coursera.org/#course/equinenutrition

Nou ben ik vast niet de enige bokker die dit interessant vind, en omdat de site niet echt makkelijk te vinden is als je hem niet kent (en er lang niet altijd paard-gerelateerde cursussen zijn) leek een topic me wel leuk! Ook om ervaringen uit te wisselen tijdens de cursus :)

Sim

Re: Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:10

Klinkt heel interessant, maar voor niks gaat de zon op? Ik geloof niet zo in gratis. What's THE catch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:12

Die is er niet :)
Een goede vriend van mij heeft al meerdere cursussen gedaan. Gratis. Geen spam. Geen Catch.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:21

Ik heb me alvast aangemeld, lijkt me erg interessant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:11

Leuk!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:23

Dank je, interessant.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:11

hey, handig, heb me gelijk ingeschreven voor "introduction to genetics and evolution" en "genes and the human condition"

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:48

Ik heb me ook ingeschreven voor de cursus en er ook maar meteen een comp. cursusje bij gedaan :D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:12

Bedankt voor het delen van de link, ik heb me ook ingeschreven! Ik ben benieuwd hoe de cursus is en of ik tijd heb de opdrachten ook echt te maken, maar het lijkt me erg leuk.

Edit: ik deel de link ook even op het arabieren forum, ik hoop dat dat ok is
Laatst bijgewerkt door JKiya op 03-01-13 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:18

gaaf! Ik ga ook meedoen!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:52

Leuk! Ik ga me denk ik opgeven voor English common law.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:32

Leuk om te lezen dat er meer mensen enthousiast zijn!
Er staan inderdaad nog wel meer cursussen op die leuk zijn om te doen :j

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:34

Misschien tzt hier contact houden over hoe t bevalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:35

Dat lijkt me leuk :j

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:47

Ja dat lijkt mij ook leuk, ik ben benieuwd naar andere reacties.
Staan er vaker iets paard-gerelateerde cursussen op?

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:55

Ik heb me ook aangemeld, lijkt mij leuk en leerzaam.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:09

Dank voor de link! Leuk dat ze het gratis aanbieden, altijd de moeite waard om mee te doen, zeker als je nog niet zoveel van voeding weet.
Een kennis van mij heeft zojuist haar Master's degree gehaald in Edinburgh - uiteraard een iets uitgebreidere studie dan deze cursus.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:11

leuk! ik ga me ook inschrijven

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:20

Even een stipje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:36

Jalenka_Kiya schreef:
Staan er vaker iets paard-gerelateerde cursussen op?

Geen idee eigenlijk. Een vriend van me wilde me een andere cursus laten zien (ik kende de site nog helemaal niet) en toen kwam ik deze toevallig tegen. Meer ervaring heb ik er dus ook niet mee.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:19

Ik heb n filmpje bekeken van data analyse...
nog nooit zo'n knappe wiskundige gezien :-P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:21

hmm, lijkt mij ook erg intressant, ben alleen bang dat het niveau engels te hoog gegrepen is voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:31

Gianti schreef:
hmm, lijkt mij ook erg intressant, ben alleen bang dat het niveau engels te hoog gegrepen is voor mij

Ben ik ook wat bang voor maar het went wel denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:31

@Gianti en [***]: Gewoon proberen :j Als het toch te hoog gegrepen is kan je altijd stoppen, je zit nergens aan vast :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:34

Heb me op gegeven, misschien wel heel goed voor mijn engels!! nooit geschoten is altijd mis :P