Pure Feed uit Engeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Assiepassie

Pure Feed uit Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 16:32

Iemand hier ervaringen mee?

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 13:09

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:39

Is dit dan in nederland verkrijgbaar?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:00

Ziet er wel heel erg interessant uit, met name lage suiker / zetmeel gecombineerd met hoogwaardig eiwit en veel olie. Zou het als het in nederland verkrijgbaar was zeker proberen.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:16

pleiada schreef:
Is dit dan in nederland verkrijgbaar?

Nee, nog niet.
Ik vind het echter een zeer interessant voer, omdat het relatief hoog gemineraliseerd is, de goede soort energie levert (primair geen piekenergie in de vorm van zetmeel, melasse en dergelijke) zeer economisch schijnt te voeren en ik er meer dan een jaar echt zeer goede resultaten van zie en hoor in Engeland.
Heather Moffett die ik al jaren ken is er zeer enthousiast over en haar pre ruin met kiephals heeft geen kiephals meer of amper nog mede dankzij dit voer.

Ik ben daarom aan het kijken of ik het naar Nederland kan halen.
Echter, ik moet dan 66 zakken laten komen op een pallet en dan is het nog niet eens gedistribueerd binnen Nederland.
Ik wil het liefst dat mensen het van tevoren bestellen, betalen en het komen ophalen in het midden van het land.
Tenslotte kan mijn paard geen 66 zakken opeten als niemand het afneemt.
En mijn portemonnaie trekt dit ook niet.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 00:54

Zoals het er nu uitziet, gaat er een pallet met 66 zakken uit Engeland naar Nederland komen.

Bij interesse graag dit melden, bij voorkeur via pb.
Vermeld dan ajb welk voer en hoeveel zakken je zou willen afnemen.
De prijzen zullen ongeveer liggen tussen 16,50 en 22,50 (grove schatting!!) per zak van 15 kg. Prijs is afhankelijk van wel type Pure Feed er wordt besteld.

Hou verder FaceBook in de gaten voor de meest actuele informatie t.a.v. prijzen, leveringen, adressen waar het kan worden opgehaald en dergelijke.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:13

Ik volg het hier even..Ik ben vooral erg benieuwd naar waar het voer afgehaald kan worden..Het voer ziet er wel mooi uit in elk geval..

Deaglán

Re: Pure Feed uit Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:43

Het ziet er wel goed uit maar denk wel dat kosten voor 15 kg voor de meesten aan de hoge kant zijn. Voor mijzelf zou het niet interessant zijn omdat het dan maar op 1 plaats verkrijgbaar is en ik geen ruimte heb voor opslag (zonder de event. muizen op stal bij te voeren)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:10

ziet er goed uit en zal het zeker willen proberen als het verkrijg baar is in nederland .

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:34

Mij lijkt dit voer ook wel wat, ik hou dit topic in de gaten.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:14

Deaglán schreef:
Het ziet er wel goed uit maar denk wel dat kosten voor 15 kg voor de meesten aan de hoge kant zijn. Voor mijzelf zou het niet interessant zijn omdat het dan maar op 1 plaats verkrijgbaar is en ik geen ruimte heb voor opslag (zonder de event. muizen op stal bij te voeren)

Ja, de prijs kan een struikelblok worden, echter, de geluiden vanuit Engeland, Ierland en de VS zijn dermate positief, dat ik het een kans wil geven.
Het voert blijkbaar erg economisch en daarmee uiteindelijk goedkoper.
Ik hoop op een 'one apple a day keeps the doctor away'-effect, oftwel:beter voeren, minder kosten aan de dierenarts, middeltjes teken mok, jeuk etc.

Ik ben druk bezig om meerdere afzetpunten te organiseren in Nederland.
Kootwijkerbroek is het midden van het land, dat is iig al één.
Of het in de fouragehandel komt te liggen, hangt er mede vanaf hoe onze 'pilot' gaat lopen.

Dus, mensen, hou dit topic in de gaten inderdaad!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:55

Hmm kootwijkerbroek is te doen voor mij :j
Het voordeel is wel dat er geen luzerne inzit,ik heb hier een merrie waarvan ik denk dat ze er niet tegen kan wat zich uit in bultjes op haar hoofd..Ik geef nu care4life waar dus ook luzerne inzit,dus het zou misschien wel wat kunnen zijn voor haar..Wat ik ook wel mooi vind is dat voor er voor paarden die wat minder op gewicht te houden zijn ook een variant is,dus ik hou het hier even goed in de gaten :j

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 21:02

pleiada schreef:
Hmm kootwijkerbroek is te doen voor mij :j
Het voordeel is wel dat er geen luzerne inzit,ik heb hier een merrie waarvan ik denk dat ze er niet tegen kan wat zich uit in bultjes op haar hoofd..Ik geef nu care4life waar dus ook luzerne inzit,dus het zou misschien wel wat kunnen zijn voor haar..Wat ik ook wel mooi vind is dat voor er voor paarden die wat minder op gewicht te houden zijn ook een variant is,dus ik hou het hier even goed in de gaten :j

Okay, goed om te horen. :D
En ja, PF heeft genoeg.
Mag ik je voorstellen dat je op de website het formulier voor het gratis voeradvies invult?
http://www.thepurefeedcompany.com/nutrition/diet-plan
Dan kan Anna Pyrah de consultente van PF je gericht advies geven. Als je dat advies dan aan mij doorspeelt, kan ik tzt ervoor zorgen dat de produkten er zijn die voor jouw paard goed zijn.
Idee?

Ja, precies, dat vd luzerne vind ik erg belangrijk, zeker voor ir paarden. Al blijf ik erbij dat luzerne op zich voor paarden een waardevolle aanvulling kan zijn op het rantsoen.
En C4L is op zich een mooi produkt, hoor, mijn witte vond het heerlijk. Hoger dan vele voeders in zink en koper, vooral, ruwvoergebaseerd, vind ik ook belangrijk. Helaas wat te hoog vet %, althans hoger dan volgens de internationale richtlijnen verstandig wordt geacht voor ir paarden.
En daarmee ook voor cushing paarden, aangezien die vaak ir hebben ten gevolge van de cushing.
Een andere kanttekening is dat er kruiden in zitten: doorlopend kruiden voeren...ik weet het niet hoor, ik merk dat ik daar wat terughoudend tegenover sta. Dat heeft overigens ook te maken met het feit dat ik onvoldoende weet van kruiden.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:18

Oke dat formulier ga ik invullen..De merrie waarvan ik twijfel of ze tegen luzerne kan,is ook gevoelig voor IR en overgewicht op de gevaarlijke plekken..

Wbt care4life moet ik zeggen dat de andere paardjes er erg goed op reageren en ze vinden het erg lekker..Ik heb geleerd dat het niet positief is om altijd dezelfde kruiden in te nemen,dus daar twijfel ik ook over..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:23

Ik ben bekend met het voer, in Ierland gebruiken we het sinds afgelopen zomer, waar normaal bij een voer-wijziging een deel van de paarden verbeterd, was er na dit voer bij alle paarden verbetering zichtbaar. Van energielevel tot aan glanzende vacht, en van zwakke/brokkelhoeven tot een vollere staart.

Mochten mensen meer weten, inbox staat open.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 21:35

Ailill schreef:
Ik ben bekend met het voer, in Ierland gebruiken we het sinds afgelopen zomer, waar normaal bij een voer-wijziging een deel van de paarden verbeterd, was er na dit voer bij alle paarden verbetering zichtbaar. Van energielevel tot aan glanzende vacht, en van zwakke/brokkelhoeven tot een vollere staart.

Ailill, dank voor je reactie.
Erg leuk om te horen!
*\o/*
Ik heb van John Calder, de directeur/eigenaar van PF inderdaad gehoord dat na de UK en de VS, Ierland erg goed loopt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:47

You're welcome :)

Ik weet hoe belangrijk juiste voeding is, heb met mijn eigen ogen gezien dat paarden baat hebben bij juiste voeding. En dan bedoel ik niet een minimaal verschil, maar echt resultaat. En blijvend.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 22:42

Ailill schreef:
You're welcome :)

Ik weet hoe belangrijk juiste voeding is, heb met mijn eigen ogen gezien dat paarden baat hebben bij juiste voeding. En dan bedoel ik niet een minimaal verschil, maar echt resultaat. En blijvend.

Ha, dat is mijn credo; je bent wat je eet.
Hypocrates zei het al.
Dat geldt ook voor paarden.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:24

Even dit topic weer wakker schudden.

Het zit nog in de pipeline.
Mogelijke afhaalpunten worden: regio Hoorn, regio Kootwijkerbroek, op verzoek regio Amersfoort.

Bij interesse graag een voeradvies aanvragen via de website van Pure Feed.
Zo kan ik van de diverse voeders de juiste hoeveelheden bestellen.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 19:18

Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, ik heb nu opslagruimte kunnen regelen voor een pallet PURE FEED.
Waarom dit voer: nou, lees maar.....

Ailill schreef:

Al meer dan een jaar laat dit voer me niet los: ik wil het perse naar NL krijgen.
Ik zou het fijn vinden als jullie bij interesse mij mailen op horsefood4thought@gmail.com.
Denk je erover het aan te schaffen, vul dan het gratis voeradvies in dat hier is te vinden:http://www.thepurefeedcompany.com/nutrition/diet-plan.
Ana Pyrah zal je van een doordacht en onderbouwd advies voorzien.
Daarmee kun je het voor jouw paard(en) meest passende produkt(en) bestellen.

Verdeelpunten zullen zijn in Bunschoten, Kootwijkerbroek - beide 5 automin. vd snelweg A1 af en bij Hoorn in de buurt.
Aan andere afname punten wordt gewerkt, waaronder Limburg.

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groetjes, Astrid

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 23:24

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:08

Is er dan ook al iets meer bekend over de prijzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:01

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:10

ik hou dit ook in de gaten.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:21

Deaglán schreef:
Is er dan ook al iets meer bekend over de prijzen?

Die komen weldra op mijn website te staan.
Die heeft nu wat kuren.
En, bedenk ik me nu, ik zal adverteren op Bokt Markt.
Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik dit nog zo mag posten.
Ik zal de moderator zo even vragen.

De prijzen variëren per type PURE Feed en per hoeveelheid.
Ik werk met staffels van 2+, 10+ en 15+.
Ik overweeg een vierde staffel in te voeren, namelijk de 5+ staffel.

Voorbeeld:
Een zak Balance kost vanaf 2+ officieel 29,88 per stuk.
Je doet bij een 500 Kg paard 30 dagen met zo een zak - 100gram per 100 kg lichaamsgewicht is de richtdosering.
Dit komt neer op krap 1 Euro per dag.

Zeker nu ben ik echter niet zo streng, nog niet. ;)
De zak Balance mag bij 2 stuks nu weg voor 27,89, dat is de formele 10+prijs.

Ik moet echter wel even kijken of ik het met deze prijzen red:
ik huur speciaal opslag, pallet transport alleen al is dik 120 Euro!
En ik betaal in Ponden, dus er is ook nog het wisselkoers verhaal. '

Noem het een uitdaging!

Daarom, stuur vooral pbs met vragen over de produkten en prijzen: ik zal ze met plezier beantwoorden!