Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eirikur schreef:Zit er in die Vitella dan wel ook Chondroïtine als het zoveel goedkoper is? Da's wel belangrijk, want zonder dat doet de glucosamine namelijk niets. Wij voeren de Gluco/Chondro van Hobacultura en die bevalt ook goed.
Eirikur schreef:Het gaat in jouw quote over "niet aangetoond pijnstillend effect". Maar dat is ook niet waar het voor is bedoeld. Het is dud niet raar, dat het niet pijnstillend werkt. Pijn stillen gaat een stuk beter met Metacam, want dat is daar wel voor.
Eirikur schreef:Gluco/chondro is bedoeld voor het soepel houden/weer maken van gewrichten. Ik geef het daarvoor aan 2 bejaarde (27+) ponnies. En die doen het er echt goed op. Veel beter dan voordat ze het kregen. Dat ze de complex krijgen ipv alleen gluco, is op basis van een advies dat Menno van Os ooit persoonlijk aan mijn betere helft heeft gegeven. Daar, plus de praktijkervaringen die we ondertussen zelf met het goedje hebben opgedaan, hecht ik meer waarde aan, dan één of ander quote'je wat via Google boven komt drijven, met informatie die al 6 jaar oud is.
Eirikur schreef:Maar iedereen die cheap-ass wil doen, moet dat vooral lekker voor zichzelf weten.
Heukeltje schreef:Het is geen pijnstiller evenals MSM geen pijnstiller is. Anders zou het namelijk onder doping vallen. Doordat het soepeler word en MSM een (natuurlijke) ontstekingsremmende werking heeft geeft het idd wat pijnverlichting, maar is geen pijnstiller!!
Maris schreef:Mexxuna, toch scheelt het heel erg per merk of iemand er goed op reageert. Onze hond deed het super op een product, terwijl op een andere product ( met meer glucosamine ) ze het stukken minder goed deed. En dat hoor je veel vaker.