Zomaar overstappen op ander merk brokken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wisje72

Zomaar overstappen op ander merk brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:33

Binnenkort komen hier twee minishets van mijn vriendin in België.

Nu vraag ik me af of ik ze meteen op een ander merk brokken kunnen of dat het beter is om een zak voer ui België mee te laten nemen, zodat ik het halverwege evt kan mengen met het nieuwe voer...
Of zijn paarden daar niet gevoelig voor?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:36

Sommige paarden zijn er gevoelig voor, andere totaal niet. Maarre, minishets hoeven in principe nauwelijks brokken, dus zou me er niet al te druk over maken.

MirandaMalik

Re: Zomaar overstappen op ander merk brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:39

Ja, ze hoeven helemaal geen brokken, geef ze gewoon een vitamine, anders worden ze veel te snel dik!
En dat is ook gezonder omdat ze met weinig brok nauwelijks vitamines binnenkrijgen.
Maar als je echt brokken wil voeren zal het wel meevallen als je ongeveer hetzelfde soort koopt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:40

Het beste is inderdaad mengen afhankelijk van de hoeveelheid zou ik eerst 3/4 van oude doen en 1/4 nieuw en na paar dagen half half en dan 3/4 nieuw en 1/4 oud maar dat is totaal afhankelijk van welke hoeveelheid je geeft als je maar een beetje geeft zou ik half om half doen 2 dagen en dan daarna gewoon de nieuwe.
Gezien je het over minishet hebt ga ik er vanuit dat ze zomaar klein beetje extra bij krijgen en zou ik dus paar daagjes half half doen en dan geheel op de nieuwe.
Heb je het trouwens over een gewoon handje brok zou ik ze gewoon direct over zetten want dat beetje zal het verschil niet maken denk ik.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:49

Ik hoop toch wel dat ze heel weinig krijgen, haha!

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:51

Ja, zekers krijgen ze weinig....
Maar onze katten accepteren niet zomaar een ander merk, vroeg me dus af of dat voor paarden ook gold...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:53

Ik stap makkelijk over, nooit problemen meegehad.
Die 2 handjes die ik voer maken niet echt veel verschil :)

Ik wissel nu ook regelmatig, maakt mijn paard niets uit :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:55

wisje72 schreef:
Ja, zekers krijgen ze weinig....
Maar onze katten accepteren niet zomaar een ander merk, vroeg me dus af of dat voor paarden ook gold...

Dat kan maar dat zul je ook niet oplossen met mengen. Die van mij is ook vrij kieskeurig en als er andere brok tussen zit die ze niet wil eet ze het toch niet heb al weleens een zak weg kunnen smijten omdat ze hem niet wilden dus dat is toch afwachten of ze het lusten. Verder met weinig zul je geen probleem hebben dat ze er gevoelig voor zijn het is gewoon een gok lusten ze het of niet.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:01

Katten zijn veel kieskeuriger wat eten betreft, de ene biks of de andere daar zit maar heel weinig verschil tussen.
Das anders dan bijv. muesli gaan voeren, of knoflook oid. dat is echt heel anders en dat believen ze niet altijd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:09

VSW -> VS