Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiki1976 schreef:Vlozaad wordt geadviseerd om het NIET droog te voeren ivm kans op verstoppingen.
Ik doe het ook met warm/heet water en gelijk goed roeren en het is gelijk een dikke drab.
Ik doe het altijd wel met ruim water, anders kan je er letterlijk plakjes van snijden.
Breghje schreef:Psyllium husk is hetgeen er in SandClear en co zit, alleen is het dan in pelletjes geperst. Nogmaals, doe ermee wat je wil, maar mijn paard krijgt het droog op advies van de da ná een zandkoliek operatie. Het doet idd niks als het al een massa is, want het is juist die massa die je in de darm wil hebben omdat het dán zand aan zich bind, ander heeft het totaal geen nut dat je het geeft. Is het al een massa dan passeert het wel, maar neemt veel minder zand mee dus onzin dat je het erin gooit. Mijn paard heeft schitterende keutels en kan gewoon mesten moeite heeft ze niet en ze krijgt het ondertussen al 4 jaar.
De zaadjes an sich doen overigens niets is mij verteld, je moet juist de husk hebben omdat die door hun vorm veel zand aan zich kunnen binden. Maar ik zie dat je het zelf verkoopt... tsja...
linnie050 schreef:Bedoel je de zaadjes die ik gekocht heb dus niks doen? Dat het weg gegooit geld is?
Dan ga ik het namelijk niet meer geven en gooi het weg....en moet ik iets anders gaan kopen.
Er zat wel een gebruiksaanwijzing bij zoals ik al eerder aan gaf.
Maar als ik het dus in water liet weken gebeurde er niks.
Heb het geen 3 uur laten weken max. een uur en zag niks gebeuren.
Vandaar mijn vragen hier wat de bedoeling is van dat zaad.Breghje schreef:Psyllium husk is hetgeen er in SandClear en co zit, alleen is het dan in pelletjes geperst. Nogmaals, doe ermee wat je wil, maar mijn paard krijgt het droog op advies van de da ná een zandkoliek operatie. Het doet idd niks als het al een massa is, want het is juist die massa die je in de darm wil hebben omdat het dán zand aan zich bind, ander heeft het totaal geen nut dat je het geeft. Is het al een massa dan passeert het wel, maar neemt veel minder zand mee dus onzin dat je het erin gooit. Mijn paard heeft schitterende keutels en kan gewoon mesten moeite heeft ze niet en ze krijgt het ondertussen al 4 jaar.
De zaadjes an sich doen overigens niets is mij verteld, je moet juist de husk hebben omdat die door hun vorm veel zand aan zich kunnen binden. Maar ik zie dat je het zelf verkoopt... tsja...
Citaat:Klopt, de zaadjes an sich doen niets volgens mijn da. Kijk ook maar eens naar de ingrediëntenlijst op Sandclear en aanverwanten, overal is het Flosamenschalen, Psyllium Husk etc. Allemaal de husk vorm. Als je de husk in water gooit, dan zie je heel erg duidelijk dat het (volgens mij zelfs meer dan) 300% van zijn eigen volume toeneemt. Door dat volume bindt het zand aan zich, en transporteert het verder naar buiten.