Voedinsadvies gevraagd Andalusier 2.5 jaar oud.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Voedinsadvies gevraagd Andalusier 2.5 jaar oud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:31

Komend weekend ga ik Suena uit de opfok ophalen. Nu vermoed ik dat ik moet gaan bijvoeren vooral omdat nu de winter er weer aankomt. Kan iemand mij helpen met een passend voeradvies?

Suena is een 2.5 jaar oude Andalusier cruzado merrie.
Ze staat nu in de opfok en krijgt niks bijgevoerd omdat ze op een heel groot stuk land staan waar het gras nog voldoende voedingsstoffen bevat.

Ze gaat verhuizen naar een weiland met stalling bij mensen thuis.
Ze staat daar overdag buiten en Snachts binnen, de wei wordt daar al wat kaal, ook omdat we nu richting de winter gaan.

komend jaar ga ik haar nog niet beleren alleen rustig aan wat wandelingetjes maken en lekker poetsen enzo, dus echt werken is er nog niet bij.

Nu heb ik me enigzins ingelezen maar ik zie door alle verschillende merken het voer niet meer.

Wie kan mij helpen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:33

Voornamelijk hooi, op die leeftijd kun je wel op 2,5% van haar lichaamsgewicht gaan zitten denk ik... voor onbeperkt zijn ze iets te sober.
Verder zorgen voor een compleet vitaminesupplement en hoogwaardige liksteen (paardnatuurlijk).
Krachtvoer is niet nodig, ze werkt immers nog niet, en daarbij moet je deze paarden ook betrekkelijk sober voeren.....

Mandy

Re: Voedinsadvies gevraagd Andalusier 2.5 jaar oud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:35

O ja ze krijgt wanneer ze binnen zijn inderdaad hooi. De boer die voert dus zal uitkomen 2x per dag een arm vol.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:01

Ga mee met Ninx :j Zijn sobere paarden, krachtvoer is niet nodig op die leeftijd. Die van mij (9jr) krijgt een handje maar das puur om hem rustig te houden als de andere ook voer krijgen ;) Dat is een muesli laag in zetmeel en suikers :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:15

ja wilde ook iets wat laag in zetmeel en suikers is. maar ben ook bang dat hij dan mineralen en vitamines gaat missen ook omdat er in die wei ook niet zo veel meer staat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:36

Mijn 2,5 jarige lusitano staat overdags op een kale wei en 's nachts op stal.
Hij krijgt een grote hooitas vol met voordroog voor de nacht en een pluk los.
Aan krachtvoer krijgt hij bijna niks, 2x per dag een bodempje van de voerschep met basisbrok.
Dat zet ik klaar in een emmertje en vul dan de rest van het emmertje aan met een mix van grasmix en lucernemix.
Hij krijgt als totaalsupplement vanwege het weinige krachtvoer een half maatschepje force 's morgens bij zijn voer.

en hij ziet er meer dan goed uit... :=

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 18:00

Nouvel wat is force?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:33

kleine brokjes waar alle nodige vitamines in zitten zodat ze alles binnen krijgen als je geen of weinig krachtvoer geeft