Wat is een aan te bevelen merk muesli (liefst zonder suiker) voor een paard dat 1 uur (dressuur) tot 3 uur (buiten) per dag werkt? Paard is een zestien jarige half arabier merrie van 1,65 m.
Lees de informatie op deze site eens door. Dan kun je zelf een keuze maken. Hier kun je uitzoeken welke soorten muesli een compleet voer zijn en welke een aanvullings voer.Het is ook wel handig als je een merk neemt dat bij jou in de regio te verkrijgen is. Succes met uitpluizen.. http://www.voervergelijk.nl/
Voer zonder suiker zul je niet vinden. In bijna alle grondstoffen die gebruikt worden in paardenvoer zit van nature suiker. Ik denk dat je dus opzoek bent naar voer zonder toegevoegde suikers. Let er dus wel op dat dat ook niet alles zegt. Je kan een voer hebben zonder toegevoegde suikers met een suiker percentage van 8% maar ook een voer met toegevoegde suiker (bv door melasse) met een suikerpercentage van 5%. Let dus vooral op de hoeveelheid suiker die er in zit! Verder als je echt wat aan het suiker wil doen, zou je je ruwvoer ook eens moeten laten controleren. Daar eet een paard veel meer kilo's van op een dag en heeft dus veel meer invloed op de gezondheid van een paard.
Verder denk ik dat iedereen natuurlijk iets voert wat hij of zij goed vind. Dus heeft het misschien niet zoveel zin om te vragen wat goed voer is. Om te bepalen wat goed voer voor jou en jouw paard is, is er wat meer informatie nodig. Ras, leeftijd, te dik/dun, heeft hij bepaalde aandoeningen/ziekten, waarvoor wil je bijvoeren (voldoende vitaminen, voor meer energie...), wat wil je met het voeren bereiken, wat voer je nu, wat voor een werk wordt er met het paard gedaan (hoe vaak/ uren/ soort inspanning), wat voor een ruwvoer krijgt hij, hoeveel ruwvoer, weidegang?
Dan kan er een gerichter antwoord gegeven worden denk ik.