Ik gebruik nu voor mijn Hb pony hippo ex laminitis maar ben ook erg nieuwsgierig naar gluco balans. H.E.L doet volgens mij wel iets maar kan niet goed kiezen nu tussen die twee. Dus graag ervaringen.
Ik verwacht geen wonderen maar wel wat ondersteuning, zodat hij toch veilig een beetje op de wei kan met de rest. Ik heb gister wel al een pot gluco balans besteld, ik zal het toch zelf moeten proberen, als de pot H.E.L leeg is begin ik ermee. Maar ben evengoed geintreseerd in meer ervaringen.
Ik heb een merrie sinds 2 jaar op de Gluco Balance staan en het heeft wonderen gedaan voor de vetopslag plaatsen die ik met gewoon dieet echt niet weg kreeg. Ze heeft nu een strak lijntje. Maar ondanks haar vrijwel grasloze dieet, gebruik van GB en Podo druppels heeft ze dit jaar toch een terugval gehad en is dus weer bevangen geraakt. Nu staat ze dus op de ex-laminitis.
KootMiraDrum
Geplaatst: 12-06-12 10:32
Sybelle, staat ze nonstop op de GB? Ik zou een paard niet zo maar op de GB zetten, maar alleen onder begeleiding van een veearts/holistisch arts/homeopaat. Het zijn toch medicijnen die je erin stopt. (ik heb er 3 op staan)
Sybelle
Geplaatst: 12-06-12 11:12
Nee, niet nonstop maar wel een lange periode. Alleen in de wintermaanden gaat ze er af als het mogelijk lijkt. Afgelopen jaar is dat iets van 10 weken geweest. De dosering wordt wel aangepast als het nodig is. Mijn andere merrie staat ongeveer april t/m september er op. Maar die is nooit bevangen geweest oid. Heeft alleen vetopslag op haar lendenen als ze het niet krijgt. Die staat overigens wel op het gras.
Mijn merries zijn ook onder controle bij een holistische praktijk. Bij de ene bleek dat ze een hele andere dosering nodig had dan de pot aangaf. Nu is het normaal maar in het begin heeft ze veel langer de hoge dosering gehad dan aangeven staat.
Nu ik de ex laminitis gebruik ben ik wel gestopt met de GB. Gebruik het nog maar net dus moet even afwachten wat er nu gaat gebeuren. Ik weet ook nog niet of ik het samen kan gebruiken en of dat ook nuttig gaat zijn. Moet ik nog navragen maar wilde ook niet al te veel aan verschillende poeders tegelijk gebruiken. Dan weet je ook niet meer wat wel en niet werkt. En voor nu was die bevangenheid kwijt raken wel prioriteit nummer 1.