Vanmorgen kom ik bij zijn stal en er ligt geen mest meer (gister avond nog wel) Kortom hij heet zijn mest opgegeten. Dit was gister niet zo, maar eergister weer wel. Hij doet het dus de ene keer wel en de andere keer niet. (dit is rond het weekend begonnen)
dit terwijl zijn rantsoen hetzelde is, en zelfde tijdstippen Ik heb al een liksteen opgehange en een jolly bal bij hem in stal gedaan (misschien verveling?) Maar dat helpt dus ook niet..
Hij krijgt gewoon hooi met droge kuil en savonds nog musli.
Wie weet waarom hij doet, of hoe ik het kan tegengaan.
een pony/paard kan mest gaan eten wanneer de darmflora niet meer optimaal functioneert. Alleen eten ze geen stal met mest leeg. Veulens eten ook mest van de moeder om een eigen darmflora te ontwikkelen. Probeer er verder voor te zorgen dat je pony voldoende naar butien kan en steeds wat te knabbelen heeft op stal.
Hoe lang heb je je pony al? Heeft hij een liksteen? Welk stalstrooisel gebruik je? Is je pony mooi op gewicht?
de da kan je ook adviseren, bellen kost tenslotte niets. zoals hier boven aangegeven is er iets mis met zijn darmflora. hij zal misschien meer ''prik'' moeten (luzerne, structuur)